2010-09-18, 08:40
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Va fan babblar du om nu, vilka anhöriga? Avskyn mot daddy väcktes på grund av hans eget beteende, inte något annat. Och jag ser att ni fortfarande inte har fattat vad uppdrag granskning handlade om. Ungdomarna i Uppsala har jag inte sett någon förminska eller talat illa om på något sätt och vis, det folk har diskuterat var hur fult och fel det var av daddy att använda sig av några tonåringar på det sätt han gjorde. Hade han dragit in mitt barn i sin jävla röra så hade han råkat jävligt illa ut och skolan som tillät mitt barn att utnyttjats på det sättet hade nog tänkt sig för innan dom gjorde om det misstaget igen.

Det håller jag med om, så när tänker din vän daddy sluta använda både sitt eget och andras barn som vapen?

Jag har sett många PKB under mina år på nätet, men du tar nog priset. Grattis.

Väldigt omoget att skylla allt på främlingar på nätet och inte inse daddys skuld i det hela.

"Det är hennes tur nu"? Det har varit hennes tur hela tiden, det är dags att daddy och gänget inser det och slutar bete sig som barnungar själva. Isåfall, om daddy kan göra det så önskar jag honom lycka till, om inte, så hoppas jag att dottern får det bra iallafall.

Jag väljer att enbart svara dig på det jag har fetat, då ni ändå skriver samma om och om igen.
Du menar att Jocke har skuld i det du skriver. Jag menar att varje person får ta ansvar för sitt eget skrivande. Kanske dags att mentalisera lite?
INGEN annan kan ta ansvar det för Jag skriver och INGEN annan kan ta ansvar för det Du skriver.
Du menar att Du inte kan tänka själv genom att skuldbelägga någon annan för Dina ord.
Trist att Du inte ser dig själv som en egen individ.

JH, nu har du fallit igen. Kan du resa dig upp och samla dig lite. Varför väljer du att göra bort dig?
Citera
2010-09-18, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag väljer att enbart svara dig på det jag har fetat, då ni ändå skriver samma om och om igen.
Du menar att Jocke har skuld i det du skriver. Jag menar att varje person får ta ansvar för sitt eget skrivande. Kanske dags att mentalisera lite?
INGEN annan kan ta ansvar det för Jag skriver och INGEN annan kan ta ansvar för det Du skriver.
Du menar att Du inte kan tänka själv genom att skuldbelägga någon annan för Dina ord.

JH, nu har du fallit igen. Kan du resa dig upp och samla dig lite. Varför väljer du att göra bort dig?

Man skriver för att försvara flickan. Och det tycker du är fel. Typiskt dig.
Citera
2010-09-18, 08:46
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
AITS så här är det. När Joakim skrev om Bjästa så insåg folk hur han förvrider sanningen som han vill ha den. Och då insåg de att hans uppgifter om vårdnadstvisten var lögnaktiga. Människor började titta igenom dokumenten och såg att Joakim ljög till stor del. Antingen så ljuger han medvetet eller så är han sjuk i huvudet.

Joakims vårdnadstvist beror på att han själv misskött sig och så det här med att dottern berättar att hon får leka med pappas snopp.

Att Joakim stalkat mamman och dottern på nätet är orsaken till att folk skriver i den här tråden.

Det har inte med några våldtagna flickor att göra.

Det är därför du har pratat om hämnd. För att du tror det. Det är rätt sinnessjukt att dra en sån slutsats faktiskt.

Och så bidrar du förstås till att tråden hålls i gång med nya rubbade saker att påstå varje dag. Och så skriker du om att det skrivs i tråden fast du själv är den som sätter igång den varje dag. Du är fan inte klok nånstans. Du måste vara helt tappad. Fast man skrattar så man gråter.
Nej du har fel. Jocke kritiserade ett tv program, inte personerna. Men det klarade du inte av att förstå utan lät känslor fara som en evig karusell och välja ut det som passade dig.
Precis som du inte kan låta bli att använda barn som vapen.
Du kan inte klara av att se detta utan väljer att försöka förminska mig och påstå att jag är mindre vetande. Mår du bra av det så bjuder jag på det. Kan det till och med vara så att du väljer ut mig istället för flickan som mål för din avsky så må det vara hänt.
Jag är vuxen och kan gå i svaromål direkt till dig, det kan inte flickan.
Senast redigerad av angelinthesky 2010-09-18 kl. 08:51.
Citera
2010-09-18, 08:50
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Man skriver för att försvara flickan. Och det tycker du är fel. Typiskt dig.
Jaha du, så genom att skriva små noveller ur din fantasi som är rent vidrigt försvarar du flickan.
Du menar att det är ok att skriva utmålad förnedring där flickan är ett av objekten i ett försök att försvara flickan.
Det gör inte jag. Det är att förstöra för flickans framtid, inte att hjälpa flickan. Hur kan du undgå att förstå det?
Senast redigerad av angelinthesky 2010-09-18 kl. 08:52.
Citera
2010-09-18, 09:06
Medlem
knoxys avatar
Citat:

Hmmm, vad jag kan se så fetade du ingenting, vilket kanske förklarar varför du inte heller svarade på något jag skrev.
Daddy har ingen skuld i vad jag skriver, jag är vuxen och ansvarar för mina egna handlingar, något du och din kompis borde prova ibland. Däremot hade jag knappast skrivit något i den här tråden om det inte vore för daddy, den hade överhuvudtaget inte existerat. Vi hade inte vetat något om daddy eller hans dotter om inte han hade bestämt sig för att det var viktigare att skydda sig själv än att skydda henne, det är det ansvaret du vill lägga på andra och flera av oss anser är daddys ansvar.
Själv har jag ansträngt mig att inte skriva varken daddys eller hans dotters namn eftersom jag inte anser att det är rätt mot dottern, jag kan heller inte minnas att jag skrivit några detaljerade beskrivningar av vad som sades i förhöret, igen för dotterns skull. Vad jag har gjort är att kritisera daddy gör hans handlingar, men enligt dig är det detsamma som att attackera dottern. Snurrigt värre.
Förresten, du är väl medveten om att jag och Jan Hemming inte är en person, så jag skulle uppskatta om du inte kallar mig JH i framtiden.
Citera
2010-09-18, 09:42
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Hmmm, vad jag kan se så fetade du ingenting, vilket kanske förklarar varför du inte heller svarade på något jag skrev.
Daddy har ingen skuld i vad jag skriver, jag är vuxen och ansvarar för mina egna handlingar, något du och din kompis borde prova ibland. Däremot hade jag knappast skrivit något i den här tråden om det inte vore för daddy, den hade överhuvudtaget inte existerat. Vi hade inte vetat något om daddy eller hans dotter om inte han hade bestämt sig för att det var viktigare att skydda sig själv än att skydda henne, det är det ansvaret du vill lägga på andra och flera av oss anser är daddys ansvar.
Själv har jag ansträngt mig att inte skriva varken daddys eller hans dotters namn eftersom jag inte anser att det är rätt mot dottern, jag kan heller inte minnas att jag skrivit några detaljerade beskrivningar av vad som sades i förhöret, igen för dotterns skull. Vad jag har gjort är att kritisera daddy gör hans handlingar, men enligt dig är det detsamma som att attackera dottern. Snurrigt värre.
Förresten, du är väl medveten om att jag och Jan Hemming inte är en person, så jag skulle uppskatta om du inte kallar mig JH i framtiden.
Du fattade vad det var som jag fetade men som föll bort. Du har helt klart för dig att du menar att det är Jockes skuld i det du skriver, trots du påstår annat.
Jag skrev så här: JanH, (..) vilket menas att det är till JH och ingen annan.
Jag blandar inte ihop er även om ni upprepar varandras skrivelser om och om igen.
Citera
2010-09-18, 09:55
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Du fattade vad det var som jag fetade men som föll bort. Du har helt klart för dig att du menar att det är Jockes skuld i det du skriver, trots du påstår annat.
Jag skrev så här: JanH, (..) vilket menas att det är till JH och ingen annan.
Jag blandar inte ihop er även om ni upprepar varandras skrivelser om och om igen.

Jag har ingen aning om vad du fetade eftersom du inte svarade på något jag skrev, du bara svamlade massa goja om att vi har ansvar för vad vi skriver medans daddy inte har någon skuld eller något ansvar överhuvudtaget. Jag vet inte om du är dum eller bara låtsas. Självklart har jag ett personligt ansvar för vad jag skriver, men du kan ju inte förneka att jag hade knappast haft något att skriva om ifall daddy inte hade startat den här tråden från början. Om du kollar inlägg nummer ett, så är det inte mitt namn som står där. Jag tycker ärligt talat att det är konstigt att du vill skuldbelägga alla i den här tråden utom dom som står på din sida. Lite som när du kritiserade någon för personangrepp när den person gav en mild kommentar som svar på några riktigt grova angrepp. Du verkar bara se det du vill se och inget annat. Vi är alla onda och elaka och daddy och gänget är små oskyldiga duvungar.
Citera
2010-09-18, 10:05
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej du har fel. Jocke kritiserade ett tv program, inte personerna. Men det klarade du inte av att förstå utan lät känslor fara som en evig karusell och välja ut det som passade dig.
Precis som du inte kan låta bli att använda barn som vapen.
Du kan inte klara av att se detta utan väljer att försöka förminska mig och påstå att jag är mindre vetande. Mår du bra av det så bjuder jag på det. Kan det till och med vara så att du väljer ut mig istället för flickan som mål för din avsky så må det vara hänt.
Jag är vuxen och kan gå i svaromål direkt till dig, det kan inte flickan.
Nu får du väl ändå ge dej!

Fattar inte du att det inte handlar om vem som började?
Det handlar om att lyfta fram och belysa hur en pappa använder sitt eget barn i ett krig som är hans och inte barnets.
Det handlar om att protestera när barn och ungdommar utnyttjas och blir blottade av en vuxen under täckmantel att man gör nåt gott....konsekvenserna hamnar på barnen och ungdommarna.
Där ligger de högsta och största protesterna.

Det lustiga är att när de som protesterar åskådliggör vad barnen blir utsatta för, då kommer du in och både ser och reagerar - utan att fatta att det är det Daddy gör, det man själv åskådliggör, är det man protesterar mot.

Att daddy inte plockat bort dokumenten som han inte blev tvingad att plocka bort och de dolumenten som finns kvar innehåller personuppgifter som gör att de blir sökbara om man känner till någon av de inblandades namn, ja det visar att han inte fått någon som helst insikt, att han fortfarande inte förstår hur illa han gör sin dotter.

Nu är det någon dag sedan jag kollade, så det är möjligt att han har plockat bort allt nu....men om inte kan du väl be honom göra det om du verkligen bryr dej om hans båda barn.
Citera
2010-09-18, 10:30
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Jag har ingen aning om vad du fetade eftersom du inte svarade på något jag skrev, du bara svamlade massa goja om att vi har ansvar för vad vi skriver medans daddy inte har någon skuld eller något ansvar överhuvudtaget. Jag vet inte om du är dum eller bara låtsas. Självklart har jag ett personligt ansvar för vad jag skriver, men du kan ju inte förneka att jag hade knappast haft något att skriva om ifall daddy inte hade startat den här tråden från början. Om du kollar inlägg nummer ett, så är det inte mitt namn som står där. Jag tycker ärligt talat att det är konstigt att du vill skuldbelägga alla i den här tråden utom dom som står på din sida. Lite som när du kritiserade någon för personangrepp när den person gav en mild kommentar som svar på några riktigt grova angrepp. Du verkar bara se det du vill se och inget annat. Vi är alla onda och elaka och daddy och gänget är små oskyldiga duvungar.
STOPP, har jag skrivit att Jocke inte har ansvar för det han skrivit?
Var då?
Jag skriver att just DU har ansvar för det just DU skriver och inte kan lägga det på Jocke.
Det gäller alla.
Citera
2010-09-18, 10:32
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Det handlar om att lyfta fram och belysa hur en pappa använder sitt eget barn i ett krig som är hans och inte barnets.
Det handlar om att protestera när barn och ungdommar utnyttjas och blir blottade av en vuxen under täckmantel att man gör nåt gott....konsekvenserna hamnar på barnen och ungdommarna.

Det lustiga är att när de som protesterar åskådliggör vad barnen blir utsatta för, då kommer du in och både ser och reagerar - utan att fatta att det är det Daddy gör, det man själv åskådliggör, är det man protesterar mot.

Att daddy inte plockat bort dokumenten som han inte blev tvingad att plocka bort och de dolumenten som finns kvar innehåller personuppgifter som gör att de blir sökbara om man känner till någon av de inblandades namn, ja det visar att han inte fått någon som helst insikt, att han fortfarande inte förstår hur illa han gör sin dotter.

Nu är det någon dag sedan jag kollade, så det är möjligt att han har plockat bort allt nu....men om inte kan du väl be honom göra det om du verkligen bryr dej om hans båda barn.

Spelar det någon roll vem som började, nu är det en till som väljer att se det som att om han började kan Du skriva vad som helst, det var ju inte du som började.
Synnerligen omoget.
Jocke har tagit bort allt vad jag vet.
Du är en av de som inte hjälper hans dotter, men vad spelar det för roll - det var ju inte Du som började.
Vad är detta, ett dagis?
Citera
2010-09-18, 10:35
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Spelar det någon roll vem som började, nu är det en till som väljer att se det som att om han började kan Du skriva vad som helst, det var ju inte du som började.
Synnerligen omoget.
Jocke har tagit bort allt vad jag vet.
Du är en av de som inte hjälper hans dotter, men vad spelar det för roll - det var ju inte Du som började.
Vad är detta, ett dagis?
Läste du mer än första raden? Det verkar inte så med tanke på detta svar.
Citera
2010-09-18, 10:36
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Du menar att då Jocke gör något som du anser är fel betyder att du får göra samma. Jag menar att om jag anser att någon gör fel måste jag stå över det.
Vi kan enas om att inte enas när det gäller den frågan.
Tänk för sjutton på barnet, inte ditt eget ego. Du försvarar tex HenrikJs texter och långa upprepande noveller bara för att Jocke började.
Ja det är ju att värna om barnet.
Har du möjlighet att ta bort det som du har skrivit som skadar barnet genom att ge dig på hennes pappa? Gör det då. Annars finns det här för all framtid.
Senast redigerad av angelinthesky 2010-09-18 kl. 10:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in