Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Vi det här laget har jag läst större delen av domen och finner att den i stor utsträckning bygger på diagnosen PAS. Om det är en autentisk dom (Henrik J hävde ur sig att den var "fejk") har det förstås ett samhällsintresse att domen granskas.
Relevansen för det fall som diskuteras här: siktar alltså Daddy på ensam vårdnad?
Ni som vet mer: några enkla frågor borde ni kunna svara på, och ändå bevara alla inblandades integritet. Vad är syftet med den senaste utredningen, och planerar Daddy att ansöka om ensam vårdnad?
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Du väntar på lejonhjärta jag väntar på lucky. Svar är alltid intressant. trots vissa skribenter allt som oftast hävdar andras icke svar.
Måste väl finnas notarie nummer på domen, så lätt se om den är korrekt eller intet? är det en tingsrätt? är det en hovrätt? osv.
är ledig så just nu när jag badar fötterna i en kall bäck känns domläsande lika relavant som att stoppa baklängesordet och daddy i samma mening.
Men kom igen nu lucky. berätta nu för alla om du ser något misstag som herre daddy gjort?
eller är bara ahns bitterhet i samma nivå som din därav har ni en gemensam nämnare.
Jag begjorde ut domen idag som förövrigt är 45! sidor lång.
Glädjande nog tar tingsrätten faktiskt notis om syndromet PAS, det är på tiden att det blir erkänt.
Dock är detta ett gravt fall av umgängessabotage där mamman under lång tid agerar på alla punkter som kännetecknar PAS och alla fyra barnen uppvisar grav påverkan.
Man kan säga att de allra flesta föräldrar initialt i en separationsprocess kan uppvisa ett antal punkter i PAS-beskrivningen men det räcker inte för att det ska klassas som PAS oftast är det då också övergående det närmaste året.
Domen är meddelad av Solna Tingsrätt, avdelning 1 och har målnummer T 8421-07
Daddy har redan stämt mamman i Varbergs tingsrätts och yrkar enskild vårdnad, det målet är pågående och har nummer T 816-09
Han har även anmält mamman för PAS vilket han nog inte har så goda förutsättningar att få igenom då hans fall skiljer sig avsevärt från domen i Solna Tingsrätt.
Vidare skriver han i mailet han skickar till soc den 3:e april i år att han vill att dottern skall sättas i ett utredningshem. Stackars barn, att ha en far som är så gränslöst förblindad av sin strid att han hellre vill rycka upp hennes trygga tillvaro för att vinna lite prestige i sin hämndlystnad
Känner ni er sysslolösa och har vägarna förbi Varberg så kan ett besök på tingsrätten vara givande.
Där fanns även några mål på Daddy om ofredande som tyvärr är avskrivna då de kan vara svåra att bevisa.