2010-07-23, 19:16
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det blir lite knepigt om ditt nick är flera personer med olika åsikter, vet inte ens om det är enligt reglerna? Medlemsskapet, tillika kontot och nicket är väl personligt, eller har jag missförstått det hela?
Låter faktiskt lite qorny om HenrikJ skriver något plumpt och så ursäktar jag det med att det "var hon som skrev" inte jag
Du får tro vad du vill, det är lätt för moderatorerna att kontrollera.
Menar du att det bara är en som får skriva här per hushåll?
Hur många tror du inte där det är flera inom samma hushåll som har nick här?
Tex ett gift par, samma dator eller varsin dator, två olika nick, samma IP.
Jag vet minst ett par här på FB som är gifta och har varsit nick och skriver i samma tråd, just denna tråden.
Det kan väl ändå inte vara mot reglerna.
Dessutom fick du ett svar från den som skrev från början med sitt eget nick eller hur?
Vill de som bestämmer bannlysa oss så får de göra det, det kan ingen av oss göra något åt.

Men vill du diskutera det vidare kan du ju skicka PM till någon av oss eller PM:a moderatorn.
Citera
2010-07-23, 19:18
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut

Fast det är klart det är så, själv behöver jag ju aldrig stå för något jag skriver.
Det är alltid dom andra som varit i farten.

Så himla pinsamt liksom ....
Men du, det var inget dumt som var skrivet.
Bara ett klargörande.
Så du får ha hur roligt du vill.
Citera
2010-07-23, 19:19
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileToYou
Men du, det var inget dumt som var skrivet.
Bara ett klargörande.
Så du får ha hur roligt du vill.
Jag skämtade bara lite, som du kan se är jag mer allvarlig i mitt edit.
Citera
2010-07-23, 19:23
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Du får tro vad du vill, det är lätt för moderatorerna att kontrollera.
Menar du att det bara är en som får skriva här per hushåll?
Hur många tror du inte där det är flera inom samma hushåll som har nick här?
Tex ett gift par, samma dator eller varsin dator, två olika nick, samma IP.
Jag vet minst ett par här på FB som är gifta och har varsit nick och skriver i samma tråd, just denna tråden.
Det kan väl ändå inte vara mot reglerna.
Dessutom fick du ett svar från den som skrev från början med sitt eget nick eller hur?
Vill de som bestämmer bannlysa oss så får de göra det, det kan ingen av oss göra något åt.

Men vill du diskutera det vidare kan du ju skicka PM till någon av oss eller PM:a moderatorn.
Jag upprepar det jag skrev i mitt förra inlägg, så som det står i reglerna finns det inte uttryck att det skulle vara förbjudet att fler skrev under samma nick.

Det som inte är tillåtet är att ha flera konton och missbruka detta. Man kan alltså under vissa förutsättningar också tillåtas att ha mer än ett konto, men då får man inte använda dom i samma trådar osv osv.
Citera
2010-07-23, 20:54
Medlem
KiaWs avatar
Här är fortfarande liv i luckan, jag trodde faktiskt att tråden skulle självdö i sommarvärmen...men så icke fallet, på gott och ont.
Det har faktiskt varit några seriösa diskussioner mellan varven, lite trist att man inte var med då. När jag har lite bättre tid och lust att sitta framför datorn ska jag försöka hitta tillbaka till de intressanta inläggen igen och hoppas att författarna tittar in i tråden.

En sak vill jag dock säga, jag blev positivt överraskad av AITS inlägg, även om jag inte håller med så var det tydligt och en öppning för fortsatta diskussioner som kan leda någonstans.

Nu undrar jag ifall någon vet hur Daddy har det, har han sonen över sommaren? Jag hoppas att dottern kanske har lust att träffa pappa en stund någon dag, kanse på stranden eller vid en pool...någonstans där mötet inte blir så dramatiskt. Trots att jag faktiskt har oerhört svårt för daddy när det gäller vissa delar så önskar jag att han och dottern hittar en öppning till umgänge under förhållanden som alla kan acceptera.
Jag hoppas också att Daddy får en möjlighet att fokusera sig på sin situation på ett konstruktivt sätt, jag tror nämligen att han behöver göra det utan hjälp av bloggen som verkar stjälpa mer än hjälpa just nu.

Nå, återkommer vid sämre väder, tills dess önskar jag er trevlig sommar.
Citera
2010-07-24, 08:01
Bannlyst
Citat:

Fast det är klart det är så, själv behöver jag ju aldrig stå för något jag skriver.
Det är alltid dom andra som varit i farten.

Så himla pinsamt liksom ....

Citat:
Ärligt talat så finns det nog inget hinder för fler användare av samma nick, däremot av missbruk av multipla konton.
När det gäller fler användare av samma nick så är det ju så att nicket får ta ansvar för vad som skrivs oavsett vem som skriver det helt enkelt. Användaren/användarna i sej är ju faktiskt anonyma.
Nä jag ser inte heller något i reglerna som talar emot att fler användare kan använda samma nick men det komplicerar ju diskussionerna vid ifrågasättande om ett nick inte längre kan stå för sina inlägg för att någon annan skrivit dem
Lite scitzo liksom
Jag kanske skulle ge min granne mitt inlogg så nicket HenrikJ fick en djupare och vidare syn på livet med helt olika åsikter i vissa fall
Undrar vilka som då skulle bli anklagad för att vara jag?

Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Pentyl: Bra skrivet och inte från en hög häst denna gången.

Du måste förstå att din plädering att vara neutral är att jämföra med den svenska under andra V.K och framför allt det kalla kriget.
Alla visste att Sverige "spelade under täcket med en sida(under 2.a v.k. Kan man väl säga vi ändrade eftersom det gick). Endast de naiva trodde på det hela. Dock var det ingen som nämnde det hela. Men så är inte fallet här jag tycker:
1. Du är "lierad" med daddy
eller
2. Du är så hett involverad i frågan om "papparätt" att du blivit lite fartblind.

Hursomhelst har du rätt till din uppfattning, och du har min respekt för den.

Men blanda inte äpplen och päron. Du var inte opartisk i inlägget där daddypojken "hyllades" och modern slaktades. Du gjorde exakt vad du anser Henrik J osv gör fast tvärtom.
Min åsikt.

Till sist om rapporten är så rosaskimmrande som du och daddy uppger varför strida här då. Luta dig tillbaka och le i mjugg och vet du har rätt osv.
Är det rapporten då utredaren pratar om sig själv i tredje person vi diskuterar?

Den där sk "utredningsrapporten", där utredaren möter och pratar med sig själv, åker uppenbart berg- och dalbana. Först var den ett segervisst tecken på att Daddy skulle få upprättelse, nu helt plötsligt skulle den kunna ratas på grund av rättens bristande intellekt? Sure

Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Ett annat skäl är att jag vet på bokstavens nivå vad det står i den senaste utredningen. Och skulle rätten följa den så skulle den nuvarande patologiska situationen omedelbart upphöra.
Men jag är dessvärre inte alls säker på att rätten följer utrednignens rekommendationer. Det finns, för den ordförande som bestämt sig på förhand eller ā priori, alla möjligheter att vidmakthålla den nuvarande och för Dottern menliga situationen. Helt enkelt genom att hänvisa till taffliga argument av olika slag (som kanske kan listas) och sen bestämma hur man själv gitter. För att upprepa vad jag påstått förr: rätten behöver inte alls argumenter väl i vårdnadsmål. Rätten brukar vara hyfsad på att finna tveksamheter i brottmål (inte passert 99%-gränsen; det är antingen eller). Men när det kommer till mer nyanserade eller kvalitativa bedömningar så lyser ledamöterns begränsade intellektuella skolning igenom. Rättens ledamöter är bara människor. Det är bra, men i vårdnadsmål, som bl a är emotionellt besvärliga och intellektuellt komplicerade tydligen, så får inte alltid förnuft styra; det är en rättighet rätten tar sig, en rätt som ibland passerar gränserna för Regeringsformens saklighetskrav. Det är ett skäl till att hålla denna tråd vid liv, och då helst genom att lämna den för nästan alla helt okända personen Daddy och istället nalkas de principiella frågorna.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-24 kl. 08:37.
Citera
2010-07-24, 09:42
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:

Nä jag ser inte heller något i reglerna som talar emot att fler användare kan använda samma nick men det komplicerar ju diskussionerna vid ifrågasättande om ett nick inte längre kan stå för sina inlägg för att någon annan skrivit dem
Lite scitzo liksom
Jag kanske skulle ge min granne mitt inlogg så nicket HenrikJ fick en djupare och vidare syn på livet med helt olika åsikter i vissa fall
Undrar vilka som då skulle bli anklagad för att vara jag?

Den där sk "utredningsrapporten", där utredaren möter och pratar med sig själv, åker uppenbart berg- och dalbana. Först var den ett segervisst tecken på att Daddy skulle få upprättelse, nu helt plötsligt skulle den kunna ratas på grund av rättens bristande intellekt? Sure
HenrikJ, du har inte läst vad som hände.
Gör det så förstår du bättre.
Nu diskuterar jag inte detta mer här på denna tråd.
Citera
2010-07-24, 09:47
Bannlyst
Citat:
HenrikJ, du har inte läst vad som hände.
Gör det så förstår du bättre.
Nu diskuterar jag inte detta mer här på denna tråd.
Vad som hände var?
När din kompis/sambo skrev med ditt/ert nick?
När utredaren mötte och pratade med sig själv i den påstådda utredningsrapporten?
Det sistnämnda skulle jag ju verkligen vilja veta hur det gick till
Citera
2010-07-24, 10:24
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Vad som hände var?
När din kompis/sambo skrev med ditt/ert nick?
När utredaren mötte och pratade med sig själv i den påstådda utredningsrapporten?
Det sistnämnda skulle jag ju verkligen vilja veta hur det gick till
När en annan i familjen skrev med mitt nick av MISSTAG.
Vi har varsit nick, men kan sitta vid varandras datorer (vi har 5 st för din info) och här blev det ett misstag, vilket jag valde att berätta öppet.
Vi skriver således inte med varandras nick, vi är ju trots allt olika personer med olika åsikter.
Få det inte till något annat då jag har varit mycket tydlig och öppen med vad som hände, vilket jag inte hade behövt vara.
Förstår du nu?

Ang det andra du frågar efter är det inget jag kan se, det är du och Logga-ut som påstår detta.
Möjligt någon mer, men det har jag i så fall missat.
Det är bättre att ni två påvisar exakt vad ni menar än att bara skriva om det.
Jag hittar inte det ni påstår.
Citera
2010-07-24, 10:44
Bannlyst
[quote=Ahmenvafan]
Citat:
Jag har sett kronologin ur Daddys synvinkel. Därför kan jag inte uttala mig om något annat heller.
Hade mitt ex anklagat mig för ditten och datten hade jag lugnt och sansat accepterat ev förhör och utredningar. Om misstanke fanns om att det skett något otillbörligt gällande min barn så skulle jag medverka tills sanningen kom fram. Har man inget att dölja så har man inget att frukta heller. Och jag skulle göra allt för att samarbeta.

Så har även Daddy gjort. Det hjälpte inte, då myndighetsperson/er dessutom växlade upp från oro och antydningar till övertygelse och förhandsdom.

Citat:
Skulle jag under utredningstiden bara få träffa mina barn 4 h/vv så skulle jag ta till vara varje sekund.

Det har Daddy också gjort, men hindrats trots dom, det är just den springande punkten.

Citat:
Skulle jag inte få träffa dem alls så skulle brev, mail och presenter skickas.

Likaså har Daddy agerat, dessa skickats tillbaka eller gömts undan, mottagaren dvs dottern.

Citat:
Eftersom nu Daddy anmält mamman för ditten och datten så blir ju hon också utredd och förhörd. Så går det ju till. Jag hoppas hon hanterar det lite mer sansat än Daddy. Gillar läget helt enkelt. Går dit och gör det som hon blir ålagd att göra, dvs samarbeta.

Så var inte fallet dels ignorerades hans anmälningar dels ville inte mamman bidra, idag blir det nog förhoppningsvis annorlunda, gör om gör rätt verkar nu.

Citat:
Det är det här jag försöker förklara, barnet befinner sig i en "krigszon". Hennes korta liv har inte bestått annat än av en förälder som krigar med henne som vapen. ven det äldsta barnet används som vapen i pappans krig. Dessutom, allt går att läsa för dem på nätet. Det är en skam för Daddy, ingen annan.

Du kan inte förklara, utan uttrycka en åsikt, som jag har svårt att förstå hur du ingångsvis haft objektivitet för. Flickan är det oskyldiga offret ja, hade hon tillåtits ha den av dom tilldömda rättigheten till OBS! helgumgänge, med sin pappa fanns ingen tvist.

Citat:
Om du trodde att jag skulle lämna ut mina barn på nätet, om du trodde att jag skulle lägga ut mitt ex på nätet har du helt fel. Jag skulle gå den väg lagen erbjuder mig att skydda mina barn och mig själv.
Sen skulle säkert exet få ett lagom syrligt brev innan jag skred till verket där jag ber exet besinna sig. Därefter skulle jag anmäla.

Jag bad dig fundera själv på det, inte trodde jag något om dig, beträffande Daddy så är det ganska precis så han har agerat, det du och många ser rött av är det faktum han ventilerat detta på nätet, har du något bättre förslag om inget av dig föreslagna exempel fungerar.

Citat:
Jag har inga behov att att mitt ex ska kräla i stoftet och bli ansatt av människor som inte känner personen.

Det är jag övertygad gäller Daddy också, sen undrar jag bli ansatt, är det verkligen inte just det vi gör här tex diskuterar en person som inte bett om det ?

När får man göra det och inte, vilken gräns måste man passera för att det blir legitimt, och är det inte så att i huvudsak har ett system som vi skall förlita oss på påtagligt misslyckats ?

Citat:
Vad jag än tycker så är det mina barns andra förälder. I den kärleken ska de alltid få vila trygga från båda våra sidor.

Här är du och Daddy rörande överens !
Citera
2010-07-24, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ang det andra du frågar efter är det inget jag kan se, det är du och Logga-ut som påstår detta.
Möjligt någon mer, men det har jag i så fall missat.
Det är bättre att ni två påvisar exakt vad ni menar än att bara skriva om det.
Jag hittar inte det ni påstår.

Varsågod, den påstådda "Utredarens" sammanfattning:
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
Beträffande R gäller att hon (enligt daghemspersonal) verkade må
bra innan umgängesavbrottet, mådde samre under en period med samtal
med socialtjanst och polis men nu har återhämtat sig. Daghemspersonalen
tycker hon mår bra. Utredaren med viss erfarenhet av barn tyckte att
allt var helt normalt när vi träffades. Kontaktpersonen A har
bekräftat ett "normalt umgänge under onormala förhållanden" där även
R (bror) ar med.

Beträffande
anklagelser som C riktat mot honom konstaterar utredaren. Joakim
Ramstedt har genom myndighetsbeslut utsatts för restriktioner i sitt
föräldraskap för R. Han ar inte vårdnadshavare. Umgänget äger rum i
närvaro av kontaktperson. Anklagelsen om sexuella övergrepp "hänger i
luften" trots att åklagaren lagt ned förundersokningen. Joakim Ramstedt
förekommer inte i polisregistret. Han har gemensam vårdnad beträffande
R. Han har enligt S.J (sonens mor) ställt upp som en mycket engagerad
förälder. Vidare har han punktligt betalat underhållsstöd, ansvarat
for hämtning och lämning både beträffande R (son) och R (dotter). Relationsvåld
har inte förekommit. Under v. 7 (sportlovet) vistas far och son i
Jämtland.

Sammantaget utövar han det föräldraskap som brukar efterlysas
i media. Vidare har han enligt utredarens uppfattning gett en rimlig
förklaring till R:s uttalande om "snoppar". Slutligen anser utredarens
att IR i egenskap av mångarig Bvc-skoterska ger en objektiv
bild av både Joakims och C:s foräldraskap. Joakim har också förklarat
sig villig att samtala med C i någon form.

Sammantaget anser utredaren att R förtjänar två föräldrar som försöker
samverka. Några intellektuella eller värdegrundshinder finns inte.
Bada börjar få distans till separationen. C håller ecu. på att utvecklas
efter tuffa ungdomsår och siktar efter akademiska studier pa ett arbete
med människor. Joakims engagemang for sin son R och nu för R
ar ett föredome för många separerade föräldrar. Han får inte bli en av de
många anonyma frånvarande fäder som det frågas efter när barnen får
problem i tonåren. Därför anser utredaren att det ur ett barnperspektiv
inte finns något alternativ till gemensam vårdnad.

Om C blir fortsatt ensam vårdnadshavare kommer Joakim att marginaliseras.
R får en negativ bild av sin pappa som gör att hon far problem
med sin egen sjalvbild (se Barn- och ungdomspsykiatriska synpunkter
pa vardnad, boende och umgange. Forf. Torgny Gustavsson,
overlakare i barn- och ungdomspsykiatri, Vaxjo). C har definitivt
inte levt upp till Goteborgs tingsratts erinran "att det enligt lag aligger
C som ensam vardnadshavare för R till Joakim Ramstedt
lamna upplysningar om R som kan främja R:s umgänge med
honom."

Om Joakim blir ensam vårdnadshavare tror jag att han har den mognaden
att på ett helt annat vis sätta R:s långsiktiga behov i fokus. I det
ingår naturligtvis en nära relation med båda föraldrarna. Joakim har under
flera år framgangsrikt samarbetat med R:s (sonens) mamma. Troligtvis har
de ocksa haft konflikter som de fått hantera. Beträffande den praktiska
omvårdnaden om R ar sakert Joakim kapabel att klara den. R:s
kontakt med brodern kan återupptas och normaliseras.
Citera
2010-07-24, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
Så har även Daddy gjort. Det hjälpte inte, då myndighetsperson/er dessutom växlade upp från oro och antydningar till övertygelse och förhandsdom.
Sicket skitsnack, det finns anledning till att mamman fick skyddad adress då Daddys ologiska resonemang, kontrollbehov och störningar skapat oro och disharmoni i mammans hem.
Ta bara detta som Daddy skriver i sin blogg:
Citat:
Jag ringer polisen igen och frågar om det möjligtvis kan vara olagligt på något sätt att ringa på någons dörrklocka. Dom svarar att, nej det är det inte. Tack sa jag och lade på. Sedan åkte jag till moderns bostad och ringde på hennes dörrklocka några gånger, men hon öppnade aldrig dörren.
Så här håller Daddy på dag och natt, i trygg förvisning att det inte skulle vara något brott enligt polisen, men socialt helt förkastligt. Jag tycker att det är hög tid att korten läggs på bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in