2011-06-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Tja, både mormordern och farmodern ingår väl i detta, mer än både du och jag. Eller hur? Jag kan inte se var farmor har betett sig som du skriver och bara för att du skriver det betyder det inte att det är sant.

Jo, det är sant att farmor har skrivit flera inlägg som mer eller mindre kränker mamman.

Däremot är det inte sant att min tolkning är den allsmäktiga sanningen.

Förstår du ens skillnaden?
Citera
2011-06-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Tjöta!

Vem förstör livet för flickan?

Kan man inte förstå att den här tvisten pågått alldeles för många år och att hon är helt förstörd inuti, så är man helt enkelt felmonterad. Det står jag för!
Citera
2011-06-12, 14:27
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Jo, det är sant att farmor har skrivit flera inlägg som mer eller mindre kränker mamman.

Däremot är det inte sant att min tolkning är den allsmäktiga sanningen.

Förstår du ens skillnaden?
Nej jag förstår inte vad du gafflar om, jag har inte sett något kränkande från famodern. Bara omtanke för C och kritik mot mormodern.
Citera
2011-06-12, 14:29
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ja just det! Och himeln är grön och gräset blått.

Vem raserar flickans liv?

Kollar man de senaste myndighetspappterna i frågan så börjar svaret bli tydligt..
Tydligen så är inte det, de uppgifterna som förväntas av pappans motståndare. Nej, han har ju utnyttjat R sexuellt, han kan inte ta sitt ansvar osv. samtidigt som du inte drar dig för att använda nedvärderande kommentarer om honom här i tråden.
Citera
2011-06-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Kan man inte förstå att den här tvisten pågått alldeles för många år och att hon är helt förstörd inuti, så är man helt enkelt felmonterad. Det står jag för!

Nu var det inte fråga om hon mår dåligt av det som sker. Det kan varenda människa med lite empati förstå.

Frågan var vem?
Citera
2011-06-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Nej jag förstår inte vad du gafflar om, jag har inte sett något kränkande från famodern. Bara omtanke för C och kritik mot mormodern.

Farmor omtänksam? Är det i omtanke om barnet som hon sprider rykten om barnets mamma och mormor på nätet?

Nej just det! Hon håller försvarstal för sonen.
Citera
2011-06-12, 14:46
Medlem
Citat:
Nu var det inte fråga om hon mår dåligt av det som sker. Det kan varenda människa med lite empati förstå.

Frågan var vem?

Jag har inte sett minsta spår av empati hos dig i den här tråden. De som förstör för flickan är de som inte förstår att hon påverkas alldeles åt helvete för mycket av mormor som i sin tur förstör för flickans mamma som jag tror skulle kunna förmå sig att lösa den här tvisten om hon slapp all inblandning av mormor.
Den som inte förstår det är både blind och icke läskunnig.
Citera
2011-06-12, 14:48
Medlem
Citat:
Farmor omtänksam? Är det i omtanke om barnet som hon sprider rykten om barnets mamma och mormor på nätet?

Fakta kan aldrig bli rykten. Tvärtom så bekräftar flickans farmor det som redan finns belagt av utredare och andra.
Citera
2011-06-12, 15:06
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:

Var har hon skrivit det? Det ser ut som om du har svårt att kunna visa källa, därmed tror jag dig inte.
Citera
2011-06-12, 15:08
Medlem
Citat:
Jag har inte sett minsta spår av empati hos dig i den här tråden. De som förstör för flickan är de som inte förstår att hon påverkas alldeles åt helvete för mycket av mormor som i sin tur förstör för flickans mamma som jag tror skulle kunna förmå sig att lösa den här tvisten om hon slapp all inblandning av mormor.
Den som inte förstår det är både blind och icke läskunnig.

Nej, jag har ingen empati för ponken. Han har fläkt ut hela sin personlighet på nätet. Tom sånt som ligger honom i fatet lägger han ut. Den personlighetstypen är vidrig.

Barnet har all min empati. Handlade inte den här tråden om barnet?

Jag tycker ni i ponkensläkten ska ta och terapeuta er lite. Ni är helt besatta av mormodern. Är det viktigt att hon är syndabocken för er? Och vart vill ni att ert skitsnackande och stalking av henne ska leda till?

Släpp taget om henne. Ni kan inte göra något åt att hon är flickans mormor. Försök se framåt istället.
Det kan vara svårt men det går.
Citera
2011-06-12, 15:12
Medlem
Citat:
Nej, jag har ingen empati för ponken. Han har fläkt ut hela sin personlighet på nätet. Tom sånt som ligger honom i fatet lägger han ut. Den personlighetstypen är vidrig.

Barnet har all min empati. Handlade inte den här tråden om barnet?

Jag tycker ni i ponkensläkten ska ta och terapeuta er lite. Ni är helt besatta av mormodern. Är det viktigt att hon är syndabocken för er? Och vart vill ni att ert skitsnackande och stalking av henne ska leda till?

Släpp taget om henne. Ni kan inte göra något åt att hon är flickans mormor. Försök se framåt istället.
Det kan vara svårt men det går.

Att bara vilja visa sina bra och fina sidor på nätet och dölja det som ligger en i fatet är värre än att våga visa både och. Det visar att man är medveten om alla sina sidor och att man är mänsklig och har förmåga till insikter.

Sen kan du lägga av med ditt snack som du skriver nu om mormor och någon slags besatthet.
Det är inte rykten, remember?
Citera
2011-06-12, 15:19
Medlem
Citat:
Fakta kan aldrig bli rykten. Tvärtom så bekräftar flickans farmor det som redan finns belagt av utredare och andra.

Njae, till viss del så gör det ju det. Dock är det ju inte hela sanningen.

Jag tycker att farmor gör en dålig sak sämre genom att skriva som hon gör. Vad är syftet?

Jag ser en fara i att farmor gör som hon gör. Kanske skapar hon incitament som gör att mamman blir lika hatisk till henne som vad ponken är till mormodern.

Finns det öht något som är bra med det? Gynnar det verkligen barnet och konflikten? Tänk det tror inte jag.

Den här konflikten behöver inte mer bensin. Tvärt om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in