2010-04-21, 21:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man har delad vårdnad så delar man barnbidraget - får givetvis bostadsbidrag - och hör och häpna, levnadskostnaden för barnet också. 9 000 kronor är inte heller existensminimum - inte i Sverige i alla fall.

Existensminimum är på ca 4200 kronor per månad och person när hyra och el är betalade. Med allt inräknat så är det ca 9000 kronor. Är hyran för dyr måste du byta ner dig till en billigare lägenhet. Socialen betalar ogärna en trea för en person med ett barn, och allra minst en ensamstående.
Citera
2010-04-21, 21:33
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Förstod du inte det, vi skrev om mammans önskan om utredning när hon hört barnet berätta om snopplekarna och att dra upp och ner i pappas snopp och någon skrev plötsligt att mammor kan få orgasm när de ammat. Då fick jag den uppfattningen att den personen tycker det är lika naturligt att barn leker med sina fäders snoppar så de får orgasm som att amma barn. Nu säger denna person att den inte menade något med att plötsligt säga att mammor kan få orgasm när de ammar och då finns det ju ingen anledning till såna uttalanden. Sen är det ju någon till som har sagt att det är naturligt att barn leker med pappors snoppar och då får då jag såna tankar i alla fall. Det är väl det pedoriler gör.

Och jag vill betona att jag inte tror att Joakim på något sätt sysslat med sånt, finns inget som säger det, utan diskussionen uppkommer ju för att man hävdar att mamman som falskanmäler och är elak och att man inte tycks förstå att man ska anmäla om man hör barn säga sånt.

Det låter mer som att du är av samma skrot och korn som Bjästa-mamman. Varför inte bara vara saklig?
Citera
2010-04-21, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Daddy har inte lämnat bort sitt barn.

Det har jag inte sagt, jag sa att de flesta inte lämnar bort sina barn pga de lever på existensminimum. Det går alltså att överleva för dem för det. Bara det jag vill ha sagt.
Citera
2010-04-21, 21:36
Bannlyst
Citat:
Existensminimum är på ca 4200 kronor per månad och person när hyra och el är betalade. Med allt inräknat så är det ca 9000 kronor. Är hyran för dyr måste du byta ner dig till en billigare lägenhet. Socialen betalar ogärna en trea för en person med ett barn, och allra minst en ensamstående.

Så vad du menar är egentligen att Joakims ekonomi är bättre om han inte har något barn boende hos sig. Tvärtemot vad du skrev alltså.
Citera
2010-04-21, 21:40
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Så vad du menar är egentligen att Joakims ekonomi är bättre om han inte har något barn boende hos sig. Tvärtemot vad du skrev alltså.

Du väljer att tolka in något som jag inte sa. Vi vet redan att det är din metod, upprepa inte detta varje gång.
Citera
2010-04-21, 21:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Men du kan inte förutsätta att barnen skulle få mat, kläder och husrum om de bodde hos Daddy istället? Intressant.
Jag? Det är Joakim som säger att han är fattig som en kyrkråtta och inte har råd att bo så att han kan ta hand om sin son.

Citat:
Det handlar som sagt om det finns något sexuellt som ligger bakom. Det gäller vare sig vi talar om snoppar, bröst eller några andra kroppsdelar. Då först går man över gränsen. Varken bröst eller snoppar är sexuella i sig. Precis som kvinnor inte ser sina bröst som enbart något sexuellt så ser heller inte män sina snoppar som något som enbart är sexuellt. Tvärtom faktiskt. En snopp är bara sexuell i undantagsfall. Oftast hänger den bara där och slänger. När den används är det först och främst till att kissa med. Något som är helt naturligt och som även små barn gör.
Vi säger så - du får leva lycklig i den tron.

Lite tips bara. Börja inte arbeta med barn, det finns en risk att din arbetsgivare och farbror blå inte delar din syn på pedagogiska lekar.

Berätta inte för dina vänner, om de har barn, vad du tycker är lämpliga lekar - du riskerar att förlora en del vänner då.

Vässa pennan och tänderna. Jag ser fram emot att läsa dina framtida bloggar när de elaka myndigheterna visar prov på ytterligare myndighetsmissbruk, och av någon oförklarlig anledning bestämmer sig för att utse just dig till sitt offer.

Citat:
Du säger det. Då vore det lämpligt med lite referenser som styrker det du påstår.
Du hävdar väl att du är insatt i ämnet - då borde du väl ha läst både domar, FUP:ar och vårdnadsutredningar där problematiken finns med. Du borde väl också - givet dina säkra uttalanden ha läst de utredningar som finns kring barn och övergrepp.
Annars får jag föreslå att du börjar googla och läsa.
Citera
2010-04-21, 21:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag? Det är Joakim som säger att han är fattig som en kyrkråtta och inte har råd att bo så att han kan ta hand om sin son.

Var säger han detta?
Citera
2010-04-21, 21:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Nu har Joakim två barn - och socialen kanske ogärna betalar, men det är bara att överklaga i sådana fall, de är skyldiga att ta hänsyn till barnen även för umgängesföräldrar.

Sist jag kollade var existensminimum (riks) 3700 för en person. (3680 /2009) - har den verkligen höjts så pass?
Citera
2010-04-21, 21:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Var säger han detta?
I bloggen. Det finns referat här i tråden.

I ena inlägget berättar han om att han är helt utan pengar men minsann inte går till socialtjänsten - det är han för stolt för.

I det andra berättar han att han inte kan ta hand om sin son halva tiden för att han har inte råd att flytta närmare dit pojken bor.
Citera
2010-04-21, 21:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Man kan få aktivitetsstöd för barn. Det är idag på ca 500 kronor och barn. Bostadsbidrag är beroende av inkomst, ja ... men också hur många barn man har. Har man vårdnaden av barn så blir bostadsbidraget större. Har man inte vårdnaden av barn så är bidraget mindre.

Kan du vara snäll och berätta var i broschyren det står om barn.

http://www.forsakringskassan.se/irj/go/km/docs/fk_publishing/Dokument/Publikationer/Faktablad/Aktivitetsst%C3%B6d.pdf

Citat:
Hur stort aktivitetsstöd får man?
Om du inte uppfyller villkoren för a-kassa
Uppfyller du inte villkoren för att få ersättning från a-kassan får du 223 kronor per dag i aktivitetsstöd om du deltar i ett program på heltid.

Om du uppfyller villkoren för a-kassa
Uppfyller du villkoren för ersättning från a-kassan eller är utförsäkrad beräknas ditt aktivitetsstöd på ersättningen från a-kassan. Du kan få högst 680 kronor och lägst 320 kronor per dag i aktivitetsstöd om du deltar i ett program på heltid.
Citera
2010-04-21, 22:03
Medlem
Blinkermuniten.

Du har fortfarande inte svarat på frågan vilka du syftar till:
("Tycker ni verkar vara pedofiler flera av er. "

Varför?

Vilka menar du skulle vara det?)

Vad bygger du det på och vad menar du med ditt skrivande, tror du det eller misstänker det så tycker jag du skall anmäla alla dom du anser eller tror så om.

Se bara till att du har byggt ditt hus "Case" på stabil grund så att inte hela hyres huset rasar som ett korthus.

Leroy
Citera
2010-04-21, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Blinkermuniten.

Du har fortfarande inte svarat på frågan vilka du syftar till:
("Tycker ni verkar vara pedofiler flera av er. "

Varför?

Vilka menar du skulle vara det?)

Vad bygger du det på och vad menar du med ditt skrivande, tror du det eller misstänker det så tycker jag du skall anmäla alla dom du anser eller tror så om.

Se bara till att du har byggt ditt hus "Case" på stabil grund så att inte hela hyres huset rasar som ett korthus.

Leroy

Vad var det för fel på det svar jag gav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in