Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
@Magoo
Du bara påstår men undviker att svara som vanligt. Tycker du att det är ok att fortsätta att driva konflikten och att barnet inte får möjlighet att träffa sin pappa efter alla dessa år?
Tycker du att det är ok att man fortsätter att försöka utestänga en förälder på det här sättet?
Du verkar tycka det är helt ok att ett oskyldigt barn inte får träffa en oskyldig far och du låter som vanligt bli att svara du bara fortsätter att påstå i stället för att svara.
Det visar verkligen på om förnuft o sanns finns eller ej.
Dina svar eller undvikanden att svara säger mer om ditt agerande och agenda än trådstartarens.
En dag hinner faktiskt sanningen ikapp dom som agerar i fel syfte.
Leroy
Du bara påstår men undviker att svara som vanligt. Tycker du att det är ok att fortsätta att driva konflikten och att barnet inte får möjlighet att träffa sin pappa efter alla dessa år?
Tycker du att det är ok att man fortsätter att försöka utestänga en förälder på det här sättet?
Du verkar tycka det är helt ok att ett oskyldigt barn inte får träffa en oskyldig far och du låter som vanligt bli att svara du bara fortsätter att påstå i stället för att svara.
Det visar verkligen på om förnuft o sanns finns eller ej.
Dina svar eller undvikanden att svara säger mer om ditt agerande och agenda än trådstartarens.
En dag hinner faktiskt sanningen ikapp dom som agerar i fel syfte.
Leroy
Har jag sagt detta`? Nej, det har jag inte, och min personliga åsikt om såna här smutsiga tvister är att löser man inte det med parterna, så tar man ett tillfälligt LVU tills man rett ut saken ordentligt.
Det här är ett oerhört trauma för barnet inget annat.
Aspekter om vem som gjort vad och snyfthistorier om pappor som inte får vårdnaden och den biten är totalt ointressant för mig. Här ser jag två, och notera två individer med egotrippar, och barnet blir lidande. Myndigheterna har alltså inte tillgodosett barnets behov och skydd .
Vad jag menar är just det som socialstyrelsen skriver om, och där borde man ingripit anser jag.
När det gäller social barnavård tillkommer spänningen mellan det föräldraorienterat och ett barnorienterat synsätt, med andra ord ytterst valet mellan att stödja familjen eller ingripa till skydd för barnet.