2010-07-15, 23:56
  #8797
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Gråt ut gråt ut, buäh vad orättvist Däddy blir behandlad
Daddy har ett eget ansvar för den situation han befinner sig i, men det vill han inte förstå, det måste vara fel på hela vida världen, det kan absolut inte bero på honom

Jag tror att det bästa som kan hända är att de får full tillgång till varandra snarast möjligt, det är nog ett bättre sätt att lobba för det än att snacka skit om honom för at få honom att sluta skriva på bloggen.

Vad tror du fungerar bäst, morot eller piska?

Det han har gjort har sannerligen öppnat ögonen på hur fanatiska dessa familjerätter är, vi har fått exempel på hur kvinnojourer motarbetar barnens rätt till sin pappa, han synar hur barnahus agerar konstigt, vi får en inblick från hur extremt bias samhället agerar för mammor vid VT.

Detta är ju bara några saker han har gjort förbannat bra, det kan du ju inte hymla om.
Citera
2010-07-15, 23:56
  #8798
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Daddy har ju i sitt vansinne bekräftat en mängd saker som olika medlemmar här skriver, han försäger sig i ren ilska att det kommit till vår vetskap.
Jag är ju ofta utsatt för att bli misstrodd men har haft mängder med träffar ändå som Daddy med följe bekräftat vara sant.
Ni är roliga ni.

Ni är roliga ni med. Kul att ni har haft "mängder med träffar".

Ni menar alltså att Daddy är "vansinnig". Har ni utrett det ordentligt?
Citera
2010-07-15, 23:56
  #8799
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du lägger bevisbördan på andra. Har vi sett detta förut? Skulle tro det.
Du uppmanar mej alltså att länka ut det material som Daddy själv har valt att ta bort från sin sida, plus lite annat material. Bland annat ett brev som han skrev och bifogade med utredningen 2007 och som jag personligen inte tror att han vill ha utlagt på Flashback.

Okej.

Du måste vara riktig kompis. En sann vän.
Citera
2010-07-16, 00:07
  #8800
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jo, Husvagn jag har presenterat dom källor jag använder när jag använder dom.

När man skriver något och hänvisar till källan exempelvis utredningen från 2007, domen 2008, brevet från Daddy som är med i utredningen från 2007 och bland annat ligger till grund för bedömningen vilket jag påtalat flera gånger. Då presenterar man sina källor, eller vad kallar du det för?

Vad har du special kriterier för att det ska räknas som presentation av källan. Det ingen akademisk uppsats vi skriver här så det ska inte krävas någon källförteckning i slutet på varje inlägg, utan du får nog vackert lära dej att ta till dom hänvisningar som görs i brödtexten.

Nej, jag gör inte det jag anklagar Daddy för, för när det dyker upp felaktiga påstående så anger jag vad som står i källan och talar om varifrån jag fått uppgiften och varför det gjorda påståendet är felaktigt. Jag försöker inte genom att klippa valda delar lägga det i fel kontex och därmed förvränga citatets betydelse vilket Daddy gjort gång på gång, och du själv lyckats med vid något tillfälle.

Vad är det du kallar för att klippa och klistra? Du har bara presenterat påståendet att Daddy klipper och klistrar men du har inte givit exempel på det. Låt oss säga att jag citerar delar av en text för att stödja mitt resonemang i en akademisk uppsats. Det är inte att fuska, klippa och klistra och om du skall påstå att jag gör mig skydig till fusk får du precisera med exempel var detta sker. Det har du inte gjort. Du hänvisar till källan och till Daddys blogg, men du uppger inte vari fusket skulle bestå.

Så kan du ge några exempel på att "klippa valda delar lägga det i fel kontex och därmed förvränga citatets betydelse vilket Daddy gjort gång på gång."
Citera
2010-07-16, 00:09
  #8801
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du uppmanar mej alltså att länka ut det material som Daddy själv har valt att ta bort från sin sida, plus lite annat material. Bland annat ett brev som han skrev och bifogade med utredningen 2007 och som jag personligen inte tror att han vill ha utlagt på Flashback.

Okej.

Du måste vara riktig kompis. En sann vän.

Vi diskuterade dokumenten när de fanns tillgängliga och du struntade i dem då, eller tolkade dem lite hur du ville, beroende på dagsformen. Någon förändring har inte skett. Du lyssnar på vad teamleader HenrikJ:s tyckanden om daddy och du fyller sedan i med ... suck det börjar bli tjatigt ... dina tyckanden. Så också nu.
Citera
2010-07-16, 00:15
  #8802
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du uppmanar mej alltså att länka ut det material som Daddy själv har valt att ta bort från sin sida, plus lite annat material. Bland annat ett brev som han skrev och bifogade med utredningen 2007 och som jag personligen inte tror att han vill ha utlagt på Flashback.

Okej.

Du måste vara riktig kompis. En sann vän.

Jag är ingen vän till Daddy. Lägg gärna ut brevet, om det har relevans. Eller citera åtminstone de delar som skulle bevisa ett medvetet fusk med källorna.

Problemet med din trovärdighet är enormt stora.

För det första är det tydligt att du inte är partisk och neutral utan hyser personlig motvilja mot Daddy. Det kan man läsa sig till i dina inlägg. Ändå låtsas du objektiv.

För det andra kritiserar du honom för att lägga ut material som borde förbli privat, samtidigt som du för fullt diskuterar detta material.

För det tredje anklagar du Daddy för att fuska med källorna, något som du inte bevisar genom utdrag ur källorna på vad du menar. Ser du hur absurt alltihop är?
Citera
2010-07-16, 00:16
  #8803
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vi diskuterade dokumenten när de fanns tillgängliga och du struntade i dem då, eller tolkade dem lite hur du ville, beroende på dagsformen. Någon förändring har inte skett. Du lyssnar på vad teamleader HenrikJ:s tyckanden om daddy och du fyller sedan i med ... suck det börjar bli tjatigt ... dina tyckanden. Så också nu.
Ska jag tolka det smickrande att du kallar mig för teamleader?
Saknar du så totalt läsförmåga att du inte förstår att inte någon av de du anklagar tillerkänner mig en sådan roll?
Det är en smula paranoit att gå på som dig och tro att folk gaddat ihop sig och inte kan tala för sig själva som enskilda personer. Kränkande också, men du kanske vill att de ska behöva försvara sig så till den brant att de även ska tvingas ta avstånd från mig som person för att belysa sin oskuld?
Borde du inte ta semester och släppa dina hangups på HenrikJ, snacka med Leroy, han kanske kan tipsa dig om lämplig semester.

När du vilat upp dig tycker jag att du ska gå tillbaka i tråden och läsa om dokumenten istället för att slänga ihop rappakalja här.
__________________
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-16 kl. 00:21.
Citera
2010-07-16, 00:18
  #8804
Bannlyst
Så de flesta är överens verkar det som och det som ska hända nu för att vi ska vara nöjda är:

1. Flickan skall genast flyttas från den förälder som utan fog anklagar pappan och hindrar flickan sina rättigheter.
2. Daddy skall anförtros vårdnaden ensam då han är den som med säkerhet kan återställa detta och han är med all säkerhet den som kan se till denna flickas rättigheter bäst. Han har ju bevisligen aldrig uträttat denna tortyr mot flickan.
3. Mamman skall ha rätt att se sin dotter under uppsyn av kontaktperson då risk finns att hon sticker med barnet igen, detta skall sedan utökas allt eftersom hon inser vad hon gjort.
4. I och med detta så utför man barnens bästa samt att det ger den effekten att det hindrar andra föräldrar att hitta på sådan här dumheter, samhället sätter agendan för hur vi ser på allvarliga brott mot barnens rättigheter.

Detta kan vi ju enas om men det finns säkert fler punkter för de som behagar fylla i.
Citera
2010-07-16, 00:20
  #8805
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Ska jag tolka det smickrande att du kallar mig för teamleader?

Svar ja!
Citera
2010-07-16, 00:23
  #8806
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huskattsmusen
Så de flesta är överens verkar det som och det som ska hända nu för att vi ska vara nöjda är:

1. Flickan skall genast flyttas från den förälder som utan fog anklagar pappan och hindrar flickan sina rättigheter.
2. Daddy skall anförtros vårdnaden ensam då han är den som med säkerhet kan återställa detta och han är med all säkerhet den som kan se till denna flickas rättigheter bäst. Han har ju bevisligen aldrig uträttat denna tortyr mot flickan.
3. Mamman skall ha rätt att se sin dotter under uppsyn av kontaktperson då risk finns att hon sticker med barnet igen, detta skall sedan utökas allt eftersom hon inser vad hon gjort.
4. I och med detta så utför man barnens bästa samt att det ger den effekten att det hindrar andra föräldrar att hitta på sådan här dumheter, samhället sätter agendan för hur vi ser på allvarliga brott mot barnens rättigheter.

Detta kan vi ju enas om men det finns säkert fler punkter för de som behagar fylla i.
Är det Daddys önskelista du presenterar eller är det din egen?
Citera
2010-07-16, 00:29
  #8807
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kan du inte posta några exempel på sånt som Daddy valt att "klippa bort" från materialet han presenterat på sin blogg, dvs sånt han enligt dig valt bort? Observera alltså att jag inte ifrågasätter att du har belägg för det du skriver, utan jag tycker helt enkelt det skulle vara intressant att se några exempel, och att det borde få tyst på de som ifrågasätter att det är sant.
Hela inlägget "Domstolarna i västra sveriges syn på "barnperspektivet" " från november 2009 innehåller så mycket vantolkningar, felaktigheter och rent ut sagt rena lögner som han hävdar står i domar och dokumet, så bara att gå igenom och bemöta det inlägget skulle ta en natt.

Ett exempel som han hävdar om domen 2008

Citat:
Denna verksamhet visade sig framgångsrik eftersom CE trots att hon bedömdes vara den sämre lämpade vårdnadshavaren fick hela vårdnaden om R eftersom hon lyckats sabotera R och Joakim Ramstedts kontakt.
Detta är ren lögn, det är inte vad som sägs i domen från 2008, där sägs att båda är lika lämpliga vårdnadshavare. Den som i domen säger att han är bättre är han själv, inte domaren.

Ytterligare en lögn

Citat:
Av den tidigigare domen i vårdnadstvisten framgår att CE utfört umgängessabotage samt kommit med falska anklagelser och falska anmälningar mot Joakim Ramstedt i syfte att skilja R från sin far.
Detta sägs ingenstans i domen från 2008. Det som sägs är att det finns inte ens belägg i hennes egen ord för hennes rädsla, och varför gör det inte det då, jo för att hon berättar ingen historia om hur farlig och våldsam han är. Tingsrätten tar inte ens ställning till det som han hävdar.

Att klippa bort sånt som vi inte vill att folk ska se

Citat:
Tingsrätten motiverar beslutet med "Det finns inte anledning att tro att de uppgifter R lämnat vid polisförhör den 6 Juli 2009 kan tillföra vårdnadsmålet någon omständighet av betydelse för de frågor som handläggs här". Uttalandet är (förutom att vara en felaktig återgivning av vad som efterfrågats) minst sagt ägnat att förvirra när det ställs i relation till tingsrättens uttalande två stycken högre upp på samma sida "Som socialnämndens baravårdsutredning pekar på föreligger emellertid alltjämt en viss oro kring vad R uppgett".

Detta är ensamt skälet till att umgänge förordnas i närvaro av kontaktperson!
Noterar du att det har fallit bort en lång rad om att, gränslöst beteende men hänsyn till barnets ålder osv..? (jag befinner mej inte hemma och kan inte citera meningen rakt av)
Citera
2010-07-16, 00:31
  #8808
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det säger du jämt om alla som inte håller med dig eller avslöjar dina lögner. Detta funkar inte längre.
Nej det gör jag inte. Vad som inte funkar längre för dig är dina egna problem inte mina.
Jag tror inte det finns någon härinne av de du anklagar som ser mig som en teamleader, och jag styr ingen härinne så jag kan omöjligt vara en sådan. Det är bara i din egna inbillning som jag skulle ha en sådan roll.
Jag föredrar att bara vara HenrikJ och jag står för mitt så får andra stå för sitt, det är jag också övertygad om att de andra vill göra och inte anklagas för att vara styrda av mig. Du är ganska så oförskämd må jag säga.
__________________
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-16 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in