2011-06-12, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Då har du inte läst för så stod det inte! Mamman var välkommen med öppna armar men det kan du inte skriva ut för då är du ju mänsklig och förstående.

Ja, du får tycka vad du vill.

Texten kan ju alla läsa så man får kanske själv avgöra hur man tolkar farmor.

Jahaja! Jag är inte mänsklig och förstående?

Har du den åsikten så är du välkommen att ha den. Vem bryr sig?
Citera
2011-06-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Nänänä, försök inte. Jag får väl göra som sist, överbevisa dig. Kommer så småningom. Kan ju vara bra om du bemöter det denna gång, sist ignorerade du det. Två bevis på att du ljuger har presenterats för dig, men då håller du käften av någon anledning.

Nanananaaaa..

Det ska bli kul att se när jag förordade mormor att klägga runt i fejden.

Ja, man kan tro att jag ljuger om det nu har någon som helst betydelse.
Citera
2011-06-12, 23:16
Medlem
Citat:
Nähädu, du har sagt att du tyvärr känner pappan så kom inte nu och säg att du "känner" honom. Och du har också tidigare förnekat att du sätter diagnoser på honom och då kom det fram inlägg som bevisar motsatsen och nu gör du det återigen.

Ja! Och?

Ja det var ju dumt av mig. Men lite psykopatdrag har han ju?
Citera
2011-06-12, 23:19
Medlem
Citat:
Barnet behöver inte säga att hon känner sig halv, det förstår man när man läser snabbrapporten som socialtjänsten begärde. Det är den sorgligaste dokumentation jag någonsin läst
Jag är ganska säker på att både socialtjänst och tingsrätt kan ha något att säga till om när det gäller det inflytande som flickans mormor har. De borde ha åtminstone.

Jag kan inte se någonstans att barnet nämner eller visar att det känner sig halv.

Vilket lagrum rör vi oss i då?
Citera
2011-06-12, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jag kan inte se någonstans att barnet nämner eller visar att det känner sig halv.

Vilket lagrum rör vi oss i då?

Nähä? Men men, då kan du läsa det som ligger i pappans blogg då och se själv hur hon verkar må och hur mamma och mormor beter sig kring flickan.
Den flickan mår inte bra!
Citera
2011-06-12, 23:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Då har du inte läst för så stod det inte! Mamman var välkommen med öppna armar men det kan du inte skriva ut för då är du ju mänsklig och förstående.
Skämtar du? Eller är du så där dum på riktigt?

Skulle du känna dig välkomnad med "öppna armar" efter det här omdömet;

Citat:
Jag minns C som en osäker och rädd människa som behövde ta droger för att våga leva. När flickan kom eskalerade rädslan och precis allt var farligt. Speciellt män. Det är en störning och inget C kan lastas för. Det är inte hon som är elak, hon är också ett offer för sin uppväxt med en manshatande mamma.
Hon stämplar mamman som missbrukare under den tid då hon lever med Joakim - vilket inte överensstämmer med övrig dokumentation. Hon kallar mamman för störd och hon uttalar sig om den andras mammas status i något som hon knappast har insikt i.

Hon kanske borde ställa sig frågan varför den "manshatande mormodern" bara tycks hysa detta "manshat" mot hennes son - men tydligen kommer bra överens med C:s nya sambo. Det tycks vara ett väldigt selektivt "manshat".

På samma sätt tycks C:s rädsla för män vara väldigt selektivt och riktas mot just Joakim, och inte alla män - eftersom hon faktiskt lever med en ny man. En mycket underlig "rädsla för män" kan man tycka.

Citat:
Vad kan hon annat göra i den situation hon är i, där det enda "stöd" hon tror sig ha är mormor. Socialtjänsten borde se detta genast och göra något åt det! Ställa ultimatum och fr.a avlägsna mormor! Det är förfärligt att se att denna fina lilla flicka riskerar att gå ett lika trasigt och rädslefyllt liv till mötes som sin mamma. Det kan jag GARANTERA att så blir det inte hos J. Låt oss hoppas att hon är ett maskrosbarn som psykiskt överlever denna omänskliga behandling mot alla odds. C - om du läser detta så ska du veta att du är väldigt välkommen till vår stora och varma släkt.
Jag ser ingen öppen famn i det inlägget, jag ser någon som väl inlindat ser till att dela ut tjuvsparkar, inget annat.
Citera
2011-06-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Ja! Och?

Ja det var ju dumt av mig. Men lite psykopatdrag har han ju?

Jag får inte ihop dig alls överhuvudtaget. Endera känner du honom och sen gör du det inte. Du slänger dig med diagnoser som sen förnekas och som sen bevisas.

Då undrar jag när det var som du hade sympatier för honom?

https://www.flashback.org/sp23634510
Citera
2011-06-12, 23:28
Medlem

Det du inte ser är att hon trots allt som varit vill ta emot flickan och hennes mamma till sin släkt. Ingen har ju velat ha den här striden förutom mormor och mamma.
Citera
2011-06-12, 23:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det du inte ser är att hon trots allt som varit vill ta emot flickan och hennes mamma till sin släkt. Ingen har ju velat ha den här striden förutom mormor och mamma.
Vill hon. Du menar på fullt allvar att det är så du skulle tilltala någon du vill bjuda in?
Du börjar med att häva ur dig dina kränkande åsikter och sträcker sen ut handen?

Det ger ju ett väldigt inbjudande och uppriktigt intryck.... eller inte alls.
Citera
2011-06-12, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vill hon. Du menar på fullt allvar att det är så du skulle tilltala någon du vill bjuda in?
Du börjar med att häva ur dig dina kränkande åsikter och sträcker sen ut handen?

Det ger ju ett väldigt inbjudande och uppriktigt intryck.... eller inte alls.

Jag märker att jag måste inse att du inte kommer att förstå. Ni är bara några få som inte ser att det är mormor som styr sin dotter och sitt barnbarn. Vore det inte för det så hade flickan varit långt närmare sin pappa och hans släkt än hon är nu.
Det är så jag tolkar hennes kommentar på bloggen.
Citera
2011-06-12, 23:53
Medlem
Citat:
Nähä? Men men, då kan du läsa det som ligger i pappans blogg då och se själv hur hon verkar må och hur mamma och mormor beter sig kring flickan.
Den flickan mår inte bra!
Jag har läst!

Har jag förordat mamman eller mormoderns betende? Nej! Så sluta tjata.

Jag vet att barnet mår dåligt i situationer där mamman & pappan möts.

Jag vet också att barnet är glad, får sina basala behov och mer än det tillfredställt i övrigt.

6 -åringar är bra på att leva "här och nu". Oron på hemmaplan i andra frågor än ponken är obefogad.
Citera
2011-06-12, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag märker att jag måste inse att du inte kommer att förstå. Ni är bara några få som inte ser att det är mormor som styr sin dotter och sitt barnbarn. Vore det inte för det så hade flickan varit långt närmare sin pappa och hans släkt än hon är nu.
Det är så jag tolkar hennes kommentar på bloggen.
Det är så du tolkar vems kommentar? Har mormodern skrivit på bloggen? Eller?

Menar du att du "tolkar" någon annans kommentar så att det står vad du önskar utläsa där - och att allt du inte vill se försvinner ur kommentaren?

Då blir ju livet ganska enkelt - då kan man alltid få bekräftelse för vad man själv tycker, och det är ju väldigt bekvämt.

Dock var det inte vilken kommentar som helst, eller dina önskemål vi diskuterade nu - utan vad som faktiskt står i farmoderns kommentar - så jag tycker vi håller oss till den och det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in