2010-05-16, 07:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
"Att jag däremot gått mot röd gubbe med barnvagnen, det stod med."
Tacka tusan för det. Det gör man ju bara inte. Om barnets mamma blivit utsatt för övergrepp som barn eller inte vet förstås inte jag, men varför Daddy hatar och föraktar incestoffer är något av en gåta.

Ja Daddy spekulerar i sexuellt övergrepp på mamman, han spekulerar i det var gäller andra och han tycker inte att det är märkligt av våldtäktsmannens mamma att spekuler i på internet att våldtäktsoffret, ett fjortonårigt barn har en sexuell relation med sin pappa.

Daddy är också mycket ofta aggressiv mot människor som kallas överlevare och är utsatta för sexuella övergrepp som barn.

Han skriver mycket om kvinnliga pedofiler och anser att det är mycket vanligt förekommande, minst lika många som än anser han.

Det får en ju inte osökt att fundera över om Daddys mamma legat med eller gjort något annat sexuellt med Daddy som barn.
Citera
2010-05-16, 11:20
Medlem
fosforeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
...och ändå har du bara några inlägg tidigare framfört att skälet till hans sammanbrott och självmordsförsök står att finna i hans saknad och längtan efter det barn som tagits
ifrån honom.

Tala gärna om för kafferepet var du ser ett uttalande om skäl i min text.
Jag har som du ser inte uttalat mig om några personliga skäl alls, varken när det gäller Daddys eller Micros självmordsförsök eller krisande. Jag påpekade endast att julen är en extra svår tid för föräldrar som redan är ur gängorna av längtan och sorg över att inte få vara med sina egna barn. Att ofrivillig separation från anhöriga påverkar människor extra negativt under familjehögtider som julhelgen är belagt och bygger på forskning i ämnet. Se t.ex artikeln "Ofrivillig ensamhet gör julen till en pina" där resultaten av denna forskning nämns i förbifarten. I artikeln står bl.a: "Kring jul och andra storhelger ökar antalet självmord markant visar statistik."
Citera
2010-05-16, 11:32
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosforera
Jag har som du ser inte uttalat mig om några personliga skäl alls, varken när det gäller Daddys eller Micros självmordsförsök eller krisande. Jag påpekade endast att julen är en extra svår tid för föräldrar som redan är ur gängorna av längtan och sorg över att inte få vara med sina egna barn. Att ofrivillig separation från anhöriga påverkar människor extra negativt under familjehögtider som julhelgen är belagt och bygger på forskning i ämnet. Se t.ex artikeln "Ofrivillig ensamhet gör julen till en pina" där resultaten av denna forskning nämns i förbifarten. I artikeln står bl.a: "Kring jul och andra storhelger ökar antalet självmord markant visar statistik."

Daddys egna inlägg kring självmordsförsöket, både de som ligger där nu, och de som är raderade tryckte mer på de ekonomiska svårigheterna än något annat. Paypalknappen och hans kontonummer kom upp bara någon dag efter självmordsförsöket också.
Citera
2010-05-16, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Daddys egna inlägg kring självmordsförsöket, både de som ligger där nu, och de som är raderade tryckte mer på de ekonomiska svårigheterna än något annat. Paypalknappen och hans kontonummer kom upp bara någon dag efter självmordsförsöket också.

Han har även senare kommenterat detta och sagt att det var av ekonomiska skäl han mådde så dåligt. Han återkom ju till bloggen efter ett par dagar då pengarna hade börjat trilla in och som jag förstår det fick han ihop 20 000 kronor, varvid 18 000 gick till skatteskulder och med 2 000 hjälpte han en annan man.

Jag förstår mig inte på Joakims ekonomiska tänkande. Hur planerade han egentligen sina studier när de tog av honom rehab-bidraget. Att ha ett papper i handen innan man börjar studera kan ju vara en mycket god idé faktiskt. Sen har han själv uppgett att orsakerna till att han slutade sina studier var ekonomiska. Han fick inte behålla sin sjukpenning om han fortsatte studera, alltså avslutade han dem då. Sen var han då, antar jag sjukskriven från det att han slutade studera men ändå så anser han att han skulle ha klarat heltidsstudier om han bara fått betalt för dem från försäkringskassan.

Nu ska han väl börja söka jobb den första i nästa månad, men detta kommer knappast att förbättra hans ekonomi direkt men det är ju ett naturligt sätt att leva om man är frisk så det är ju inget konstigt med det. Samhället ska inte försörja folk för att de har trasslig ekonomi.
Citera
2010-05-16, 12:01
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Han har även senare kommenterat detta och sagt att det var av ekonomiska skäl han mådde så dåligt. Han återkom ju till bloggen efter ett par dagar då pengarna hade börjat trilla in och som jag förstår det fick han ihop 20 000 kronor, varvid 18 000 gick till skatteskulder och med 2 000 hjälpte han en annan man.

Jag förstår mig inte på Joakims ekonomiska tänkande. Hur planerade han egentligen sina studier när de tog av honom rehab-bidraget. Att ha ett papper i handen innan man börjar studera kan ju vara en mycket god idé faktiskt. Sen har han själv uppgett att orsakerna till att han slutade sina studier var ekonomiska. Han fick inte behålla sin sjukpenning om han fortsatte studera, alltså avslutade han dem då. Sen var han då, antar jag sjukskriven från det att han slutade studera men ändå så anser han att han skulle ha klarat heltidsstudier om han bara fått betalt för dem från försäkringskassan.

Nu ska han väl börja söka jobb den första i nästa månad, men detta kommer knappast att förbättra hans ekonomi direkt men det är ju ett naturligt sätt att leva om man är frisk så det är ju inget konstigt med det. Samhället ska inte försörja folk för att de har trasslig ekonomi.

Det enda intressanta jag kan se i detta är huruvida det påverkat det umgänge han hade rätt till. Jag vill inte se att sjukskrivning är något som direkt har med lämpligheten som förälder att göra. Det finns många fattiga föräldrar som inte sparar åt sina barn och det avgör inte om man är en bra eller dålig förälder.

Om jag inte missminner mig så har Daddy även skrivit att det var det hopplösa läget i vårdnadstvisten som gjorde att han tvingades till studieavbrott. Om detta sedan gjorde att FK ansåg att han inte var i skick för rehabiliteringspeng så kan det självklart ha påverkat hans förmåga som förälder. Det efterföljande självmordsförsöket, oavsett skäl, ser inte heller vidare bra ut. Eftersom det ska mycket till för att man flyttar ett barn från boende-föräldern till den andra föräldern som haft mycket lite föräldra-ansvar så bör det faktum att han var i så pass dålig mental balans under vintern ligga honom i fatet när det gäller hans stämning om enskild vårdnad.

Om umgänget är igång i dagsläget med dottern har jag inte sett att han skrivit något om. Skulle det vara så håller han av någon anledning tyst om det. Om umgänget fortfarande inte är igång så borde hans friskförklaring av FK vara mycket positiv eftersom den obalans han tidigare varit i inte längre gäller.
Citera
2010-05-16, 12:01
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:

Om han är så frisk att han orkar studera heltid, utan anpassad studiegång, så är det ju löjligt att han ska ha sjukpenning.
Jag har ingen inblick i Daddys skulder eller vet något om hans kraschade ekonomi, men det är väl inte helt ovanligt att människor med ADHD har svårt att planera även den biten. Svårigheter att planera framtiden, bristande impulskontroll och svårt att se långsiktiga konsekvenser av sitt handlande kan vara vanligt när man har ADHD har jag förstått det som.
Citera
2010-05-16, 13:28
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosforera

Precis det är ju det som du förutsätter är skäl för att han genomför sitt självmordsförsök.
Eller åtminstone det du tror eller spekulerar i är skälet.

Eller menar du att påpekandet bara var ett nämnande från tomma intet och inte skulle
kopplas samman alls med daddys självmordsförsök? För det är ju faktiskt det du gör
genom att skriva som du gör. Så sluta jönsa dig nu. Du gör precis det du anklagar andra
för att göra. Teoretiserar över anledningen till Daddys självmordsförsök.

Jönsandet och snyftvalserna från daddyisterna når nya oanade höjder.
Citera
2010-05-16, 14:02
Medlem
Mayitos avatar
Vi kan i alla fall slå fast att mamman är den som utan konkurrens visat upp den största nyfikenheten när det gäller sin dotters könsorgan...
Citera
2010-05-16, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Vi kan i alla fall slå fast att mamman är den som utan konkurrens visat upp den största nyfikenheten när det gäller sin dotters könsorgan...

Och som vanligt ingen källa.
Citera
2010-05-16, 14:05
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Och som vanligt ingen källa.

Fråga mamman så får du höra...
Citera
2010-05-16, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Fråga mamman så får du höra...

Okej du har alltså kontakt med mamman.

Ja du är rolig du. Joakims bloggkompisar skrev något om att en del inte förstår vilken sympati som en del känner för Joakim när man ser vad han själv skriver i bloggen, hotar och beter sig illa samt ser att han är fullständigt inkapabel att föra ett ordnat liv på ett sätt som ett barn behöver.

Visst väcker det säker försvarsinstinkter och sympati för Joakim men börjar inte få ordning på sitt liv och får träffa sin dotter mer av den sympatin. Därför bör han stänga sin blogg, få ordning på sitt liv, få stöd och hjälp för de uppenbara problem han har. Om det är sin dotter han vill träffa vill säga.
Citera
2010-05-16, 14:48
Bannlyst
Hej heltidsarbetande skitsnackare, tillhör ni möjligtvis detta gäng: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=1705

Det är väldigt modigt av er att angripa en person som inte kan försvara sig, för att inte säga att det är friskt att ha som heltidssysselsättning att snacka skit om människor som ligger ned. Lobotomi skulle vinna röster om de såg hur många dårar utan hjärna och hjärta det finns, låt aldrig barn komma nära er för guds skull, gå alltid med skötare när ni är ute bland folk tack.

Daddy har all rätt på sin sida tills ni kommit med hårda fakta som säger annat, en dotter har rätt till sin far- En skamlig situation för en stat som Sverige som anser sig stå på på barns sida, ni som snackar skit är en del av de som påverkar barns situation till det sämre, trots intentioner så motverkar ni barns rättigheter genom ert agerande, i detta fallet med Daddy och hans dotter blir det så tydligt vart ni står.

I ert sökande av perfektion så syns tydligt er perversion, allt finns i en låda av negativism, angripande och raljerande ton ytan en tillstymmelse av förståelse eller konstruktiva tankegångar.
Jag blir inte arg när jag ser er utan snarare ledsen för er skull och tycker faktiskt riktigt synd om er. Ni är ju trots allt människor av kött och blod även om ni verkar ha tappat konceptet någonstans på vägen.

Varma kramar och lycka till med terapin i fortsättningen!

Terapeuten vs patienterna 1 - 0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in