2010-05-23, 15:22
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Aha, så du känner honom
Där ser man.
Du vet hur han fungerar utanför bloggen och hur han är som person.
Kanske det är frugan som du fått uppgifterna från?
Du kan alltså inte styrka ditt påstående.
Som jag skrev innan till Leroy ställer man inte längre bara en adhd diagnos.

Men vi får fortfarande inte veta var henke har läst det där med adhd och autismspektra.
Citera
2010-05-23, 15:22
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Som jag trodde, det finns inte ett ord om detta på bloggen.
Autism finns det, men då syftar det på barn.
Så fram med det nu.
Du menar att du läste igenom hela bloggen på fem minuter.

Jag är mycket förvånad över att du vid den noggranna genomgången inte hittade Henriks uppgift.
Citera
2010-05-23, 15:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du menar att du läste igenom hela bloggen på fem minuter.

Jag är mycket förvånad över att du vid den noggranna genomgången inte hittade Henriks uppgift.

Det är ni som tjafsar om adhd och vi frågar er var det står någonstans. Alltså är det ni som har bevisbördan. Kan ni inte lägga fram var det står så ljuger ni. Som vanligt.
Citera
2010-05-23, 15:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
ADHD är förövrigt sällan ensam diagnos.
Många neurologiska handikapp överlappar varandra och autism är mycket vanligt förekommande tillsammans med ADHD, inte bara i Daddys fall, han är ganska normal där måste jag säga.
Vad som förvånar mig mer är att de inte upptäckte hans bipolära problem som mer dagligt benämns som manodepressiv, men han kan såklart varit i ett normalt tillstånd under undersökningen som inte upptäckte det. Manodepressiva har som sagt stunder helt utan symptom men hans agerande i bland annat bloggen vittnar om annat.
Men vänta nu...
Att det inte är ovanligt att ADHD och drag av autism överlappar varandra betyder INTE att att ADHD är en sällan ensam diagnos.
Det betyder inte heller att ADHD är synonymt med drag av autism, och det betyder inte heller utifrån detta att Daddy har diagnos inom atismspektrat...

Däremot är det relevant om Daddy själv sagt så, och jag hittar inte det någonstans. Uppgiften är din här i tråden om att han sagt så, så jag eftersöker källan där du hämtat informationen om att han sagt så.

Bipolära problem och manodepessivitet är ju hämtat ur det blå....
Citera
2010-05-23, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är ni som tjafsar om adhd och vi frågar er var det står någonstans. Alltså är det ni som har bevisbördan. Kan ni inte lägga fram var det står så ljuger ni. Som vanligt.

Så du tror att Joakim ljuger när han säger att han har en diagnos? För min del tycker jag att Daddy ska söka vård nu. Han verkar inte alls må bra.
Citat:
Undrar också vilken arbetsgivare som vill satsa på en traumatiserad, avmagrad, hålögd rättshaverist med sömnbesvär, som kan drabbas plötsliga gråtattacker, lider av ett diagnostiserat hämmande funktionshinder samt hyser högst olämpliga och offentligt luftade åsikter om den heliga jämställdhetsvurmen?

Read more: http://daddys.blogg.se/#ixzz0ol6quBPZ
Citera
2010-05-23, 15:26
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Snälla Lucky. ADHD står upptaget precis överallt, både i blogg, utredningar och domar. Ska man verkligen behöva gå igenom det med dej en gång till.

Skärp dej.
Citera
2010-05-23, 15:29
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Så du tror att Joakim ljuger när han säger att han har en diagnos? För min del tycker jag att Daddy ska söka vård nu. Han verkar inte alls må bra.

Read more: http://daddys.blogg.se/#ixzz0ol6quBPZ

Det står inget om adhd och autismspektra, vilket vi frågar efter eftersom det är detta ni hela tiden sätter fokus på.
Citera
2010-05-23, 15:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Snälla Lucky. ADHD står upptaget precis överallt, både i blogg, utredningar och domar. Ska man verkligen behöva gå igenom det med dej en gång till.

Om det står över allt så vida det i så fall.
Citera
2010-05-23, 15:31
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Skärp dej.
Det är den nya uppgiften om autismspektra som ifrågasätts, inte ADHD-diagnosen.
Citera
2010-05-23, 15:34
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Nej, han fick inte hjälp att återbörda henne eftersom det inte var ett brott av mamman att bryta relationen och flytta. Han får alltså strida om boende och vårdnad via gängsekanaler i det läget.
Han visste var barnet befann sej och han träffade barnet i sällskap med mormodern, fram tills att han betedde sig så illa att mormodern vägrade ställa upp mera.
Ovanstående är det enda jag orkar bemöta.
För sista gången alltså (för alla utom Logga-ut som ändå inte fattar)
Det är ett brott att föra bort ett barn från dess vårdnadshavare. Oaktat vem som gör det.
Citat:
BrB 7 kap,4 §
Den som obehörigen skiljer ett barn under femton år från någon som har vårdnaden om barnet döms för egenmäktighet med barn till böter eller fängelse i högst ett år, om gärningen inte utgör brott mot frihet. Detsamma gäller, om den som gemensamt med någon annan har vårdnaden om ett barn under femton år utan beaktansvärt skäl egenmäktigt bortför barnet eller om den som skall ha vårdnaden obehörigen bemäktigar sig barnet och därigenom själv tar sig rätt.
I de flertal uppmärksammade domar om Egenmäktighet med barn som figurerat i media senare år, så rör det sig oftast om en vårdnadshavare som fört bort barn från den andre vårdnadshavaren. De i media mest uppmärksammade är när barnet förts någonstans i mellanöstern (blond svenska berövas sitt barn utav Mannen Med De Mörka Ögonen). I realiteten så är det inte typfallet av egenmäktighet i domstatistiken.

Som jag sagt förut; ännu en gång:
Brottet anmäls i princip aldrig till åtal. Åklagarens bakdörr, förutom åklagarinstruktionen,är följande:
Citat:
BrB, 7 kap, 6 §
Egenmäktighet med barn må ej åtalas av åklagare, med mindre åtal finnes påkallat ur allmän synpunkt.
Med hänvisning till denna paragraf så väljer åklagaren att inte åtala.

Moderns till Daddys dotter har otvistligen begått dessa gärningar - därom råder ingen tvekan eller oenighet.

Slutligen frågan om "utan beaktansvärt skäl". Hade modern det?
Tingsrätten har fällt ett auktoritativt omdöme:

Citat:
"Enligt tingsrätten finns det omständigheter som talar för att [Modern] inte har gjort vad som ankommer på henne för att få till stånd ett samarbete med [Daddy]. [Modern] har förklarat sitt agerande bl.a. med att hon var rädd for [Daddy]. Det finns dock knappast ens i hennes egna uppgifter stöd for en sådan rädsla."

Citat:
"I februari 2006 hade parterna gemensam vårdnad om [Dottern]. Trots detta tog [Modern] - utan att [Daddy] hade samtyckt till eller informerats om det - med sig [Dottern] och flyttade hem till sin mor. Därefter synes parternas relation ytterligare ha förvärrats. Således polisanmälde t.ex. [Modern] [Daddy] för brott. Sedan [Modern] hade återtagit sina uppgifter lades förundersökningen ned. Såvitt tingsrätten förstår saknade polisanmälan grund." (s.20, GÖTEBORGS TINGSRÄTT DOM T 8134-06)
Citera
2010-05-23, 15:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är den nya uppgiften om autismspektra som ifrågasätts, inte ADHD-diagnosen.

Har han skrivit att han har autism på sin blogg? Det är detta som påstås samt det nya med autism.
Citera
2010-05-23, 15:43
Medlem
Citat:
Har han skrivit att han har autism på sin blogg? Det är detta som påstås samt det nya med autism.
KiaW har rätt och du också. Det är inte adhd som ifrågasätts utan HenrikJs påstående om att i diagnosen ingår även autismspektra.
Vilket inte är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in