[quote=Ahmenvafan]
Citat:
Jag har sett kronologin ur Daddys synvinkel. Därför kan jag inte uttala mig om något annat heller.
Hade mitt ex anklagat mig för ditten och datten hade jag lugnt och sansat accepterat ev förhör och utredningar. Om misstanke fanns om att det skett något otillbörligt gällande min barn så skulle jag medverka tills sanningen kom fram. Har man inget att dölja så har man inget att frukta heller. Och jag skulle göra allt för att samarbeta.
Så har även Daddy gjort. Det hjälpte inte, då myndighetsperson/er dessutom växlade upp från oro och antydningar till övertygelse och förhandsdom.
Citat:
Skulle jag under utredningstiden bara få träffa mina barn 4 h/vv så skulle jag ta till vara varje sekund.
Det har Daddy också gjort, men hindrats trots dom, det är just den springande punkten.
Citat:
Skulle jag inte få träffa dem alls så skulle brev, mail och presenter skickas.
Likaså har Daddy agerat, dessa skickats tillbaka eller gömts undan, mottagaren dvs dottern.
Citat:
Eftersom nu Daddy anmält mamman för ditten och datten så blir ju hon också utredd och förhörd. Så går det ju till. Jag hoppas hon hanterar det lite mer sansat än Daddy. Gillar läget helt enkelt. Går dit och gör det som hon blir ålagd att göra, dvs samarbeta.
Så var inte fallet dels ignorerades hans anmälningar dels ville inte mamman bidra, idag blir det nog förhoppningsvis annorlunda, gör om gör rätt verkar nu.
Citat:
Det är det här jag försöker förklara, barnet befinner sig i en "krigszon". Hennes korta liv har inte bestått annat än av en förälder som krigar med henne som vapen. ven det äldsta barnet används som vapen i pappans krig. Dessutom, allt går att läsa för dem på nätet. Det är en skam för Daddy, ingen annan.
Du kan inte förklara, utan uttrycka en åsikt, som jag har svårt att förstå hur du ingångsvis haft objektivitet för. Flickan är det oskyldiga offret ja, hade hon tillåtits ha den av dom tilldömda rättigheten till OBS! helgumgänge, med sin pappa fanns ingen tvist.
Citat:
Om du trodde att jag skulle lämna ut mina barn på nätet, om du trodde att jag skulle lägga ut mitt ex på nätet har du helt fel. Jag skulle gå den väg lagen erbjuder mig att skydda mina barn och mig själv.
Sen skulle säkert exet få ett lagom syrligt brev innan jag skred till verket där jag ber exet besinna sig. Därefter skulle jag anmäla.
Jag bad dig fundera själv på det, inte trodde jag något om dig, beträffande Daddy så är det ganska precis så han har agerat, det du och många ser rött av är det faktum han ventilerat detta på nätet, har du något bättre förslag om inget av dig föreslagna exempel fungerar.
Citat:
Jag har inga behov att att mitt ex ska kräla i stoftet och bli ansatt av människor som inte känner personen.
Det är jag övertygad gäller Daddy också, sen undrar jag bli ansatt, är det verkligen inte just det vi gör här tex diskuterar en person som inte bett om det ?
När får man göra det och inte, vilken gräns måste man passera för att det blir legitimt, och är det inte så att i huvudsak har ett system som vi skall förlita oss på påtagligt misslyckats ?
Citat:
Vad jag än tycker så är det mina barns andra förälder. I den kärleken ska de alltid få vila trygga från båda våra sidor.
Här är du och Daddy rörande överens !