2011-06-06, 11:15
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Vi pratar inte om mammor eller pappor här. Vi pratar om barnets bästa och barnets trygghet. En pappa som barnet knappt känner kan aldrig fylla mammans plats hos barnet. För att mammor är så mycket bättre? Knappast! Men den som haft 99,99% av tiden med barnet är barnets trygghet. Sen kan man tycka vad man vill om det. Så är det bara!

Jag måste säga att allt det här synd om pappan är riktigt sjukt. Jag har aldrig hört en vuxen människa resonera så omoget, infantilt och barnsligt.

Och hur kommer det sig att pappan inte känner sin egna dotter, om nu barnets mor är så exemplarisk som du vill försöka få henne och framstå som?
Citera
2011-06-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Och hur kommer det sig att pappan inte känner sin egna dotter, om nu barnets mor är så exemplarisk som du vill försöka få henne och framstå som?

Vad vet jag om, om mamman är exemplarisk?
Citera
2011-06-06, 11:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Ja det skulle hon och därmed sätter hon dagispersonalen i en svår situation, det skall hon inte göra och det borde hon begript. Sen att ett par solglasögen skulle ställa till med ett sådant rabalder är helt sjukt. Skulle jag gå och oroa mig för varenda en som har solglasögen i tex affärer, då hade jag fått svälta under sommaren.
Mamman och dottern hade sekretessmarkerade/skyddade uppgifter - det förelåg således ingen skyldighet att upplysa Joakim om vilket dagis flickan gick på.

Den som försätter förskolan i en svår situation är Joakim som trots sekretessmarkering utan vårdnadshavarens tillstånd uppsöker förskolan. Han borde ha insett att de inte skulle ha lämnat ut flickan under de omständigheterna - det är väl ganska självklart.
Senast redigerad av micro113 2011-06-06 kl. 11:28.
Citera
2011-06-06, 11:33
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Vad vet jag om, om mamman är exemplarisk?

Ta du och läs vad du själv skrivit, så kanske du ser och förstår.
Citera
2011-06-06, 11:41
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ponken kunde också ha frågat soc när de ringde den 29 mars hur umgänget skulle se ut med tanke på anmälan.

Man tar av sig solglasögon inomhus. Sen är det inte direkt högsommar vid den tidpunkten. Det kanske inte ens var soligt den dagen? Ponken har väl gjort märkligare saker än så?
Det där med solglasögonen kan du inte påstå att man skall göra, du vet inte om de okända människan framför dig har en ögonsjukdom. Ja han kunde ha frågat, men än mer viktigt, det är soc jobb att informera, eller hur?
Citera
2011-06-06, 11:45
Medlem
KiaWs avatar
Är det någon sm vet vad "alla anmälningar" handlar om som Daddy refererar till? Jag känner till anmälan från 2007 som drogs tillbaka samt anmälan om övergrepp, men finns det ytterligare anmälningar som mamman står för?
Citera
Medlem
LynnigWeras avatar
Word!

Återigen, Daddy uppvisar ett antal brister i sociala sammanhang eller i kontakten med andra människor. Jag förstår den här frustrationen, att dagarna har gått och umgänget med dottern riskerar att frysa inne. Rektor har emellertid inte med saken att göra, hon följer regelboken och ska inte hängas ut som någon sorts del i det globala feminazistiska nätverket. Troligt är dock att mamman berättat om den tvist som pågår mellan föräldrarna och att mamman poänterat, det iofs självklara, att ingen annan än hon får hämta dottern om detta inte överenskommits.

Efter att ha lyssnat på ett antal ljudfiler med Daddy är jag övertygad om att en normalfungerande människa kan uppleva honom som både aggressiv och forcerad. Ja, varför har man solglasögon på sig inomhus? Troligen för att man inte vet bättre, man vet inte att det tillhör normalt hyfs att ta sig både solglasögon och cowboyhatt inomhus. Alt. kan man spekulera i men sammantaget så fattar jag inte vitsen med det här inlägget. Poster som det här stärker knappast Daddys sak, det får honom bara att framstå som lågfungerande i interaktionen med sina medmänniskor.
Citera
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mamman och dottern hade sekretessmarkerade/skyddade uppgifter - det förelåg således ingen skyldighet att upplysa Joakim om vilket dagis flickan gick på.

Den som försätter förskolan i en svår situation är Joakim som trots sekretessmarkering utan vårdnadshavarens tillstånd uppsöker förskolan. Han borde ha insett att de inte skulle ha lämnat ut flickan under de omständigheterna - det är väl ganska självklart.
Om vi utgår från att det är som du skriver, håller jag med dig i just detta. Men mamman borde ha begript att hon skall svara när pappan ringer och planera hur överlämningen skall ske, eller hur? Umgänget var inte indraget, eller hur? Mamman satte dagis i en svår situation och jag anser fortfarande att i just det specifika tillfället gjorde personalen rätt. Sedan är det helt oförståeligt hur det kunde gå iväg en orosanmälan som inte ens rektorn visste om.
Citera
2011-06-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteriori
Det där med solglasögonen kan du inte påstå att man skall göra, du vet inte om de okända människan framför dig har en ögonsjukdom. Ja han kunde ha frågat, men än mer viktigt, det är soc jobb att informera, eller hur?

Tror du att socialtjänsten hade tingsrättens dom med de fastställda umgängestiderna framför sig när de ringde angående anmälan?
Citera
2011-06-06, 11:50
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tror du att socialtjänsten hade tingsrättens dom med de fastställda umgängestiderna framför sig när de ringde angående anmälan?
Ja det tror jag.
Citera
2011-06-06, 11:50
Medlem
Aposterioris avatar
Det här är helt sanslöst, tycker ni inte?

"Och ditt eget dagis har ju skrivit orosanmälningar om hur dåligt hon har mått av detta.

-Vad säger du?

-Har du inte sett den?

-Nääe det har jag inte gjort..

-Inte?

Att hur dåligt...vad har dom skrivit för något säger du..personalen på förskolan har skrivit till vem?

-Ja dom har skrivit till socialtjänsten som jag förstår det. Där dom har beskrivit att efter det här så har R börjat må dåligt, blivit inåtvänd, hon har suttit i ett hörn och gungat och hummat för sig själv, hon har börjat gråta då personalen har läst sagan om kråkan och pappan..till exempel.

-Näe, detta känner jag inte igen du, detta känner jag inte igen..

-Jag kan ju visa upp det"
Citera
2011-06-06, 11:51
Medlem
Det står ingenstans att det är en orosanmälan från förskolan som föranleder samtalet från familjerätten.
Är det anmälan angående misstänkt övergrepp har självfallet inte förskolan någon information ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in