2010-10-09, 12:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby1968
Återigen dessa påståenden från dig som om du på något vis skulle ha en insyn i fallet som ingen annan har. Hur kan du så självsäkert påstå att Daddy är agressorn, trots att du ju måste ha läst samma utredningar och expertutlåtanden som vi andra i tråden?
I just det citatet så syftade jag inte på hela situationen - utan på situationen efter sista beslutet.

Det är provocerande att lägga ut filmer där barnet figurerar, och det är provocerande att tala om mamman på det sätt som Joakim gjort i kommentarerna på sin nya blogg.
Uppfattningen man får när man ser detta är inte att han vill samarbeta utan att han vill mangla på som tidigare - att det är han som skapar grund för nya samarbetssvårigheter just nu eftersom han måste vara medveten om att detta knappast uppfattas som positivt av mamman.

Citat:
På vilket sätt menar du att han inte har velat låta mamman vara ifred? Kan du hitta något någonstans som visar att han någonsin haft några andra dunkla motiv för sin kamp än att få, den rätt som du och jag tar så självklar? Att få vara en närvarande förälder åt sitt barn. Tycker du att mor och mormor agerat korrekt? Är det okej att peka finger mot den andre föräldern och anklaga denne för en rad saker som man vet inte är sanna? Är det ursäktligt att, oavsett motiv, riskera en oskyldig människas frihet och sitt eget barns psykiska hälsa? Någonsin?
Jag har gett exempel ovan på vad jag anser är helt onödiga inslag om man vill ha ett fungerande samarbete kring barnet.

När det gäller mor och mormor så har jag redan i tråden svarat på att jag i det stora hela, givet de förutsättningar som då var, har agerat rätt - ja.
Jag ser inte att det handlar om att anklaga någon för en massa saker man vet inte är sanna - jag har inte sett C delta i en massiv smutskastning mot Joakim. Däremot har jag ju sett hur det varit tvärtom.

Citat:
Jag gratulerar dig att du har lyckats ge dina egna barn ett hem och en familj. Men detta gör ju ditt eviga nedgörande av, och ställningstagande mot Daddy än mer besynnerligt. Är det ditt eget "pappasår" som talar? Någonting är det ju uppenbarligen som får dig att må dåligt.
Som sagt, jag bär inte på något pappasår - jag har sörjt min far färdigt och bär honom i minnet. Livet går vidare även när anhöriga faller ifrån.

Nej, det är faktiskt inte besynnerligt att ha krav på vuxna - det är naturligt att inte okritiskt ta till sig en ensidig bild av vad som framförs.

Citat:
För övrigt så tror jag inte alls att den biologiska faktorn är så obetydlig som du vill göra gällande. Du bortser från det biologiska arvet helt och hållet. Naturligtvis finns det fall där barns föräldrar är sjuka, missbrukande eller på annat sätt olämpliga. Det finns även massor av adoptivföräldrar som gör ett nödvändigt och strålande jobb. Tyvärr kan vilken idiot som helst skaffa barn.

Men att bortförklara den bilogiska faktorn är precis som HVS säger ett arv från marxismen, och även nazismen i viss mån. Både Marx och Hitler ansåg att alla barn som föddes automatiskt tillhörde staten. Sedan kunde man när som helst gå in och plocka barnen, sätta dom på uppfostringsinstutioner för statlig hjärntvätt. Det var bland annat därför man skrev in skyddet för familjelivet i europakonventionen. Tyvärr respektrerar inte Sverige denna rättighet. I Sverige tycks man allmänt fortfarande i bästa marxistiska anda anse, att barnen i första hand tillhör staten, och i andra hand mödrarna, medan fäderna mest ses som någon slags aveldjur, som inte fyller någon föräldrafunktion alls.
Fast här missar ni en poäng. Jag säger att för barnets del är den biologiska faktorn obetydlig. Barnet behöver kärlek, omsorg och trygghet - det är det väsentliga i ett barns liv. Barn fäster sig vid och sätter sin lojalitet till de personer som finns omkring det - tyvärr också när personerna är mindre lämpliga. Barn tänker inte biologi.

När det gäller den vuxna parten däremot kan biologi vara viktigt. Om allt fungerar som det skall så har vi inbyggt i oss att ta hand om vår avkomma, att finnas där, att inte stöta bort den. Att inte försvinna - vi känner oss i allmänhet närmare vår egen avkomma än andras barn och kommer därför att prioritera vår egen avkomma framför andras. Det är naturens ordning. I styvfamiljer kan det slås på ända - man kan utveckla lika starka känslor för andras barn -- men man är ändå inte som styvförälder en lika "säker" grund, eftersom styvföräldrar på ett annat sätt kan försvinna ut ur barnens liv.

Ur den vuxnes perspektiv har alltså biologi en helt annan betydelse.

Citat:
Hur man fortfarande i vår så kallade upplysta tidsålder kan tänka så fullkomligt bakvänt är helt obegripligt. Men så är det. Av Sveriges 500 000 barn som lever med frånskilda föräldrar så bor endast 1 procent med sin pappa. 400 000 träffar honom varannan helg eller mindre. Tror du att problemen detta skapar hos våra barn löser sig bara för att mamman träffar en ny man?
De här siffrorna går ju ens att kommentera - eftersom de hålls fram som ett vapen mot mammor och samhälle och ni blundar för de pappor som faktiskt skiter i sina barn. De som gått vidare bildat nya familjer och inte ens vill se sina barn längre. De som valt att aldrig vara en del av sina barns liv. De som tycker att det är väldigt bekvämt att mamman tar huvudansvaret medan pappan leker pappa varannan helt. De som i samråd med mamman bestämt att barnen mår bäst av att bo hos mamman av olika skäl osv osv.

Ni håller fram dem som ett bevis på vad?

Citat:
Feminismen har länge arbetat för att slå sönder och krossa kärnfamiljen, vilken man sett som någon slags kvinnofälla. Och ingenstans i världen har dom lyckats bättre än i Sverige. Resultatet kan man nu se i ökad psykisk ohälsa, ökad kriminalitet, ökade tonårsaborter, självskadebeteenden hos både pojkar och flickor, ökat utanförskap, ensamhet och utslagning.
Det här tror du inte ens på själv. Att kvinnan slutade stå i köket och baka kanelbullar på femtiotalet är knappast orsaken till den ökade kriminaliteten. Man måste lyfta blicken och se på vilka övriga förändringar som skett och vilka övriga influenser som kommit till vårt samhälle. Vi är inte en isolerad Ö i ingenting. Det finns i princip inget land som stagnerat och ser likadant ut avseende dessa faktorer som det gjorde under nittonhundratalets första hälft.

Citat:
Familjen har alltid utgjort det sista sociala skyddsnätet i ett samhälle. Familjen har inneburit trygghet både för män, kvinnor och barn. Denna trygghet har feministerna lyckats ta ifrån oss, och samtidigt inbillat oss att dom har gjort det för vårt eget bästa. men fler och fler börjar trots en massiv propaganda att vakna upp ur den feministiska villfarelsen. Dom sista som står på tur att vakna är förmodligen politikerna som arbetar enligt tesen "Allt är bra som det är", medan landet i expressfart närmar sig klippkanten.

Sverige behöver definitivt inte fler feminister och genusvetare. Däremot är vi i skriande behov av fler sådana som daddy som vägrar att ta skit stående. Du ser ju själv vad han tvingas stå ut med för att han berättar den osminkade sanningen.

Oavsett vad någon av dårarna HJ och JH säger så råder det inget tvivel om att daddys dotter har en far hon kan vara stolt över. Och det borde även hennes mor förstå.
Familjen innebär trygghet när familjen fungerar. Icke fungerande familjer är inte - och har aldrig varit- trygga enheter.
Alltså skall vi inte sträva efter att hålla samman dysfunktionella familjeenheter. Vi skall sträva efter att man bildar fungerande familjeenheter - om det sedan innebär ensamstående med barn, biologiska föräldrar med barn, eller styvföräldrar med barn är oväsentligt. Det viktiga är att samhället är konstruerat så att det faktiskt handlar om att föräldrarna kan ha tid med sina barn - finnas där för sina barn. Så ser inte samhället ut idag - det är grundproblemet.
Citera
2010-10-09, 13:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nähä, så att bli nekad kontakt med sitt eget barn, på falska grunder, är något överkomligt? Något man bara skall skaka av sig och gå vidare menar du?

Inte fan vet jag vad för sår du går och bär på, men kanske borde du börja med att titta på dig själv, innan du sätter dig och skriver förnumstiga "sanningar" om okända människors liv? Speciellt i fall gällande barn.

Av det du skriver får man ju intrycket av en väldigt trasig människa som inte ens vill leva. Fixa ditt eget liv först innan du ger dig på andras. Vore inte det en bättre ordning?
Du väljer inte barnets perspektiv här - ser du det själv?

Jag får väl återigen påtala - efter två avstickare på raken - tråden handlar om Joakim och inte om mig, och ämnet är vårdnadstvisten. Jag är inte involverad i någon vårdnadstvist som jag bör klara av innan jag tar ställning - där skiljer jag mig sannolikt från en del andra i tråden, ditt råd bör kanske med andra ord riktas åt ett annat håll.
Citera
2010-10-09, 13:13
Medlem
Om man läser tråden är ju de flesta bevisen framlagda. Sedan får väl var och en göra en egen bedömning.
Men en del av de punkter du räknar upp är vidimerade av källan själv. Då kan de användas i en analys av honom i samma utsträckning som daddypojken utnyttjar mammans förflutna. Eller?

Medhall Ang. De andra frågorna. De kan du fråga.

Men har han inte fått börja träffa flickan nu?
Är inte allt frid och fröjd på den fronten?
Eller har jag bommat något?
Flickan är ju i centrum. Daddypojkens ego är utan vikt egentligen.

Har de träffats? Hur har det gått?

Ditt trams om rättegång är enbart stimulerande för skrattmuskeln.
Ta inte på dig domstolsrollen i en tråd på flashback.
Samt rättshaveristiska skrivelser ger ingen juristkompetens.

Eftersom motpartens vandel behandlas av daddy genom hennes förflutna bör daddypojkens förflutna stå honom till last iallafall i de punkter han vidimerat genom handlingar till rätten och på sin blogg. Eller har eran prisade skräphög frikort från detta liksom offentligheten när den inte är positiv.
Senast redigerad av darkmore 2010-10-09 kl. 13:27.
Citera
2010-10-09, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Om man läser tråden är ju de flesta bevisen framlagda. Sedan får väl var och en göra en egen bedömning.
Men en del av de punkter du räknar upp är vidimerade av källan själv. Då kan de användas i en analys av honom i samma utsträckning som daddypojken utnyttjar mammans förflutna. Eller?

Medhall Ang. De andra frågorna. De kan du fråga.

Men har han inte fått börja träffa flickan nu?
Är inte allt frid och fröjd på den fronten?
Eller har jag bommat något?
Flickan är ju i centrum. Daddypojkens ego är utan vikt egentligen.

Har de träffats? Hur har det gått?

Ditt trams om rättegång är enbart stimulerande för skrattmuskeln.
Ta inte på dig domstolsrollen i en tråd på flashback.
Samt rättshaveristiska skrivelser ger ingen juristkompetens.

Eftersom motpartens vandel behandlas av daddy genom hennes förflutna bör daddypojkens förflutna stå honom till last iallafall i de punkter han vidimerat genom handlingar till rätten och på sin blogg. Eller har eran prisade skräphög frikort från detta liksom offentligheten när den inte är positiv.

Darkmore bevisar än en gång sin skriande dubbelmoral genom att först halshugga Daddy för att han offentliggjort sin vårdnadstvist, för att sedan lystet fiska efter "det senaste" i fallet, nu när daddy enligt dennes eget önskemål tagit bort materialet.

Glad att jag kan stimulera dina skrattmuskler genom att hänvisa till vår demokratiska rättsordning. Betyder det att jag har rätt när jag påstår att feminister som du inte har mycket till övers för den?
Eller är det ren okunskap? I så fall rekommenderar jag dig att googla på legalitetsprincipen och oskuldspresumtionen. Två rätt grundläggande principer i en demokrati, men som du inte tycks hålla speciellt högt, alternativt inte ens känner till.

Vad gäller vår "prisade skräphögs" åsikter föreslår jag en direktkontakt. Det är ju inte så att han är direkt svår att få tag i. Det är däremot modern som fortfarande lever gömd av skatteverket. Och vad gäller hennes och framförallt hennes mors oskuld i offentlig smutskastning, så tillåter jag mig personligen att tvivla. Bara för att man inte väljer att stå fram med namn, betyder det inte att man inte hörs och syns. Så mycket bör man väl ha klart för sig när det gäller nätet, och inte minst denna site?

Jag är även av den personliga åsikten att människor som trots allt väljer att stå för vad man skriver med sina rätta namn oftast är mer pålitliga än dom som, under anonymitetens skydd kommer med grundlösa påståenden. Jag skulle tro att den egentliga anledningen att ni är så rädda för daddys "uthängningar" är en helt annan än den ni försöker torgföra här.
Citera
2010-10-09, 17:09
Medlem
Min dubbelmoral ligger i det enkla faktumet att allt skulle ju lösas iom att daddypojken skulle få träffa flickan enligt beslut.
Och det har väl börjat nu?
Men allt är långt ifrån lugnt från daddy sidan. Därav min nyfikenhet.
Har han missat träffar eller nått eftersom locket är på eller liknande.

Du lyckades förolämpa mig genom att kalla mig feminist. Det är så långt från kartan det går att komma. För jag ser inga kön utan vad människan isig gör. Sedan finns det olikheter mellan könen och det finns olikheter mellan aikare och Hammarbyare. Dock människor till slut.
Fast kul skämt dra på sammanträdet på måndag. Feminist, suck.

Är nog mera en v odla med mål plåga pappor.

Du har ingen aning om något om mig.

Men slutpunkten måste vara att (tyvärr för flickan) så har något inte funkar när det gäller traffarna.
Skiter egentligen i vad bara tragiskt.
Citera
2010-10-09, 18:02
Medlem
Citat:
Darkmore bevisar än en gång sin skriande dubbelmoral genom att först halshugga Daddy för att han offentliggjort sin vårdnadstvist, för att sedan lystet fiska efter "det senaste" i fallet, nu när daddy enligt dennes eget önskemål tagit bort materialet.

Glad att jag kan stimulera dina skrattmuskler genom att hänvisa till vår demokratiska rättsordning. Betyder det att jag har rätt när jag påstår att feminister som du inte har mycket till övers för den?
Eller är det ren okunskap? I så fall rekommenderar jag dig att googla på legalitetsprincipen och oskuldspresumtionen. Två rätt grundläggande principer i en demokrati, men som du inte tycks hålla speciellt högt, alternativt inte ens känner till.

Vad gäller vår "prisade skräphögs" åsikter föreslår jag en direktkontakt. Det är ju inte så att han är direkt svår att få tag i. Det är däremot modern som fortfarande lever gömd av skatteverket. Och vad gäller hennes och framförallt hennes mors oskuld i offentlig smutskastning, så tillåter jag mig personligen att tvivla. Bara för att man inte väljer att stå fram med namn, betyder det inte att man inte hörs och syns. Så mycket bör man väl ha klart för sig när det gäller nätet, och inte minst denna site?

Jag är även av den personliga åsikten att människor som trots allt väljer att stå för vad man skriver med sina rätta namn oftast är mer pålitliga än dom som, under anonymitetens skydd kommer med grundlösa påståenden. Jag skulle tro att den egentliga anledningen att ni är så rädda för daddys "uthängningar" är en helt annan än den ni försöker torgföra här.

Men snälla du vad har legalitetsprincipen med flashback att göra?
Du vill ha bevis här på forumet flashback, inser du inte själv att det inte är en rättegång.
Vad har jag bommat kära illa vän, har flashback börjat med rättegångar? är det HSV som är domare och vilka är nämndemännen?
berätta, nyheter friskar alltid upp dagen.

Vad gäller kontakt med daddyponken så rekommenderar jag ingen sådan kontakt. Där spåras det och speas in til höger och vänster. sedan finns ett fel i informationsuttaget av det han spårat och inspelat.

Big mistake ta VTn till flashback. Sorry.
Fast lilla vännen jag kan gärna ställa upp i en rättsal med dig, jag är inte orolig.Du har ju ingen aning om mina kvaliteer i det området.

Din version av att stå med sitt namn är mer att lita på har ett kardinalfel, dårar skyltar gärna med sitt namn och sina åsikter. Är då dåren mer att lita på än en människa som anonymt pratar en relativ sanning.

Det är måttet på kvalite vad personen vill frambringa som är måttstocken inte om man är offentlig(fast daddyponken är ju inte offentlig enligt lucky) jag menar jag kan vara offentlig på en blogg och påstå jorden är platt, är det mer värt än en person som anonymt påpekar att du har nog bommat 500 års forskning på området.

Men något gnager mig: varför var det en öm tå ang. träffarna? ibland kan en blind tupp som jag träffa på ett korn. för det är väl en jävligt rimlig fråga att ställa. Blev flickan glad? har de haft det gott? men direkt hugg tillbaka.

För de som tror jag inte kan se att modern inte är moder theresa kan jag meddela att ingen människa är moder theresa inte ens hon för hon är död. Med det menas att modern med all säkerhet att gjort x antal fel.
Senast redigerad av darkmore 2010-10-09 kl. 18:10.
Citera
2010-10-09, 20:23
Medlem
Har ett inlägg om den biologiska aspekten i familjeförhållanden.
Att barn inte skulle lida av att inte växa upp med sina biologiska föräldrar tror inte jag på, dock finns det dem som inte ska träffa sina barn ändå av varierande orsaker. Men det drabbar barnen oavsett. Jag har två nära barndomsvänner varav den enas pappa gick bort när hon var väldigt liten. Ofta kunde man höra henne säga saker som: -om min riktiga pappa hade levt så hade han.... oftast när hon var lite nere. Den andras pappa var en sk svikarpappa. Hon träffade honom senare i vuxen ålder med inbillningen att han var typ oskyldig och att hennes mamma hindrat umgänge vilket inte alls var fallet. Det fick hon lära sig genom att pappan "tappade intresset" för henne bara efter några veckor. Han hade också en ny familj kan tilläggas.

Med detta menar jag att även om styvföräldrar och fosterföräldrar vara lika bra föräldrar så finns ändå alltid undran om ens egna mamma eller pappa i bakgrunden. Många gånger romantiseras den frånvarande föräldern till något som barnet vill att den ska vara. Inte alltid överenstämmande med verkligenheten. Tror att det även kan gälla för umgängesföräldrar.

Några tankar bara
Citera
2010-10-10, 21:50
Medlem
Tystnad råder, dels om traffarna(öm tå tydligen) men framför allt Ang. Den skyddsling som just nu figurerar i pressen.

Tragiskt, han hade kanske ett bra case nu är läget annorlunda.
Citera
2010-10-10, 22:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tystnad råder, dels om traffarna(öm tå tydligen) men framför allt Ang. Den skyddsling som just nu figurerar i pressen.

Tragiskt, han hade kanske ett bra case nu är läget annorlunda.

Njema problema här är länken till din favorit just nu.

https://www.flashback.org/t1320713

//Reimer
Citera
2010-10-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jaha, det var ju bra varför undrade du då varför inget hände i det fallet.

Mupp!!

//Reimer
Tack för dina vänliga ord. De värmer gott.
Ska jag förklara det elementära för dig.

Daddyponken har haft kontakt med den mannen. Vilken vet jag inte dock verkar det som han t.o.m. tackat honom på sin blogg.

Det ger ett visst intresse även i denna tråd. Andra likheter finns också.

Förstår farbror nu.

Oavsett all skit, hoppas jag han lämnar barnen åter snabbt och gör en pudel.
Kanske till och med en bön på det. För det hoppas väl vi alla ätt man inte ska ta lagen i egna händer.
Eller vad säger farbror.
Citera
2010-10-10, 22:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tack för dina vänliga ord. De värmer gott.
Ska jag förklara det elementära för dig.

Daddyponken har haft kontakt med den mannen. Vilken vet jag inte dock verkar det som han t.o.m. tackat honom på sin blogg.

Det ger ett visst intresse även i denna tråd. Andra likheter finns också.

Förstår farbror nu.

Oavsett all skit, hoppas jag han lämnar barnen åter snabbt och gör en pudel.
Kanske till och med en bön på det. För det hoppas väl vi alla ätt man inte ska ta lagen i egna händer.
Eller vad säger farbror.

Farbror säger att det är kört för mannen ifråga.

Han har torskat på rasistkortet redan, arab svartmuskig taskig brytning.
Körd från början oavsett vad han har kunnat anföra i fallet så har hans
härkomst och bakgrund spelat roll i fallet.

Tråkigt men så är rättvisan i Sverige och det kommer han att bli hårdhänt
upplyst om.

Vad tror du minst 1 år för egenmäktigt förfarande eller?

//Reimer
Citera
2010-10-10, 22:51
Medlem
Nej jag har inte det straffet i min bedömning.
Dock måste han snabbt delge myndigheterna vart barnen är.

Sedan droppa bloggen, skaffa gedigen hjälp.
För enligt min mening det lilla jag vet har han saker som talar för honom.
Dock ska den hjälpen inte komma från typ daddy osv.

Är väldigt off topic.

Om jag vore hans juridiska ombud vet jag exakt vad jag skulle köra för linje. Dock måste barnen snabbt återlamnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in