2010-07-06, 00:11
  #8365
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Har någon koll på hur ofta han verkligen har träffat dottern de senaste månaderna? I en sammanfattning?
Han har ju umgänge varannan vecka.

I början på april glömde han bort att han skulle ha umgänge och dök ju inte upp, men fick en annan träff istället.

Från början till april till mitten av maj finns ju inga klara rapporter, men enligt angelinthesky ska ju umgänget ha fungerat bra i mitten av maj när han träffade barnet, och sedan kovände barnet plötsligt enligt angelinthesky och ville inte släppa mamman i slutet av maj.

Dom bör alltså ha träffats varannan vecka i alla fall, om han inte har glömt fler tillfällen men det är inget jag vet något om.
__________________
Senast redigerad av Logga-ut 2010-07-06 kl. 00:13.
Citera
2010-07-06, 00:11
  #8366
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Sluta tramsa, du har inte mailet och kan därför inte ange om det Henrik citerat är riktigt eller inte.

Läser man kommentarerna i bloggen så det redan identifierat som mailet, inte som ett påsått mail.
Din manöver är patetisk.

Det man spekulerar över är om det är Monica Antonsson eller någon annan som sänt det vidare. Inte om det du tramsar med.
Skärp dig, jag har mailet här framför mig i sin helhet.
Du ljuger således i vanlig ordning.
Synd för er två att det inte gick hem det ni sysslar med.
Även om ni två inte vill få in i er skalle att ni sitter och tror att ni vet så mycket är vi som sagt några som har mailet.
Jocke vet också att jag har det.
Så ni kan lägga av med era översittarfasoner och mästrande, ni är patetiska.
Ni är nog många som fattar vad dessa två tillsmmans som två rabiessmittande hundar håller på med.
Första ordet (förrutom Hej) är Jag och det sista ordet är barnpsykologer, inte sant HenrikJ som sitter med mailet i ditt knä.
Citera
2010-07-06, 00:17
  #8367
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Skärp dig, jag har mailet här framför mig i sin helhet.
Du ljuger således i vanlig ordning.
Synd för er två att det inte gick hem det ni sysslar med.
Även om ni två inte vill få in i er skalle att ni sitter och tror att ni vet så mycket är vi som sagt några som har mailet.
Jocke vet också att jag har det.
Så ni kan lägga av med era översittarfasoner och mästrande, ni är patetiska.
Ni är nog många som fattar vad dessa två tillsmmans som två rabiessmittande hundar håller på med.
Första ordet (förrutom Hej) är Jag och det sista ordet är barnpsykologer, inte sant HenrikJ som sitter med mailet i ditt knä.
Jag ber om ursäkt om du kände dej ifrågasatt, var det jobbigt.

Min poäng var inte att ta reda på om du har mailet eller inte, det skiter jag frankt i på ren svenska.

Min poäng var att du kan sluta låtsas att HenrikJ sitter med en falsk eller felaktig kopia, eftersom Daddy himself redan bekräftat att det är mailet Henrik citerar, och det man på bloggen nu spekulerar i är hur Henrik har fått det, inte om det är äkta eller inte.

Förstår du då vad jag ville säga.

För att göra det tydligt igen.
Citat:
Postat av: Daddy
Jag noterade också efter Moi Maries kommentar att "HenrikJ" tycks ha fått ett exemplar av mailet i sin helhet. Undrar varifrån...

På listan över mottagare fanns:
Ann Helena R
2 andra nära vänner som jag inte vill namnge men som jag litar på helt och fullt
2 riksdagsmän
Journalisten Carina Glenning
Min moster som jobbar inom socialförvaltningen i Halland
Min mor
Redaktören för genusmagazinet
2 andra drabbade pappor i mitt nätverk

Och....

En journalist i vallentuna som jag en gång i tiden trodde brydde sig om barn och sanningen.

Ni kan ju gissa själva var "HenrikJ" fått sin kopia ifrån.

Vi kan alltså lämna stadiet när vi leker tittut, och ägna oss åt annat, till exempel dom delar i mailet som är viktiga för vårdnadstvisten nu.
__________________
Senast redigerad av Logga-ut 2010-07-06 kl. 00:20.
Citera
2010-07-06, 00:28
  #8368
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jag ber om ursäkt om du kände dej ifrågasatt, var det jobbigt.

Min poäng var inte att ta reda på om du har mailet eller inte, det skiter jag frankt i på ren svenska.

Min poäng var att du kan sluta låtsas att HenrikJ sitter med en falsk eller felaktig kopia, eftersom Daddy himself redan bekräftat att det är mailet Henrik citerar, och det man på bloggen nu spekulerar i är hur Henrik har fått det, inte om det är äkta eller inte.

Förstår du då vad jag ville säga.

För att göra det tydligt igen.
Citat:
Citat:
Postat av: Daddy
Jag noterade också efter Moi Maries kommentar att "HenrikJ" tycks ha fått ett exemplar av mailet i sin helhet. Undrar varifrån...

På listan över mottagare fanns:
Ann Helena R
2 andra nära vänner som jag inte vill namnge men som jag litar på helt och fullt
2 riksdagsmän
Journalisten Carina Glenning
Min moster som jobbar inom socialförvaltningen i Halland
Min mor
Redaktören för genusmagazinet
2 andra drabbade pappor i mitt nätverk

Och....

En journalist i vallentuna som jag en gång i tiden trodde brydde sig om barn och sanningen.

Ni kan ju gissa själva var "HenrikJ" fått sin kopia ifrån.

Vi kan alltså lämna stadiet när vi leker tittut, och ägna oss åt annat, till exempel dom delar i mailet som är viktiga för vårdnadstvisten nu.

Tack för klargörandet och hoppas AITS nu kan få lite nattro.
Detta beskriver ju även en hel del av de ryktesspridningar som förekommit och som fortfarande förekommer. Jag skiter i dem men om man nu hållt vissa personer som trovärdiga så kan man faktiskt lägga ihop ett och två och fundera över om det man tidigare trodde verkligen håller? Det är såklart upp till var och en.
Daddy glömmer förövrigt 8 personer på sin lista, han verkar inte ha riktigt koll på sina saker.
__________________
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-06 kl. 00:56.
Citera
2010-07-06, 00:41
  #8369
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Sluta att tjata nu, du är ju värre än barnen som tjatar på att få lördagsgodis trots det bara är fredag.
Sånt tjat får man se till att göra sig immun mot.

Nu tänker jag tjata lite: Hur går den riktiga vårdnadstvist? Hur långt har den kommit? När beräknas den vara avslutade?
Citera
2010-07-06, 13:34
  #8370
Medlem
swimp78s avatar
Daddy mfl spammar sina kommentarer med underliga påståenden: sådana påståenden är t ex:

* barn utsätts för sexövergrepp när de inte bor hos sina biologiska föräldrar, att barn bor hos sina biologiska föräldrar minskar risken för sexövergrepp. De biologiska föräldrarna har nämligen en "naturlig" instinkt att "skydda sin avkomma".

* det är lika vanligt att kvinnor begår sexuella övergrepp mot barn som att män begår det. Det kan rentav sägas vara vanligare.

Jag undrar om det verkligen finns belägg för detta? (obs, Ingrid Carlqvist och Profoum-Vulgus räknas inte som källor)
Citera
2010-07-06, 14:04
  #8371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Daddy mfl spammar sina kommentarer med underliga påståenden: sådana påståenden är t ex:

* barn utsätts för sexövergrepp när de inte bor hos sina biologiska föräldrar, att barn bor hos sina biologiska föräldrar minskar risken för sexövergrepp. De biologiska föräldrarna har nämligen en "naturlig" instinkt att "skydda sin avkomma".

* det är lika vanligt att kvinnor begår sexuella övergrepp mot barn som att män begår det. Det kan rentav sägas vara vanligare.

Jag undrar om det verkligen finns belägg för detta? (obs, Ingrid Carlqvist och Profoum-Vulgus räknas inte som källor)

det är nu de rätta ansikterna kommer fram.

fast är väl off topic skulle jag tro. goggla så kanske du hittar siffror på det hela.
var någon här som i debatt med KiaW skulle ha det att det var vanligare med kvinnor som misshandlade barn.
Citera
2010-07-06, 14:20
  #8372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Exakt, men ibland blir längtan att berätta för svår och då plötsligt åker rullgardinen ner och döljer godisbutiken.
Av det jag läst som publicerats här så var mailet bara i den linje daddy brukar skriva för sedan förneka.
Men vad är viktigast: det som skrivs eller hur det som skrivs kommer upp till ytan?
Vad är viktigast anningen eller få sympati poäng som ljuga om hur länge sedan man sett sin dotter t.ex.

Sedan är nog HenrikJ i samma klass som daddy gällande fantatism.
Lika själar som kolliderar.

Jag ser bara att ju mer som kommer fram om daddy ju mer syns skarvarna som han tar i för verka som ett offer.

I VTn stå¨r jag fast i att dottern har rätt träffa sin fader. Just nu om jag inte misstolkat allt så sker det under bevakning, om/när daddy dyker upp, enligt egen utsago 3 månader sedan, enligt andra betydligt närmare i tid.
sköter han sg eller annat beslut sker s¨å kan det ju bli mer.
Citera
2010-07-06, 14:21
  #8373
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu tänker jag tjata lite: Hur går den riktiga vårdnadstvist? Hur långt har den kommit? När beräknas den vara avslutade?
bagaren, du är inte tjatig.
Om jag visste hur långt den har kommit hade jag berättat det, men eftersom hela problematiken tenderar att ändra riktning om och om igen är det helt omöjligt att svara på.
Likaså när den beräknas vara avslutad.
Det beror ju i praktiken helt på föräldrarna och den absolut livsviktiga hjälpen som erbjuds samt accepteras.
Jag tror inte någon i nuläget kan svara på dina frågor, tyvärr.
Citera
2010-07-06, 14:45
  #8374
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
bagaren, du är inte tjatig.
Om jag visste hur långt den har kommit hade jag berättat det, men eftersom hela problematiken tenderar att ändra riktning om och om igen är det helt omöjligt att svara på.
Likaså när den beräknas vara avslutad.
Det beror ju i praktiken helt på föräldrarna och den absolut livsviktiga hjälpen som erbjuds samt accepteras.
Jag tror inte någon i nuläget kan svara på dina frågor, tyvärr.

Tack för att du svarade. Det som jag har markerat är det något som du kan säga lite mer om? Har du någon uppfattning om hur barnen mår?
Citera
2010-07-06, 15:25
  #8375
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tack för att du svarade. Det som jag har markerat är det något som du kan säga lite mer om? Har du någon uppfattning om hur barnen mår?
Min uppfattning är att sonen mår jättebra och nuter av sitt sommarlov.
Min uppfattning är att dottern inte mår bra av att vara indragen i en vuxenkonflikt.
Citera
2010-07-06, 18:24
  #8376
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
det är nu de rätta ansikterna kommer fram.

fast är väl off topic skulle jag tro. goggla så kanske du hittar siffror på det hela.
var någon här som i debatt med KiaW skulle ha det att det var vanligare med kvinnor som misshandlade barn.

Jag har inte länken klar men har också läst någon rapport om att det vanligaste är.
1. Biologiska mammor
2. Mammans nya man
3. Biologiska fäder.

Personligen tror jag inte att kvinnor är värre än män när det handlar om våld, vi är nog alla lika goda kålsupare. Ska försöka hitta länken för de som är genuint intresserade. En förklaring till att kvinnor faktiskt misshandlar sina barn i högre utsträckning är att det faktisk är kvinnor som oftast har vårdnaden om barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in