Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Då har du inte läst för så stod det inte! Mamman var välkommen med öppna armar men det kan du inte skriva ut för då är du ju mänsklig och förstående.
Skämtar du? Eller är du så där dum på riktigt?
Skulle du känna dig välkomnad med "öppna armar" efter det här omdömet;
Citat:
Jag minns C som en osäker och rädd människa som behövde ta droger för att våga leva. När flickan kom eskalerade rädslan och precis allt var farligt. Speciellt män. Det är en störning och inget C kan lastas för. Det är inte hon som är elak, hon är också ett offer för sin uppväxt med en manshatande mamma.
Hon stämplar mamman som missbrukare under den tid då hon lever med Joakim - vilket inte överensstämmer med övrig dokumentation. Hon kallar mamman för störd och hon uttalar sig om den andras mammas status i något som hon knappast har insikt i.
Hon kanske borde ställa sig frågan varför den "manshatande mormodern" bara tycks hysa detta "manshat" mot hennes son - men tydligen kommer bra överens med C:s nya sambo. Det tycks vara ett väldigt selektivt "manshat".
På samma sätt tycks C:s rädsla för män vara väldigt selektivt och riktas mot just Joakim, och inte alla män - eftersom hon faktiskt lever med en ny man. En mycket underlig "rädsla för män" kan man tycka.
Citat:
Vad kan hon annat göra i den situation hon är i, där det enda "stöd" hon tror sig ha är mormor. Socialtjänsten borde se detta genast och göra något åt det! Ställa ultimatum och fr.a avlägsna mormor! Det är förfärligt att se att denna fina lilla flicka riskerar att gå ett lika trasigt och rädslefyllt liv till mötes som sin mamma. Det kan jag GARANTERA att så blir det inte hos J. Låt oss hoppas att hon är ett maskrosbarn som psykiskt överlever denna omänskliga behandling mot alla odds. C - om du läser detta så ska du veta att du är väldigt välkommen till vår stora och varma släkt.
Jag ser ingen öppen famn i det inlägget, jag ser någon som väl inlindat ser till att dela ut tjuvsparkar, inget annat.