Citat:
Ursprungligen postat av DingaLinga
Ja..och det hjälper ju att svara med ironi

Jo i detta fallet så kan ironi vara en ventil bort från enögdheten som du uppvisar.
Det finns med all säkerhet folk som blivit oskyldigt dömda, likaväl som det finns skyldiga som gått fria p.g.a. bevis som inte håller.
Så du hävdar ju i direkt form att utan sin blogg där han härjar skulle han ha suttit i fängelse. Jag hävdar den direkta motsatsen.
För att ditt resonemang skall hålla krävs en total konspiration från polis(samt de som bidrar till förundersökningen), åklagare, 5 stycken i TR(eller åtminstone 3) samt även i HR. Blir en massa personer så småningom i den konspirationen.
Så jag hävdar rakt ut att ingen sådan konspiration finns, lika lite som det finns tomtar(iofs har en del tomtar på loftet), jorden kan synas platt och enhörningar finns på bild.
Men jag förringar inte det faktum att föräldrar är skitiga i sin vilja få sin vilja igenom i VT. Vi diskuterar ju en sådan person här.
Jag förringar personer som kanaliserar sina egna problem på andra fall. Vad du upplevt av ev. orättvisa har inget med fallet Daddy att göra. Lös ditt problem och kanalisera inte över dina önskningar på andra fall.
Daddys blogg och strid har kostat honom mer än vad han någonsin kan få tillbaka. Den som inte inser det är nog lycklig i sin egen värld.
Det har kostat honom saker som att personer som i framtiden har med honom att göra kommer få reda på de saker han har gjort. givetvis kan han berätta sin version av verklighten. emn folk ser vad som står. de ser den sipprande manin i hans texter. De ser hans igångtriggande när han doftar blod(läs få hänga ut någon), de ser hans missanpassade förmåga att tolka en verklighet.
Jag anser trots allt detta att Daddy ska ha en möjlighet till att träffa sin dotter. Just nu under bevakade former för att någon gång i framtiden kanske obevakat. Varför jo för det är inte daddy det handlar om utan det är hans dotter det handlar om.Det är inte daddys strid det är dotterns rätt att träffa sin pappa.
Och han har inte verkat för det genom sin blogg.