2010-12-19, 21:22
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vet du i vilken ordning som inlagorna kom till tingsrätten?
Jag vet inte men som du skriver så tolkar jag det som att JR,s inlaga var först.

Är det korrekt?

//Reimer
Nej, det vet jag inte.
Jag spekulerade i den delen, det trodde jag framgick.

Som läget är nu så vet väl ingen av oss mer än vad Tuesday delgett oss gällande TR,
samt att de inlagorna måste gälla VT mellan parterna och inte LVU, då LVU handhas av socialnämd och förvaltningsrätt.
Citera
2010-12-19, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Barnet har enligt uppgift i tråden tilldelats ett eget ombud, så antingen finns det ett fastställt beslut eller ansökan om LVU (SoL).

Har ju pratats om skyddad vistelseort, namnbyte om så är fallet behövs kanske ett ombud även för barnet.

Jag vill minnas att barnet haft ett ombud tidigare. Då var det, så vitt jag vet inte frågan om LVU. Jag är inte vidare bevandrad i soc övriga åligganden eller hantering.

En fråga; kan det ha varit tal om LVU tidigare då?
Citera
2010-12-19, 21:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det vet jag inte.
Jag spekulerade i den delen, det trodde jag framgick.

Som läget är nu så vet väl ingen av oss mer än vad Tuesday delgett oss gällande TR,
samt att de inlagorna måste gälla VT mellan parterna och inte LVU, då LVU handhas av socialnämd och förvaltningsrätt.

OK, det är väl bara till att beställa då så får man se när de är inkommna.

//Reimer
Citera
2010-12-19, 21:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jag vill minnas att barnet haft ett ombud tidigare. Då var det, så vitt jag vet inte frågan om LVU. Jag är inte vidare bevandrad i soc övriga åligganden eller hantering.

Tänker du inte på målsägandebiträde nu?
Citera
2010-12-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Grattis, du visade igen att hissen stannade halvägs upp.

Du tror inte att det betyder något när man måste påpeka vissa saker
i en inlaga till tingsrätten.

Att de nämde just LVU tyder på att de är djävligt medvetna om att saker
och ting håller på att försämras och det kan ju vara så djävligt att LVU är
förankrat, beslutat och klart och det enda skälet att det inte har verkställts
var att en utredning var i gång på utredningshemmet.

Mamman avbryter och vad skulle hända enligt deras inlaga?

//Reimer

Du påstår att det är en inlaga skriven av mamman? Tror du får det svårt att få ut en inlaga från tingsrätten på det här stadiet, vilket märkligt påstående av dig.

Om du är läskunnig ser du att mamman skrivs om i tredje person och Tuesday skrev inte vems partsinlaga det var.
Citera
2010-12-19, 21:40
Medlem
Citat:

Var väl ombud (målsägarbiträde) vid den nedlagda utredningen avseende brottsmisstanke.
Citera
2010-12-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSugarcoat
Du påstår att det är en inlaga skriven av mamman? Tror du får det svårt att få ut en inlaga från tingsrätten på det här stadiet, vilket märkligt påstående av dig.

Om du är läskunnig ser du att mamman skrivs om i tredje person och Tuesday skrev inte vems partsinlaga det var.

Min uppfattning också.

Och några andra indikationer har vi väl inte just nu?
Citera
2010-12-19, 21:45
Medlem
Citat:
Min uppfattning också.

Och några andra indikationer har vi väl inte just nu?

Vad menar du isf med det här svaret?

https://www.flashback.org/sp27680647
Citera
2010-12-19, 22:00
Medlem
Citat:
Vad har Vetlanda kvinnojour med detta fall att göra?

Nu kör ni LVU-kortet på "tomgång".

Vad vet ni?

Och varför gör ni utfall mot mamman, mormodern mfl, gällande era misstankar om brott. Ring polisen för fan! Sitt inte där bakom era anonyma skärmar och medverka till att mamman och mormodern misshandlar barnet. Och sitt inte där och moppsa upp er. Visa lite stake och handla om nu barnet far så illa hos detta brottsliga gäng.

Tror du verkligen att vi som verkligen bryr oss om R inte gör något?
Har ringt socialjouren och var visst inte den första som hade ringt denna helgen i detta ärende, så nog för att det kommer att ske saker, var så säker.

Vad har du gjort, för även du har väl "lite stake" i dig?
Eller är det bara snack ifrån din sida?
Citera
2010-12-19, 22:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
(Parts-)inlagorna till TR.

5 december lämnade mamman utredningshemmet första gången. Hon meddelade detta till socialjouren, då det var helg. Hon menar att barnet utsätts för psykisk misshandel på hemmet. Vid ett möte 9 december hade soc utsett ett eget juridiskt ombud för flickan. Mormor fanns med på mötet. Enligt mamma och mormor ställdes ultimatum att mamman skulle återvända till hemmet, annars LVU. De återvände. Mamman uppger att hon skrev på ett papper där hon band sig att vistas färdigt på hemmet. CE uppger att hon inte klarade att vara kvar, att hon vill skydda flickan.

Mamman är upprörd över diskussionerna på nätet. Hon är orolig över pappans psykiska hälsa mm.

JR hävdar till TR att det sedan någon dag finns ett beslut om omhändertagande av flickan, men att hon inte har kunnat lokaliseras.

Mormor har anmält ett advokatbyte till Advokatsamfundet. Ordinarie ombud för mamman kunde ej närvara utan skickade en ersättare.

Vänligen lämna budbäraren utanför diskussionen om vad som är sant eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av NoSugarcoat

Jaha du, om du läser Tuesdays inlägg så ser du vilka som har skrivit vad.
De övre styckena är delar ur mammans inlaga.

JR,s kommer senare med sitt hävdande att det finns ett LVU.

//Reimer
Citera
2010-12-19, 22:09
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Datumen ger väl en del att önska angående dagsläget, men ok vid tidpunkten 2008-11-10 träffas vi i sammanhang av en kongress, vars aktörer/åhörare var socialnämnd,-tjänst, polis, domstol, jurister, mfl för att dryfta problemen i samband med vårdnadstvister för pappor i synnerhet, daddy var inbjuden i september -08 pga att han mycket väl kände till dessa problem och han framförde sin musik, vid middagen efteråt satt vi några stycken kontakter och erfarenheter utbyttes, jag kan däför inte tolka det som dig. Då jag håller för helt uteslutet att han skulle plantera en historia för några, och kunna förutse hur detta skola tolkas två år efter. dessutom att jag skulle sitta här och vederlägga detta pga en tråd som inte ens startats vid tidpunkten.

Hans problem med att få träffa flickan enligt den dom som fans då, var inte ny utan pågått tillräckligt länge för att han skulle ha engagerat sig sedan en stycke tid, jag minns också att han fick rådet att söka verkställighet, av domen. Vilket han gjorde, då kom anklagelserna, som ett brev på posten.

I Palmetråden dylika konspirationer gör sig, men icke här.

Läs överskriften, detta är gammal skåpmat.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Pingla det finns två alternativ i detta, endera har du kraftigt missförstått alltihop, eller också har Joakim ljugit dig full.

Hösten 2008 har Joakim fungerande umgänge. Trots att han försöker ge sken av annat har han flickan över julen, och han har fungerande umgänge våren 2009.

Anklagelserna som du talar om kommer inte i samband med kvar på någon verkställighet kopplad till domen - och han kan inte ha berättat om denna i samband med mötet hösten 2008, då det sker först våren 2009. Det är då han anmäls och utreds för eventuella övergrepp mot flickan - inte förr.

Din tidslinje stämmer helt enkelt inte. Du påstår att du har tillgång till all dokumentation, läs den föreslår jag. För du är ute cyklar nu.

Edit:
För övrigt tolkar jag inte - jag läser det Joakim själv skrivit gällande mamman och hennes nya man. Det handlade inte om någon långväga flytt, det handlar om att hon skall flytta ihop med en annan, och hans hjärta är krossat.

Min tidslinje stämmer jättebra dock har jag som du påpekar blandat ihop verkställigheten med kompromissförslaget han skickade, åtföljt av j's orosanmälan samt stämning som ska vara det rätta, vilket blev konsekvensen av att mamman fortsatte vägra samarbeta.

Du fick mig att läsa domen idag/igen och det intressanta ur dagens perspektiv blir när jag läser ur Tingsrättens bedömning följande:

Efter flytten synes dock samarbetet mellan föräldrarna ha försvårats ytterligare genom att Snefrid Lunde (mormor) aktivt har agerat i frågan om hur umgänget mellan Barnet och Jr skulle ske.
Att man vill flytta 30 mil är inte bara att man flyttar ihop, dessutom vad skulle det vara för omänskligt eller ens klandervärt att känna olust kalla det gärna svartsjuka vad du vill, att någon anna ska ersätta ens föräldraroll, för det skulle konsekvensen bli. Det är precis tolkning inget annat, en feltolkning enligt mig.

Dessutom detta är gammal skåpmat, och nu när jag läser om domen blir jag än mer övertygad, om sakernas tillstånd. Jr och dottern har under längre tid, ända sedan 2006 hindrats ett normalt och fridfullt umgänge. Det framgår tydligt i domen, vem som äger problemet.
Det är det allt handlar om.
Citera
2010-12-19, 22:12
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Det kommer visa sig. Tro mig!
Jag tror dig, lita på det då jag är helt säker på att du är MYCKET insatt i allt detta. Du känner pappan, vill inte säga om du känner mamman, men vet allt om både pappan och mamman.
Du avskyr pappan värre än pesten och hämnas glatt genom att fullständigt grymt använda dig av barnet i din framfart. Du använder sig av ord som alltid, aldrig, allt (därav mitt användande av ordet allt). Jag har fått lära mig att människor som använder dessa ord ofta är människor som överdriver kraftigt då dessa ord inte kan användas om andra människor av en annan människa. Du vet inte ALLT, så är det.
Frågan är om du har förmågan att förstå vad du gör egentligen. Jag vet att det är många som ser samma som jag, som ser vilken roll du valt att ta på dig.
Du gör bara allt värre, förstår du inte det? Låt föräldrarna vara, då blir det så mycket bättre.
Du är inte mamma till flickan, pappan har inte ett barn tillsammans med sig. Barnet är inte din dotter.
Tro inte att jag och andra är korkade. Frågan är vilka fler än du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in