2010-07-09, 22:35
Medlem
AITS

Det kanske är precis så som du och några till hävdar. Det kan varken du eller jag, rimligtvis veta något om. Varken du eller jag lever med mamman och barnet.

Därför är det väldigt olämpligt att sprida dessa rykten. Mamman är ju också en viktig förälder för barnet. Lika lite som barnet är betjänt av att det skrivs skit om Daddy lika lite är barnet betjänt att du, mfl skriver skit om mamman. Eller tycker du att det finns någon skillnad ur barnperspektivet som du ivrigt framhäver är det viktigaste av allt.

Dina insuinationer om mammans olämplighet finns inte beskriven någonstans. Och varken du eller jag har mammans version. Så jag tycker du ska vara väldigt försiktig med vad du anklagar henne för.

Daddys version har vi ju sett och hört, till förbannelse. Där han kan vara och svartmåla/misstolka någon är han. Han är psykiskt labil, arbetslös och beredd att försvara sina idiotier till bristningsgränsen. Men att inte stå där varannan fredag, för den som är viktigast i världen för en, enligt Daddy själv är en jävla skam.

En lugn, glad, rolig förälder som står där, ren och hel punktligt, vv fredag är den bästa av förutsättningarna för att relationen ska helas. För att relationen skall gå framåt. För att nya förutsättningar för utökat umgänge ska komma till stånd. Vad åstadkommer Daddy? Ytterligare anklagelser mot mamman. Ytterligare lögner och ytterligare bråk. Dessutom uteblir han? Tror han på fullt allvar att han skapar en trygg mötesstund för sitt barn?

Det säger en hel del hur Daddy verkligen ser på sitt föräldrarskap. En rättighet att förtala sitt barns mor, skita i det lilla umgänget som finns. Är det barnets bästa menar du?

Husvagnen, jag tror du missat en jäkla massa fakta i det du påstår. Mamman är naturligtvis lika utredd som pappan från första början. Det tillkännager ju även Daddy i sin blogg. Även om han bara delger vissa utvalda delar av verkligheten.
Citera
2010-07-10, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Om vi säger att det är så som du tänker.
Vad är nästa steg?
Flickan vägrar att träffa sin pappa och tiden går.
Hur skall Jocke visa att han finns där när socialtjänsten nu har sagt ifrån när det gäller umgängesbiten?
Hon får inte möjlighet att ta emot hans kärlek då de inte får träffas.
Men tanke på omständigheterna kring allt det som har med vårdnadstvisten att göra tror jag att det är något som hände, bägaren rann över för flickan, hon kan inte hantera sina känslor och nu skriker hon för sitt liv.
Frågan är om hon skriker för döva öron eller om någon fångar upp hennes panik.

Någon mer som kommer med funderingar kring vad det är som har hänt?

Bra fråga... Jag vet inte, faktiskt. Kan inte tillräckligt om sånt här. Jag har aldrig varit inblandad i en vårdnadstvist själv, bara sett ungar som inte velat träffa en förälder under någon period och det har då respekterats tills barnet vill igen och under tiden har man uppehållit kontakt via telefon, brev etc.

Äh, jag ska inte lägga mig i den här diskussionen för den verkar alltför komplicerad för mig, ville bara reagera på något jag såg och dela med mig av min oerhörda visdom...
Citera
2010-07-10, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Bra fråga... Jag vet inte, faktiskt. Kan inte tillräckligt om sånt här. Jag har aldrig varit inblandad i en vårdnadstvist själv, bara sett ungar som inte velat träffa en förälder under någon period och det har då respekterats tills barnet vill igen och under tiden har man uppehållit kontakt via telefon, brev etc.

Äh, jag ska inte lägga mig i den här diskussionen för den verkar alltför komplicerad för mig, ville bara reagera på något jag såg och dela med mig av min oerhörda visdom...
Detta är ju om något tortyr.
Barnet, en femåring, vill inte underhålla Daddy.
Så enkelt är det.
Hon vill ha sin lugna tillvaro utan att behöva släpas med främmande människor.
AITS pratar om Daddys kärlek? Vad är det för kärlek om inte annan än hans egoistiska prestige?
Jag håller med Ahmenvafan, en lugn, glad, rolig förälder som står där, ren och hel punktligt, vv fredag är den bästa av förutsättningarna för att relationen ska helas. För att relationen skall gå framåt. För att nya förutsättningar för utökat umgänge ska komma till stånd. Men dottern måste verkligen kunna känna att detta ger henne något, Daddy pratar bara om sig själv men försöker skylla det på dotterns behov, vilket är fel. Dottern behöver inte en destruktiv pappa i sitt liv, hon behöver ett fungerande liv.

Detta klarar Daddy inte av att leverera, tyvärr.

Det är ju bara att se på hur Daddy nu agerar, för det är precis som han alltid agerat, hur många "enda" inlägg har han inte skrivit och nu utlovar han ännu ett, men det tar tid att färdigställa..... Jaha, vem ska nu bli uthängd?

Han missar att gå ut i sommarkvällen och njuta, fundera på roligheter han skulle kunna erbjuda dotter, han är bara fokuserad på HenrikJ och det han kallar fanclub och hur han ska formulera nästa inlägg i bloggen.

Som sagt, han mailade sin vän och beskrev hur inne han var i sitt bloggande att han glömde avtalat umgänge med sin dotter, dessa 4 timmar varannan vecka borde vara viktigare än så, men inte för Daddy.
Citera
2010-07-10, 19:35
Bannlyst
"Han missar att gå ut i sommarkvällen och njuta, fundera på roligheter han skulle kunna erbjuda dotter, han är bara fokuserad på HenrikJ och det han kallar fanclub och hur han ska formulera nästa inlägg i bloggen."

Spegel spegel på väggen där, säg mig vem som mest psykopat är?
Citera
2010-07-10, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hundra år sedan jag kollade i tråden.
Har det framkommit än om Daddy är en liten läskig mytoman som absolut inte är någon faderlig förebild?

Naturligtvis så är Daddy med i en sekt som dricker barns blod och spöar pensionärer och tar deras pengar. Han är dock ännu ej lika manisk som HenrikJ.
Citera
2010-07-10, 20:27
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huskattsmusen
Naturligtvis så är Daddy med i en sekt som dricker barns blod och spöar pensionärer och tar deras pengar. Han är dock ännu ej lika manisk som HenrikJ.

Nej men seriöst? Är det två läger
Minns att det var många (manliga användare) som snokat lite extra i ärendet och menade att storyn luktade lik.
Citera
2010-07-10, 20:28
Bannlyst
Citat:
Nej men seriöst? Är det två läger
Minns att det var många (manliga användare) som snokat lite extra i ärendet och menade att storyn luktade lik.
Hela skiten luktar lik, vet inte vem som är den största dåren här. Någon ur pappalägret eller de maniska psykopaterna, who knows?
Citera
2010-07-10, 20:34
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huskattsmusen
Hela skiten luktar lik, vet inte vem som är den största dåren här. Någon ur pappalägret eller de maniska psykopaterna, who knows?

Jag som hoppats på en upplösning a la korten på bordet men inte än alltså *tålmodig*
Citera
2010-07-10, 20:44
Bannlyst
Citat:
Jag som hoppats på en upplösning a la korten på bordet men inte än alltså *tålmodig*

Vi får vänta och se, som det ser ut nu så är inte sanningen det viktiga snarare Potemkinkulisser och Ad Hominem från de maniska.

Det finns dårar sen finns det dårar också, här har vi bestämt en av den senare kategorin som beslutat sig för att det är fel att skriva om VT offentligt, det är fel att hänga ut barn men att konsekvensen av dennes eget handlande är exakt lika vad denne anklagar andra för.

Friskt?

Nja, inte om du frågar mig. Hoppas att denna dotter får slippa skitsnacket och att hon får se sin far på samma premisser som sin mor.

HJ, Hoppas du får vård eller medicin!
Citera
2010-07-10, 20:51
Medlem
HusKattMusen

Hur tycker du att du hjälper upp Daddy genom att kalla HJ psykopat? Kom med bra förslag och lösningar på hur Daddy som återigen ställt till det för sig själv i frågan om umgänge, kan återerövra det han så hett åtrår, dvs en god relation med barnet och barnets mor. Just nu ligger han på ungefär minus 500 000. Han har lång väg att vandra. Pga av vad han själv ställt till. Inte pga barnet eller mamman. Har du några bättre förslag som är hållbara i längden. Förälder ska ju denna man vara resten av livet. Så det gäller att ha framförhållning och insikt, i vad man gör.

Du är totalt sanslös om du inbillar dig att vi motvallare inte har ett liv tillsammans med våra familjer trots att vi skriver ett inlägg här då och då. Vi har då spelat spel, handlat lördagsgodis, badat, åkt båt och paddlat. Det gör oss glada och vettiga. Pröva det du/ni också så ska ni se att man "klarnar upp" sitt tänkande och boostas med god energi. Det kan verkligen behövas i strider som den Daddy för.
Citera
2010-07-10, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
HusKattMusen

Hur tycker du att du hjälper upp Daddy genom att kalla HJ psykopat? Kom med bra förslag och lösningar på hur Daddy som återigen ställt till det för sig själv i frågan om umgänge, kan återerövra det han så hett åtrår, dvs en god relation med barnet och barnets mor. Just nu ligger han på ungefär minus 500 000. Han har lång väg att vandra. Pga av vad han själv ställt till. Inte pga barnet eller mamman. Har du några bättre förslag som är hållbara i längden. Förälder ska ju denna man vara resten av livet. Så det gäller att ha framförhållning och insikt, i vad man gör.

Du är totalt sanslös om du inbillar dig att vi motvallare inte har ett liv tillsammans med våra familjer trots att vi skriver ett inlägg här då och då. Vi har då spelat spel, handlat lördagsgodis, badat, åkt båt och paddlat. Det gör oss glada och vettiga. Pröva det du/ni också så ska ni se att man "klarnar upp" sitt tänkande och boostas med god energi. Det kan verkligen behövas i strider som den Daddy för.

Finns det någon vits med att diskutera vidare med en galning?
Om jag vore i papparörelsen skulle jag använda HenrikJ som exempel för att göra reklam för sig själv, det är väl tydligt pappor diskrimineras i samhället och nu är det ju ännu tydligare vilka rabiata motståndare papparörelsen måste ha. Jag orkar inte bry mig om denna förpestade tråd men jag bara konstaterar att något är riktigt riktigt galet och då talar jag inte om Daddy eller mamman.
Citera
2010-07-10, 21:24
Medlem
HusKattMusen

Du måste nog få en förklaring till hur det öht kommer sig att denna VT är på tapeten, både här och där.

Daddy har sökt stöd och hjälp av allmänheten i sin kamp mot sin svartsjuka/avundsjuka och sin bitterhet mot sitt ex genom blogg och genom att starta denna tråd.

Daddy skulle gladerligen fortsätta förtalet och uthängningarna av sina barn, sitt ex, exets mamma och allt från soc i Kungsbacka, mfl, mfl, mfl om inte han blivit stoppad, dels genom FB själva och de regler de har, DI, TR och inte minst oss antagonister.

Han hade förväntat sig medömkan, medhåll och lite stålars. Han fick varken eller. Jodå! Det finns de som stödjer hans kamp mot väderkvarnar. Det finns det. Men de blir färre och färre och det med all rätt. Ett barn ska inte användas som vapen av en "vuxen man". Vilket Daddy gör.

Den enda som hängt ut några är Daddy. När vi, några stycken försöker få honom att inse allvaret i att hänga ut ett försvarslöst barn. Då går han till attack och anklagar oss för att göra detsamman. Det är inte sunt. Vi hänger inte ut några barn. Alla skulle kunna skriva både namn, adress och födelsenr på alla inblandade. Men gör det naturligtvis inte. Barnet ska skyddas, inte hängas ut mer. Därför använder de flesta av oss inte ens könen på barnen. Vi kallar dem barn/barnen. Om det jämförs, av dig med de uthängningar Daddy gör/gjort/kommer att göra, får det stå för dig. I min värld är det en milsvid skillnad. Men förklara gärna vad du menar så kanske jag förstår, eller inte?

BTW, var på ett sjukhus i södra Sverige här om dagen, Såg en banner för "Pappa/Barn". Daddys sjuka kamp har gjort mig allergisk. Fick kväljningar, vill de verkligen beblanda sig med stalkingen som Daddy uppvisar? Ställer sig verkligen serösa "pappa/barn" föreningar bakom detta?

Så hur som helst HusKattMus. Det finns nog flera skäl för oss som värnar om flickan och mamman att fortsätta. Kanske är det så att mamman har det lugnare och skönare när fighten försegår mellan Daddy och oss anitDaddiesar än när han bråkar med henne? Kan vara så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in