2010-05-03, 21:46
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
På vilket sätt har dessa dina senaste inlägg med Daddys trassliga vårdnadstvist att göra?
Jag fattar nada av dina inlägg.

Men du, det är ju svar till andra användare. Läs deras inlägg så kanske du förstår bättre?

Ditt inlägg om att Daddy hänger ut Kjell-Åke är primärt det du borde förstå, det är ju en fråga till dig. På vilket vis är det en uthängning av K-Å när K-Å själv precis skrivit ett blogginlägg om Daddy? Eller menar du att du också är kritiskt gentemot K-Å för att denne hängt ut Daddy?
Citera
2010-05-03, 21:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Tja, det är väl en möjlig tolkning, jag ger med mig där, men vidhåller att det känns rätt långsökt. JR JO-anmäler ju straxt efter det här mejlet, baserat på att man inte tagit hans anmälan på allvar. Jag läser det som att JR har hört av sig till dem och undrat varför dom "slängt orosanmälan i papperskorgen", och efter det så vidarebefordar xxxx xxxxx till Barn och Ungdom.

Fast frågan är ju då vad de vidarebefodrar - ett nytt mail med samma innehåll? Eller det gamla mailet?

Jag uppfattar det som det gamla mailet. Vilket i så fall innebär att det finns kvar. Nåja, lite tvetydigt är det.

Edit;
Den första socialassistenten säger ju också i och för sig till Joakim att hon inte uppfattar det som en anmälan - utan som en notering inför det kommande samarbetssamtalet.
Citera
2010-05-03, 21:48
Medlem
LadyM.

Jag har flera barn.

Fråga 1: Jag skulle bli oerhört frustrerad och arg.
Fråga 2: Pengar är inte viktigt, det handlar om tid och möjlighet att få göra saker och prata, barnet få möjlighet att lära känna dig, Jag som förälder få lära känna mitt barn, det behöver inte handla om att arbeta mer. Kvalite kan vara att få tid att fiska krabbor, röding, åka och bada eller något annat.
Fråga 3 Ibland kan man nog göra det. Det beror på om någon sträcker ut en hand och visar att den har viljan att sätta sig ner och prata. Man kunde ju en gång visa kärlek och resekt för varandra. Har själv svårt att se varför det kan vändas till hat. Jag vet att många hittar lösning ändå och att bägge parter ofta ser hur illa myndigheter kan sköta saker. De flesta löser det på ett bra sätt. (Jag vet både tjejjer och killar som är arga på hur dom blivit behandlade hos Familjerätt.)
Fråga 4: Jag vet inte om han tjänat på det eller inte. Det visar sig nog snart. Jag hoppas att det lugnar ner sig och dottern får träffa sin far och bror, hans sociala bas. Så länge dom inte får det glider barnet allt längre bort från den andra sociala bas det har rätt till.

Leroy
Citera
2010-05-03, 21:50
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast frågan är ju då vad de vidarebefodrar - ett nytt mail med samma innehåll? Eller det gamla mailet?

Jag uppfattar det som det gamla mailet. Vilket i så fall innebär att det finns kvar. Nåja, lite tvetydigt är det.

Mjo, du har rätt, det är klart att det kan vara det gamla mejlet. Fast jag tror inte det och du är mer öppen för att så kan vara fallet. Men då vill jag iaf vidhålla att det var tamefan jävligt långsamt vidarebefording av en anmälan om oro för ett barn!
Citera
2010-05-03, 21:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Mjo, du har rätt, det är klart att det kan vara det gamla mejlet. Fast jag tror inte det och du är mer öppen för att så kan vara fallet. Men då vill jag iaf vidhålla att det var tamefan jävligt långsamt vidarebefording av en anmälan om oro för ett barn!

Jag lägger in min edit

Edit;
Den första socialassistenten säger ju också i och för sig till Joakim att hon inte uppfattar det som en anmälan - utan som en notering inför det kommande samarbetssamtalet.

Med tillägget - att efter Joakims samtal - vet ej när i tiden det kommer riktigt - så vet hon dock att han ser det annorlunda, och vill att det uppfattas som en anmälan. Så beroende på när det är, är jag böjd att hålla med dig. Då om inte förr skulle ärendet ha sänts vidare till U BoU.
Citera
2010-05-03, 21:59
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag lägger in min edit

Edit;

Med tillägget - att efter Joakims samtal - vet ej när i tiden det kommer riktigt - så vet hon dock att han ser det annorlunda, och vill att det uppfattas som en anmälan. Så beroende på när det är, är jag böjd att hålla med dig. Då om inte förr skulle ärendet ha sänts vidare till U BoU.

Du som har lite koll, hur troligt är det att mamman har fått se den här kommunikationen? Förutsatt då att socialassistenten inte uppfattar det som en anmälan. Kan man dela med sig av något sådant till mamman i syfte att, tja... Att kunna prata om det under det kommande samarbetssamtalet?
Citera
2010-05-03, 22:57
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
OK jag ska försöka bena ut lite kort, jag var tvungen att uppdatera mig och läsa den dom som micro113 hela tiden hänvisar till från -08, för alla och envar som läser denna kan det inte utan total illvilja framgå något som helst tvivel i att modern brister i sitt ansvar vad gäller se till umgänget fungerar. vidare inte ens i hennes egna uppgifter finner man stöd för en sådan rädsla, som hon vill förmedla.

Kontaktpersonen Lxxxx Bxxxxxxxxxx har
vittnat om att Jxxxxx Rxxxxxxx vid flera tillfallen har brustit i sakerhet kring Rxxxx,
bl.a. genom att lata henne sta pa en stol i samband med matlagning pa spisen

Det känns regelrätt vidrigt av denna micro113 att tolka dess samanfattningsvisa innehåll till en enda mening där JR skulle anses ha bidragit till samarbetssvårigheterna, vilket helt baseras på moderns påståenden.

Jag har också läst den senaste utredningen ang vårdnad,boende och umgänge 201003xx

Vilket var nytt för mig, den ger ännu klarare bild och är dessutom aktuell, den stärker ännu tydligare den bild JR har försökt förmedla, och säger i första hand:

Citat
"
Joakims engagemang för sin son Rxxxx och nu för Rxxxx
är ett föredöme för många separerade föräldrar. Han får inte bli en av de
många anonyma frånvarande fäder som det frågas efter nar barnen får
problem i tonåren. Därför anser utredaren att det ur ett barnperspektiv
inte finns något alternativ till gemensam vårdnad.
"
Om Joakim blir ensam vårdnadshavare tror jag att han har den mognaden
att på ett helt annat vis satta Rxxxxx långsiktiga behov i fokus. I det
ingår naturligtvis en nära relation med båda föräldrarna. Joakim har under
flera år framgångsrikt samarbetat med R(sonens) mamma. Troligtvis har
de också haft konflikter som de fått hantera. Beträffande den praktiska
omvårdnaden om Rxxxx är säkert Joakim kapabel att klara den. R(Dotterns
kontakt med R(brodern) kan återupptas och normaliseras.
"
Slut citat

God Natt

För de som inte orkar läsa allt meningslöst skit som vissa fanatiskt ältar, med enda målsättning att smutskasta och försöka tillintetgöra en pappa som gjort det som står i hans makt för att rentvå sig från de nedrigaste grundlösa anklagelserna någon rimligen kan utsättas för då det gäller sina egna barn.

Så är det så här, vi kommer inte längre och daddy har nått så långt han behöver i det för honom nödvändiga offentliga ställningstagande, angående sin vårdnadstvist.

Det är nu bevisligen och styrkt att han hade rätt från början. Hans dotter har berövats en livsviktig tid av sitt liv med sin ena förälder, pga samhällets oförmåga att hantera sådana här situationer, man har gjort omorganisationer och chefsbyte på det aktuella kontoret, historien har också och kommer att påverka andra till förbättringar.

Vissa har fastnat i egna spekulationer och helt ovidkommande påståenden, förmodligen grundade i personliga låsningar av odiagnostiserade åkommor.

Tråden handlar om en faders svårigheter att i Sverige bli hörd och respekterad som fullgod förälder.

Inte om någons rätt att utrycka åsikter eller att ha det grundlagsberättigande, att ifrågasätta myndigheter och suspekta organisationer, vilket han förvisso gör både bra och ofta.
Citera
2010-05-03, 23:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
För de som inte orkar läsa allt meningslöst skit som vissa fanatiskt ältar, med enda målsättning att smutskasta och försöka tillintetgöra en pappa som gjort det som står i hans makt för att rentvå sig från de nedrigaste grundlösa anklagelserna någon rimligen kan utsättas för då det gäller sina egna barn.
Du menar förstår vissa personer ihärdiga försök att bemöta ett lägers grundlösa påståenden gällande myndigheter och en mamma som agerar utifrån myndigheternas direktiv och i sin dotters intresse.

Personer som har fräckheten att istället för att lyssna på pappans ord och direktiv, faktiskt ta sig tiden att själva läsa vad som står i dokumentationen och dra sina slutsatser utifrån det.

Citat:
Så är det så här, vi kommer inte längre och daddy har nått så långt han behöver i det för honom nödvändiga offentliga ställningstagande, angående sin vårdnadstvist.
Som han behöver? Vilket syfte fyllde den då? Tror du att det är så det fungerar?

Citat:
Det är nu bevisligen och styrkt att han hade rätt från början. Hans dotter har berövats en livsviktig tid av sitt liv med sin ena förälder, pga samhällets oförmåga att hantera sådana här situationer, man har gjort omorganisationer och chefsbyte på det aktuella kontoret, historien har också och kommer att påverka andra till förbättringar.
Återigen - vi kan dra historien från början. Det finns inga belägg för att mamman och myndigheterna handlat fel. Dokumentationen och t o m Joakims mamma och Joakim själv styrker att de mått och steg man vidtagit för flickans skull har haft grund.

När det gäller era storsvullna utfästelser om omorganisationer och förändringar p g a detta fall så efterlyser vi fortfarande källa/bekräftelser - mer än era grandiosa tankelekar.

Citat:
Vissa har fastnat i egna spekulationer och helt ovidkommande påståenden, förmodligen grundade i personliga låsningar av odiagnostiserade åkommor.
Ja, Joakims anhängare har haft svårt att hålla sig till sakfrågan och flutit ut i personspekulationer om motståndarna - det håller jag med om. Sorgligt med hänsyn till att det trots allt är 18-års gräns här, och man hade förväntat sig ett mognare beteende än det vi sett av både Joakim och dem.

Citat:
Tråden handlar om en faders svårigheter att i Sverige bli hörd och respekterad som fullgod förälder.
Ni flaxar mycket i vad ni anser är tråden egentliga syfte -- har ni bestämt er för att detta är vad det slutgiltigt utgår ifrån?

Citat:
Inte om någons rätt att utrycka åsikter eller att ha det grundlagsberättigande, att ifrågasätta myndigheter och suspekta organisationer, vilket han förvisso gör både bra och ofta.
Den har inte heller handlat om andras rätt att bemöta de påståenden som görs om myndigheter och andra -- likafullt finns det de i tråden som tror sig ha någon gudomlig rätt att agera det fria ordets begränsare i tråden -- utan att vara vare sig administratörer eller moderatorer på FB.
Senast redigerad av micro113 2010-05-03 kl. 23:16.
Citera
2010-05-03, 23:55
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Hade textningen klarat sig igenom så hade filmen ändå fallit på källgranskningen, tyvärr.

Precis. Om Daddy verkligen hade en journalistisk utbildning så hade han förstått varför pågående vårdnadstvister sällan tas upp av tidningar; båda föräldrarna snackar skit om varandra och det är oerhört svårt att sätta sig mellan dessa. Jag menar, de senaste dagarna så har hans utsända troll antytt att mamman missbrukar och att styvpappan är skum.

Självklart så har det skett i diffusa antydningar, men kan man läsa mellan raderna...
Citera
2010-05-04, 00:58
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Varför skulle Joakim vara själaglad över att någon annan än han ska agera fadersfigur till hans dotter? Det är ju därför han strider för att få vara pappa till sitt barn //Reimer

Därför att han ofta påtalar att det statistiskt sett går illa för barn som växer upp faderlösa, och detta argument är rätt centralt i det han skriver om sin egen vårdnadstvist.

Men i den nya familjen finns ju både en mamma och en pappa. Det är bara det att det inte är HAN som är pappan som gör honom upprörd. Det känns som om det är hans svartsjuka som är den drivande kraften, inte oro för (t ex) ökad statistisk risk att hans barn ska begå självmord pga faderlöshet.

Naturligtvis är det mänskligt och förståeligt att han är svartsjuk. Men jag undrar lite om han inte blandar ihop den rent personliga problematiken med påstådda systemfel i samhällsapparaten.
Citera
2010-05-04, 09:36
Medlem
HenrikJ.

Har du inte fattat vilka som är sura, känner sig kränkta och hoppar på denna man från olika håll,
läs lite på nodaddy.nu eller yakida.se. o titta sen på de 6 avsnitt ur könskriget som Svt fick lov att ta bort : http://www.youtube.com/user/konskriget så har du lite att göra idag.

Det finns nog gamla Radikala, Fåglar Fenix och överlevare kvar lite här och var.

En svensk Tiger.

Historierna börjar redan på 70/80-talet.

Men du kanske tillhör någon av grupperingarna.

Ps. Var försiktig så du inte skriver nodaddy.se för där tar internet slut. :-)

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-05-04 kl. 09:41.
Citera
2010-05-04, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
HenrikJ.

Har du inte fattat vilka som är sura, känner sig kränkta och hoppar på denna man från olika håll,
läs lite på nodaddy.nu eller yakida.se. o titta sen på de 6 avsnitt ur könskriget som Svt fick lov att ta bort : http://www.youtube.com/user/konskriget så har du lite att göra idag.

Det finns nog gamla Radikala, Fåglar Fenix och överlevare kvar lite här och var.

En svensk Tiger.

Historierna börjar redan på 70/80-talet.

Men du kanske tillhör någon av grupperingarna.

Leroy

Va började de vara sura, känna sig kränkta och hoppa på Joakim reda på 70/80-talet!?

Stackarn, värst vad han är förföljd hörru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in