2011-06-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är väl självklart att personal på förskola inte kan lämna ut barn till personer de inte vet är vårdnadshavare eller till personer som vårdnadshavare inte informerat om ska hämta barn.

Daddy visste inte vilken förskola dottern gick på, hittade rätt på tredje stället. Ingen förskola skulle lämna ut ett barn till en för dem helt okänd person som dyker upp helt oförhappandes med en pärm full med tingsrättsdomar som ska påvisa rätt att hämta ett barn.

Hade mamman följt domen skulle hon talat om för pappan vilket dagis det var, hon skulle talat om för personalen att han skulle hämta osv.
Inget av det gjorde hon och där har hon brustit eftersom hon genom att inte ha talat om det här, har utsatt pappan för denna orientering bland alla dagis tills han hittade rätt.
Han hade inte nåt annat sätt att hitta flickan på men det här har ju gjort att personalen blev misstänksam men återigen, vems fel är det från början? Jo, mamman skulle ha berättat för personalen att pappa skulle hämta och vilket dagis det rörde sig om.
Citera
2011-06-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Här uppvisar förskolläraren en väldigt könsrollskonservativ syn. Hon ser mammor som den som bestämmer över barnen och den som "ger tillåtelse" för andra (inklusive pappan!) att hämta barnen. Tyvärr är det en syn som speglas i hela samhället, mamman ses som huvudförälder och pappan som ett bihang som enbart har rätt att vara förälder så länge han uppfyller mammans önskemål.

Alla som säger sig vilja ha jämställdhet borde reagera på hennes uttalande!

Ja, för inte fan kan föreståndaren mena att just i detta fall så var det mamman som skulle informerat dagis.

Självklart är det en jävla komplott mot alla män. Be Pär Ström eller den andra mobbade mansstackarn att skriva en bok om hur samhället misshandlar männen.
Citera
2011-06-06, 10:55
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Har du läst bloggen den senaste tiden? Har du läst det han citerat från slutrapporten? Om inte gör det, alla rullande texter. Menar du att han har manipulerat citaten, i så fall har jag fel. Men ljuger, det gör jag inte. Det är en skam av dig att påstå det!!
Jag har läst ja...och det som finns är öppet för tolkning åt diverse håll. Med Daddys beskrivning ger det en bild, utan Daddys beskrivning kan det betyda något helt annat.
Citera
2011-06-06, 10:59
Medlem
Citat:
Här uppvisar förskolläraren en väldigt könsrollskonservativ syn. Hon ser mammor som den som bestämmer över barnen och den som "ger tillåtelse" för andra (inklusive pappan!) att hämta barnen. Tyvärr är det en syn som speglas i hela samhället, mamman ses som huvudförälder och pappan som ett bihang som enbart har rätt att vara förälder så länge han uppfyller mammans önskemål.

Mamman hade vårdnaden, så i detta fall är det så klart hon som ska säga till om någon annan ska hämta barnet.

Pappan var okänd för personalen.

Hade varit precis samma sak om en pappa brukar lämna och hämta även han skulle behöva tala om för personalen om någon annan skulle hämta.
Citera
2011-06-06, 11:02
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Hrm, det bör väl ändå vara den som lämnar barnet som ska tala om vem som hämtar, i detta fallet lämnar mamman och bör då vara den som berättar vem som hämtar...eller du tycker att pappan skulle ringa dit och tala om vem som hämtar?

Vad sjutton har det med jämställdhet att göra?
Citera
2011-06-06, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Mamman hade vårdnaden, så i detta fall är det så klart hon som ska säga till om någon annan ska hämta barnet.

Pappan var okänd för personalen.

Hade varit precis samma sak om en pappa brukar lämna och hämta även han skulle behöva tala om för personalen om någon annan skulle hämta.

Ja, just det! Pappan var okänd för personalen. Hade han vetat vilket dagis dottern var på hade han gått dit direkt och sluppit någon djungeltrumma som satte igång.
Citera
2011-06-06, 11:04
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Hade mamman följt domen skulle hon talat om för pappan vilket dagis det var, hon skulle talat om för personalen att han skulle hämta osv.
Inget av det gjorde hon och där har hon brustit eftersom hon genom att inte ha talat om det här, har utsatt pappan för denna orientering bland alla dagis tills han hittade rätt.
Han hade inte nåt annat sätt att hitta flickan på men det här har ju gjort att personalen blev misstänksam men återigen, vems fel är det från början? Jo, mamman skulle ha berättat för personalen att pappa skulle hämta och vilket dagis det rörde sig om.
Ja det skulle hon och därmed sätter hon dagispersonalen i en svår situation, det skall hon inte göra och det borde hon begript. Sen att ett par solglasögen skulle ställa till med ett sådant rabalder är helt sjukt. Skulle jag gå och oroa mig för varenda en som har solglasögen i tex affärer, då hade jag fått svälta under sommaren.
Citera
2011-06-06, 11:06
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag har läst ja...och det som finns är öppet för tolkning åt diverse håll. Med Daddys beskrivning ger det en bild, utan Daddys beskrivning kan det betyda något helt annat.
Pappans beskrivning eller tolkning har inget med vad det verkligen står att göra. Det som står, det är fakta, eller hur? Varför förutsätter du att jag inte kan tänka själv? Det är illa av dig tycker jag.
Citera
2011-06-06, 11:08
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Hrm, det bör väl ändå vara den som lämnar barnet som ska tala om vem som hämtar, i detta fallet lämnar mamman och bör då vara den som berättar vem som hämtar...eller du tycker att pappan skulle ringa dit och tala om vem som hämtar?

Vad sjutton har det med jämställdhet att göra?
Ja det är mammans uppgift att berätta vem som skall hämta, helt klart. Så fungerar det på alla dagis, inget konstigt alls och en trygghet för både föräldrar och barn. Det har inte med jämställdhet att göra, det tycker inte jag heller.
Citera
2011-06-06, 11:13
Medlem
Citat:
Ja det skulle hon och därmed sätter hon dagispersonalen i en svår situation, det skall hon inte göra och det borde hon begript. Sen att ett par solglasögen skulle ställa till med ett sådant rabalder är helt sjukt. Skulle jag gå och oroa mig för varenda en som har solglasögen i tex affärer, då hade jag fått svälta under sommaren.

Ponken kunde också ha frågat soc när de ringde den 29 mars hur umgänget skulle se ut med tanke på anmälan.

Man tar av sig solglasögon inomhus. Sen är det inte direkt högsommar vid den tidpunkten. Det kanske inte ens var soligt den dagen? Ponken har väl gjort märkligare saker än så?
Citera
2011-06-06, 11:15
Medlem
Den 31 Mars får Daddy besked att han anmälts för någonting, ett par dagar senare försöker han hämta dottern på dagis.
"Jag förstod också att min enda chans att få hem R till påsklovet som hon längtat till var att hämta henne på dagis själv."

Det hade alltså aldrig varit på tal om att Daddy skulle hämta på förskolan varken denna gång eller någon av de tidigare gångerna.
Det är väl självklart att förskolan inte lämnar ut barnet till en okänd person när det inte är avtalat och aldrig skett tidigare.

Daddy måste väl själv tagit upp påskumgänget när han fick samtalet från famljerätten och fått någon form av besked.
Citera
2011-06-06, 11:15
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Pappans beskrivning eller tolkning har inget med vad det verkligen står att göra. Det som står, det är fakta, eller hur? Varför förutsätter du att jag inte kan tänka själv? Det är illa av dig tycker jag.
Nja...det är ungefär som de tidigare dokumenten som visade upp Daddy i dålig dager, man lägger in mer än det står utifrån en fast övertygelse där slutsatsen kommer först och dokumenten "bevisar" det som påstås.

Skalas det runt om bort kan man ändå dra sina egna slutsatser, men det är ett långt steg att säga att det faktiskt är så det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in