Om du är kapabel att skriva på Flashback borde du väl inte behöva någon hjälp med att dö? Eller använder du en sån där laserpekare man kan styra med sina ögonrörelser?
Jag har för mig att medhjälp till självmord inte är olagligt (fast det har nog aldrig kommit upp i rätten). I såfall kan man ju få hjälp med alla förberedelser så länge man på något vis "trycker på knappen" och utlöser mekanismerna själv.
Men detta måste det väl redan finnas en tråd om i och för sig...
In du är riktigt jävla sjuk så kan den som hjälper dig dö få en rejäl strafflindring men det e fortfarande olagligt och det är väl rätt taskigt att sätta en polare på pottan på det viset va?
Stick till ett land där det e lagligt och pröjsa (?) för det.
Om du är kapabel att skriva på Flashback borde du väl inte behöva någon hjälp med att dö? Eller använder du en sån där laserpekare man kan styra med sina ögonrörelser?
Jag har för mig att medhjälp till självmord inte är olagligt (fast det har nog aldrig kommit upp i rätten). I såfall kan man ju få hjälp med alla förberedelser så länge man på något vis "trycker på knappen" och utlöser mekanismerna själv.
Men detta måste det väl redan finnas en tråd om i och för sig...
Har för mig samma sak. Be någon fixa några lämpliga piller åt dig och svälj dem själv?