Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jo, jag undrar faktiskt.
Och visst har det relevans. Om farmors åsikt får komma fram och hon uttrycker ett starkt ställningstagande mot mormor. Så är det för att få grepp om saker och ting vad den angripna tycker.
Nu tycker ju jag att de båda ska hålla sig utanför.
Jag tror inte en sekund att mormodern skiter i sitt barn. Hon fattar bara inte vad barnet behöver eller hur man ska finna en bra lösning i situationen.
Ur mitt perspektiv skiter man i sitt barn om man hänger ut det på nätet. Är det en sanning bara för det? Nej det är ett ställningstagande´och min åsikt. För jag tror inte ponken heller skiter i barnet.
Ska vi verkligen fördjupa oss i vad mormodern har för motiv? Spelar det någon roll?
Nu vet jag inte vad du menar. Ska morfar komma in som ytterligare en åsiktsmaskin i den här soppan?
Nu hoppas jag att morfadern skyddar sitt barn och barnbarn genom att inte lägga sig i. Det är bra det!
Nu får du allt förtydliga dig, hur skall du ha det egentligen? Ena stunden skall mormor vara i flickans liv och påverka och hon är så bra på alla vis. NU skall mormor plötsligt hålla sig utanför. Du byter åsikt så ofta och det är svårt att hänga med. Ibland si och ibland så. Det blir inte trovärdigt alls, tyvärr.
Ja morfar, om det är en bra karl, skulle kunna vara ett stöd till hans dotter utan att styra. Men jag vet ju inte hur han är, men det är ändå en tanke. Men du, om morfar skyddar sitt barn genom att inte lägga sig i, varför tycker du att mormor skall lägga sig i? Den frågan baserar jag på de inlägg där du har tagit mormors agerande i försvar.