2010-07-18, 17:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag välkomnar verkligen att barnkonventionen följs och det är verkligen inte en fördel för Daddy om du nu tycks tro det.

Det ska stå: jag tycker att den inte är en fördel för Daddy. Vilket inte är detsamma som ett allmängiltigt faktum.
Citera
2010-07-18, 17:42
Bannlyst
Citat:
Jag välkomnar verkligen att barnkonventionen följs och det är verkligen inte en fördel för Daddy om du nu tycks tro det.

Skulle den följts så vore vi inte här, du har missförstått det mesta och jag undrar fortfarande vad som driver dig, ditt önsketänkande kommer aldrig slå in.
Citera
2010-07-18, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det ska stå: jag tycker att den inte är en fördel för Daddy. Vilket inte är detsamma som ett allmängiltigt faktum.

Exact !
Citera
2010-07-18, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Visst är det hårda tacklingar. Men om du som jag varit med ett tag på dessa sidor
(och andra liknande) så hade du också reagerat.

Fast som nyreggad entrådepostare antar jag att du inte hängde med på den.

"Papparättsrörelsesidan" är ett sammansatt ord av de personer som stödjer Daddy
och hans sätt att se på tillvaron (samtidigt som det naturligtvis finns de mer sansade
varianterna av papparättsaktivister) Du vet vilka jag menar, eller hur.

Det du EGENTLIGEN vill veta är vilken sida som är "motståndare". Där blir det lite
marigare. Det är nog en blandning av feminister och vanliga "Svenssons" som faktiskt
tycker att Daddy (och en del andra inblandade) har en jävligt märklig agenda
som inte stämmer överrens med vad som uttalas.

Jag vet att daddy (och flera med honom) tror att det hela är en gigantisk konspiration
iscensatt av någon slags feminazistisk rörelse när det nog mest handlar om vanliga
människor som sett tillräckligt med TV-såpor för att känna igen en när det utspelas
framför dom på nätet.

Hur många fall av VT pratar vi om nu, på årsbasis alltså? Fall där det förekommer
anmälningar om incest och våld? Och hur många av dom är falska? Vad blir det kvar?

Jag vet faktiskt inte.... Antar att ingen vet exakt. Men inte är det några astronomiska
tal som en del verkar vilja få oss att tro.

Jag har skrivit det förr när det gäller Daddy och jag kan skriva det igen.
Jag tillhör ingen falang eller konspiration mot honom. Jag har mina egna åsikter.

Det var ett uppriktigt svar, jag återkommer. några frågetecken kanske jag kan räta ut.
Citera
2010-07-18, 17:55
Bannlyst
Citat:
Inte särskilt problematiskt med tanke på hur destruktivt pappan agerar.
Man kan inte agera hur som helst och skrika efter en rättvisa som bortser från destruktiviteten. Daddy har ett eget ansvar som han inte vill ta.
Han borde sluta dricka, sluta exprimentera med piller, infinna sig på avtalade umgängen, skaffa sig ett jobb och se till att få en ordnad ekonomi. Sen borde han såklart ordna ett boende som är värt att inhysa barn till. Det är nämnligen sådant som normala föräldrar ordnar för sina barn i sin omsorg.
Daddy agerar tyvärr som en jättebebis som skriker över rättigheter utan att ordna det primära som barn normalt kan kräva av ansvarstagande föräldrar.
Citat:
Skillnaden mellan dig och mig är att jag tycker att fakta och opartiskhet bör gälla medan du tycker att själva tyckandet är det primära.
Intressant med ditt plötsliga faktaintresse, du har knappast gjort dig känd för seriöst sådant med ditt subjektiva klippa och klistrande. Är detta ett nyfunnet intresse månne?
Citera
2010-07-18, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
Skulle den följts så vore vi inte här, du har missförstått det mesta och jag undrar fortfarande vad som driver dig, ditt önsketänkande kommer aldrig slå in.
Barnkonventionen har följts. Peka ut på vilka punkter du tror att den inte skulle ha följts.
Barnkonventionen skyddar barnens rättigheter, inte Daddys, han är dryga 44 år och inte ett barn.
Citera
2010-07-18, 18:00
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Barnkonventionen har följts. Peka ut på vilka punkter du tror att den inte skulle ha följts.

Eftersom det är ditt påstående är det du som ska redogöra för det du hävdar.
Citera
2010-07-18, 18:03
Bannlyst
Citat:
Citat:
Du bestämmer inte hur jag skriver och uttrycker mig, du framstår bara som vanvettigt maktgalen i ditt sätt att svara skribenter. Inget att fästa större vikt vid.
Citera
2010-07-18, 18:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Suck. Läs bakåt i tråden.

Jag misstänkte detta svar. Man påstår en sak varvid det är andra som får kolla upp om det stämmer. Som vanligt dårå.
Citera
2010-07-18, 18:06
Bannlyst
Citat:
Eftersom det är ditt påstående är det du som ska redogöra för det du hävdar.
Barnkonventionen följs, svälj det eller peka ut motsatsen, nu kliver jag upp ur din löjliga sandlåda.
Jag tippar att du inte ens kan barnkonventionen, lika lite som du förstår det juridiska begreppet Gemensam vårdnad. Fortsätt klipp och klistra du så du får någon sysselsättning.
Citera
2010-07-18, 18:08
Bannlyst
Citat:
Jag misstänkte detta svar. Man påstår en sak varvid det är andra som får kolla upp om det stämmer. Som vanligt dårå.
Är man deltagare i en debatt så krävs viss insatthet, att du drar upp saker som redan avhandlats 3-4 sidor bakåt faller på dig att läsa tillbaka på. Du är liksom inte huvudpersonen i tråden som ska servas närhelst du önskar, du får jobba lite själv för att hänga med.
Citera
2010-07-18, 18:13
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Du bestämmer inte hur jag skriver och uttrycker mig, du framstår bara som vanvettigt maktgalen i ditt sätt att svara skribenter. Inget att fästa större vikt vid.

Jag struntar i hur du skriver och formulerar dig. Och tycker du att daddy är en dålig farsa så har jag och ingen annan problem med detta. Men du har skrivit tusentals med inlägg i denna tråd om vad anser om Daddy som om det är fakta du kommer med, fast så inte är fallet. Det är det jag reagerar på. I vanlig god diskussionsanda tillhör att man serverar belägg för det man påstår och att ett tyckande är just ett tyckande. Detta oavsett hur man skriver elller formulerar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in