Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Glömde ju att berätta att jag nyligen blev polisanmäld för olaga hot av dumfeministerna vid Norrtälje kvinnojour. Och då syftar jag på signaturen Mayito. Där öppnades det också en förundersökning, polisen läste igenom tråden som handlade om en polisman som misstänks för våldtäkt (vilket han till att börja med inte alls gör) och lade senare ner förundersökningen.
Jag hade inte en aning om att jag blivit anmäld, att förundersökning dragits igång, jag blev inte kallad till förhör, än mindre blev jag delgiven misstanke om brott och jag fick inte veta att förundersökningen lagts ner. Detta fick jag veta först sedan någon länkat till en artikel i Norrtälje Tidning där allt berättades.
Det var ju detta med relevans nu igen...
Jag hade inte en aning om att jag blivit anmäld, att förundersökning dragits igång, jag blev inte kallad till förhör, än mindre blev jag delgiven misstanke om brott och jag fick inte veta att förundersökningen lagts ner. Detta fick jag veta först sedan någon länkat till en artikel i Norrtälje Tidning där allt berättades.
Det var ju detta med relevans nu igen...

Låt mig nu berätta något mycket uppenbart för dig - eller det borde vara det.
Anledningen till att du aldrig meddelades kan ju handla om att det var signaturen Mayito som blev anmäld - man fann inte skäl nog att söka reda på vem som dolde sig bakom signaturen. Därför lades förundersökningen ned.
Man postar inte delgivning om misstanke i en tråd på FB - och man hade inte tillgång till dina personuppgifter - följaktligen kunde du i det skedet inte delges misstanke. Du var i det läget en anonym misstänkt trots att de hade ett nick.
Hade hoten haft sådan dignitet att de hade bestämt sig för att det var av stor vikt att få tag på dig så hade de begärt in dina uppgifter från FB - hur detta hade hanterats vet jag inte.
Men innan en sådan identifiering skett så KAN DE INTE delge dig någonting - ett nick är inte en personuppgift - det trodde jag du förstod när du registrerade dig.