2010-07-23, 16:58
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Man kan inte hota, skrämma och kränka till sig ett föräldrasamarbete, på det sättet vinner man inte gemensam vårdnad, tvärt om, det visar att det för barnets bästa är att den andra föräldern har enskild vårdnad och i detta fallet, den bråkande har bevakat umgänge.
Det är bättre att barnet har en stabil förälder än att Daddys oreda vållar disharmoni hos båda föräldrarna, då har barnet ingen.
Det tar mycket tid och arbete att bygga upp förtroenden och tillit, men bara en sekund att rasera.
Frågan är om Daddy någonsin klarar att få bukt med sitt kontrollbehov och sin offerroll och börja tålmodigt bygga upp det ansvar och den respekt som kommer att krävas för att slutligen uppnå ett föräldrasamarbete? Jag börjar faktiskt tvivla då han hela tiden väljer krig, hat och uthängningar på internet.
Jag ser inte att han kommer att gå i positiv riktning så länge han har kvar och driver den sjuka blogg han har.

På vilket sätt visar daddy att han har kontrollbehov?
Citera
2010-07-23, 17:01
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby

Med få undantag får man förmoda att alla debattörer är intresserade av att se en lösning på denna långa och synnerligen infekterade vårdnadstvist och att de flesta också ser till banets behov om än från olika synvinklar. Det diverse debattörer (inklusive jag själv) vänt sig mot är de metoder som Daddy använt som att offentliggöra dokument, som i mina ögon kränker dotterns integritet, och att på olika sätt försvåra utredningen. Jag hoppas, men vet inte, att jag skulle agera enligt den mall som Ahmenvafan beskriver.

Inbjudan som första inlägget i den här tråden gav bjöd på en hel del annat än bara en VT. Det tålamod som bloggaren tillskriver sig själv tycks sedan länge ha upphört och ersatts av ett raseri mot det mesta. Och det raseriet ska vi ju enligt bloggaren akta oss för. Hot och hat brukar dock inte vara en framkomlig väg för att bygga upp tillit. Jag hoppas att den nya vårdnadsutredningen ger alla inblandade en möjlighet till en nystart och att gamla surdegar kan slängas på soptippen när de retts ut. Erfarenheten säger mig ändå att det tar tid att bygga upp nya förtroenden efter en så lång tid av konflikter.Tid tar tid så låt det ta den tid det behöver ta. Önskar alla en bra sommar!

Det jag fetstilade tycker jag är mycket tänkvärt.
När det är svåra konflikter tar det lång tid att bygga upp förtroende om det ens går.
Men det kanske går att komma till någon slags samarbete i varje fall.
Citera
2010-07-23, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmileToYou
På vilket sätt visar daddy att han har kontrollbehov?
Bland annat att han bryter ihop och inte klarar att Mamman träffar en ny partner.
Att han kallar henne för empatilös bara för att hon vill gå vidare med sitt liv.
Att han inte respekterar hennes hem och bankar på dörren när helst han har lust, även mitt i natten.
Att han nedvärderade hennes roll som ammande mamma och ville dra iväg med bebisbarnet som han inte ens var intresserad av förrän hon gick och han blev ratad.
Att han vill att hans version skall vara den som alla ska tro på och där han undanhåller väsentlig fakta som är ännu mera till nackdel för honom än det han lagt ut i tron att det skulle bara framställa hennes nackdel.
Han anklagar henne för umgängessabotage där han själv glömmer umgänget och hon ansträngt sig och sett till att dottern är på plats.
Listan kan göras lång, du får läsa tillbaka själv i Daddys blogg och i tråden här.

BTW varför skriver du inlägg med bara "ot", du kan ju faktiskt redigera och skriva in ett nytt inlägg där?
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-23 kl. 17:26.
Citera
2010-07-23, 17:30
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Bland annat att han bryter ihop och inte klarar att Mamman träffar en ny partner.
Att han kallar henne för empatilös bara för att hon vill gå vidare med sitt liv.
Att han inte respekterar hennes hem och bankar på dörren när helst han har lust, även mitt i natten.
Att han nedvärderade hennes roll som ammande mamma och ville dra iväg med bebisbarnet som han inte ens var intresserad av förrän hon gick och han blev ratad.
Att han vill att hans version skall vara den som alla ska tro på och där han undanhåller väsentlig fakta som är ännu mera till nackdel för honom än det han lagt ut i tron att det skulle bara framställa hennes nackdel.
Han anklagar henne för umgängessabotage där han själv glömmer umgänget och hon ansträngt sig och sett till att dottern är på plats.
Listan kan göras lång, du får läsa tillbaka själv i Daddys blogg och i tråden här.
Jag har inte sett någonstans att han brytit ihop för att mamman träffat en ny partner. Står det här eller på bloggen? Tänker att jag inte behöver leta på båda ställena.

Var står det dvs bloggen eller på denna tråd att han kallar henne empatilös för att hon vill gå vidare i sitt liv?

Bankar på hennes dörr mitt i natten, bor inte de ganska långt från varandra. Detta var något nytt.
Skall jag leta här eller på bloggen?

Jag vet att han inte skriver allt, men han skriver att det beror på att han vill skydda mamman.
Är det fel? Har jag missat något här?
Som jag frågat innan, är det på denna tråd eller på hans bolgg jag skall leta efter även detta?

Om jag inte missminner mig är det en enda gång pga av ett missförstånd då han missade umgänge, vilket flera har påpekat innan också.
Senast redigerad av SmileToYou 2010-07-23 kl. 17:32.
Citera
2010-07-23, 17:40
Medlem
Inflikar snabbt.

Hade en egen mor som ljög om att min pappa slagit mig när det kom till vårdnaden. Kvinnor är jävla hyenor när det kommer till barnen, och de gör precis vad fan som helst, ljuger, bedrar och brukar våld utan minsta eftertanke om de tror att de gör barnen en tjänst. Helt utan rim och reson.
Citera
2010-07-23, 17:45
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Brightside
Inflikar snabbt.

Hade en egen mor som ljög om att min pappa slagit mig när det kom till vårdnaden. Kvinnor är jävla hyenor när det kommer till barnen, och de gör precis vad fan som helst, ljuger, bedrar och brukar våld utan minsta eftertanke om de tror att de gör barnen en tjänst. Helt utan rim och reson.
Du har fel i att kvinnor är hyenor när det gäller barnen, vissa kvinnor kan bete sig som hyenor (för att använda ditt uttryck) när det kommer till barnen.

Jag beklagar det din mor utsatte dig för.
Citera
2010-07-23, 17:49
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sett någonstans att han brytit ihop för att mamman träffat en ny partner. Står det här eller på bloggen? Tänker att jag inte behöver leta på båda ställena.

Det står både på bloggen och citerat här i tråden.

Citat:
Var står det dvs bloggen eller på denna tråd att han kallar henne empatilös för att hon vill gå vidare i sitt liv?

Det står både på bloggen och citerat här i tråden, leta själv.

Citat:
Bankar på hennes dörr mitt i natten, bor inte de ganska långt från varandra. Detta var något nytt.
Skall jag leta här eller på bloggen?

Det står citerat här i tråden från förundersökningen från vittnen.

Citat:
Jag vet att han inte skriver allt, men han skriver att det beror på att han vill skydda mamman.
Är det fel? Har jag missat något här?
Som jag frågat innan, är det på denna tråd eller på hans bolgg jag skall leta efter även detta?

Skydda mamman?
Vill man skydda någon som man hänger ut med namn, personnummer och kallar för rabiat, hänger ut hennes historia om det som handlar när hon var tonåring, vill man skydda någon när man gör så?
Du måste börja läsa lite mer ifrågasättande enligt mig.

Citat:
Om jag inte missminner mig är det en enda gång pga av ett missförstånd då han missade umgänge, vilket flera har påpekat innan också.
Det är tyvärr flera gånger, en del av dem framkommer i förundersökningen och bevittnas av bland annat kontaktpersonen, men även av mormodern när de försökte få ordning på Daddys umgängen men han var tyvärr mer intresserad av sprit och tabletter och internet.
Citera
2010-07-23, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Brightside
Inflikar snabbt.

Projicera inte din egen situation på andra, ditt öde betyder inte att något annat skulle vara likadant, ditt inlägg har inget med Daddys vårdnadskrig att göra.
Citera
2010-07-23, 17:56
Medlem
SmileToYous avatar

Ok, då blir det till att leta på båda ställena.
Citera
2010-07-23, 18:16
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
BTW varför skriver du inlägg med bara "ot", du kan ju faktiskt redigera och skriva in ett nytt inlägg där?

Därför att vi är flera som delar på datorerna hemma och den som du antagligen såg skrev ett svar till dig tänkte sig inte för och satte sig vid den datorn jag var inloggad på och såg inte sitt misstag förrän svaret blev skickat.
Hon raderade det snabbt.
Först tänkte vi inte så mycket på varför du frågade, men kom fram till att du troligen hann se det.
Så enkelt var det med det.
Citera
2010-07-23, 18:37
Bannlyst
Citat:
Därför att vi är flera som delar på datorerna hemma och den som du antagligen såg skrev ett svar till dig tänkte sig inte för och satte sig vid den datorn jag var inloggad på och såg inte sitt misstag förrän svaret blev skickat.
Hon raderade det snabbt.
Först tänkte vi inte så mycket på varför du frågade, men kom fram till att du troligen hann se det.
Så enkelt var det med det.
Det blir lite knepigt om ditt nick är flera personer med olika åsikter, vet inte ens om det är enligt reglerna? Medlemsskapet, tillika kontot och nicket är väl personligt, eller har jag missförstått det hela?
Låter faktiskt lite qorny om HenrikJ skriver något plumpt och så ursäktar jag det med att det "var hon som skrev" inte jag
Citera
2010-07-23, 19:13
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Det blir lite knepigt om ditt nick är flera personer med olika åsikter, vet inte ens om det är enligt reglerna? Medlemsskapet, tillika kontot och nicket är väl personligt, eller har jag missförstått det hela?
Låter faktiskt lite qorny om HenrikJ skriver något plumpt och så ursäktar jag det med att det "var hon som skrev" inte jag

Fast det är klart det är så, själv behöver jag ju aldrig stå för något jag skriver.
Det är alltid dom andra som varit i farten.

Så himla pinsamt liksom ....

Edit;
Ärligt talat så finns det nog inget hinder för fler användare av samma nick, däremot av missbruk av multipla konton.
När det gäller fler användare av samma nick så är det ju så att nicket får ta ansvar för vad som skrivs oavsett vem som skriver det helt enkelt. Användaren/användarna i sej är ju faktiskt anonyma.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-07-23 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in