Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Denna tråden ska inte handla om Amnesty eller den film där Daddy uttnyttjade fyra skolungdomar till att filmatisera en propagerande partsinlaga i hans vårdnadstvist.
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
-Hur kan du påstå att de blev utnyttjade? Har dom saggt det själva eller?
Sagt stavas med ett g Leroy.
Så du menar alltså att naiva minderåriga ungdomar själva ska inse att de är utnyttjade av vuxna drivande 40+-män för att man skall kunna klaga på att ungdomarna blivit utnyttjade?
Citat:
Men jag har fått klart för mig att man får hänvisa till detta om det har tydlig relevans till Daddys vårdnadstvist.
För det första, Daddys sätt att först hylla en organisation och sedan när de ratar "hans" film nedgöra dem till att vara korrumperade med Daddys andra upplevda fiender, det är Daddy i ett nötskal, han tål inte kritik och gör allt han upplever som ett personligt nederlag till en destruktiv strid. I den striden ska den upplevda motståndaren hängas ut i hans blogg och kränkas. Är det konstigt att han har en vårdnadstvist?
Citat:
-Påståenden åter igen.
Påståenden? Det är ju bara att läsa innantill i Daddys blogg, han skriver det ju svart på vitt. Det visar ju hur osamarbetsvillig, hotfullt och kränkande han beter sig i egen vårdnadstvist.
Citat:
Jag tycker vidare att det är relevant att fråga om han frågat barnen, som gjorde filmen åt honom, om deras vårdnadshavare godkänt det eftersom barnen var minderåriga? Det har i allra högsta grad med samarbetsförmåga och acceptans av gängse regler att göra. Detta är relevant i en vårdnadstvist.
Citat:
-Tyckande.
Icke, det är relevant innan man involverar minderåriga barn att få ett godkännande från deras vårdnadshavare. Det borde ligga i eget intresse också. Men Daddy var för kåt att sprida sitt eget budskap så han missade den biten. Det visar ju hur osamarbetsvillig han beter sig i egen vårdnadstvist.
Citat:
Jag tycker även att det är relevant att fråga om småbarnen i "Daddys" film fått godkännande från deras vårdnadshavare att förekomma i de sammanhang småbarnen förekommer i? Detta har både relevans för både filmen men även kring förmåga att acceptera och känna respekt för människor som kanske inte vill förekomma i Daddys destruktiva offentliga vårdnadskrig. Det inbegriper respekt för andras barn, egna barn, barnens vårdnadshavare och Daddys ex, detta påverkar såklart hur Daddys förmåga att samarbeta och acceptera gängse sociala regler upfattas och bedöms.
Citat:
-Åter igen tyckande.
Icke, det är relevant innan man involverar minderåriga barn att få ett godkännande från deras vårdnadshavare. Det borde ligga i eget intresse också. Men Daddy var för kåt att sprida sitt eget budskap så han missade den biten. Det visar ju hur osamarbetsvillig han beter sig i egen vårdnadstvist.
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Jag tvivlar starkt på att vare sig vårdnadshavarna för skolungdomarna eller vårdnadshavarna för småbarnen skulle godkänt deras barns medverkan om de känt till att huvudrollen och regin besitts av en 40+-gubbe som driver en destruktiv vårdnadstvist, kombinerad hat- och uthängningskampanj, på internet.
Citat:
-Eget resonemang kring det hela.
Vad enkelt du gör för dig, har du frågat vårdnadshavarna?
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Detta är ett typexempel på ett gränsöverskridande beteende. Daddy som vuxen skyller på att skolungdomarna kontaktade honom. Han är vuxen och borde varit den som insett saker och besinnat sig.
Likadant när lilla dotter leker med hans snopp så låtsas han sova och berättar att hon måste hålla det hemligt, det är föga vuxet ansvartagande, det är gränsöverskridande beteende.
Citat:
-Egna spekulationer.
Snacka om ansvarsförskjutning, eller vill du påstå att Daddy agerat aktivt här?
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Daddy vill inte och kan inte ta vuxet ansvar.
Han visar inte respekt för ens sig själv, och inte för någon annan.
Han är inte mottaglig för protester eller kritik, då blir Daddy ett offer och alla andra är bara dumma och värda att hängas ut till allmän kränkning på internet.
Citat:
-Egna påståenden åter igen.
Det är bara att läsa innantill på Daddys blogg, han skriver om det själv
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Jag tycker att historien kring denna film tydligt visar upp Daddys oförmåga att samarbeta i sin vårdnadstvist.
Citat:
-Eget tyckande åter igen.
Ja det är mitt tyckande och det är helt uppenbart andras tyckanden också eftersom fler än mig uppfattar samma sak, dig undantaget.
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ Den visar även upp att stora organisationer, som är vana att hantera betydligt större konflikter, även de tar avstånd från den destruktiva vårdnadstvistkonflikt som Daddy driver på internet.
Citat:
-Det är väl ingen konflikt han drivit. Det handlar väl enbart om en möjlighet att få förklara eller försvara sig....
Det är skitsnack från din sida och då kan man undra hur kritiskt du läst Daddys blogg??
Man agerar inte så gränsöverskridande och hänger ut en mängd människor om man "bara ville förklara sig". Har du också en diagnos eller vad är det annars för fel på din uppfattningsförmåga?