2010-11-26, 10:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Du har en point där, dock har det publicerat en del ögonbrynshöjande där genom åren.

Fast iofs är det mesta ponken tolkar till omvärlden konstigt.

Nu är ju dessa citat från den här tråden, och de har kommenterats tidigare när bloggen var i gång, så de är ju inte okända citat på något sätt.

Citat:
Detta kommer ju direkt från tråden och är något daddys skrev på den tiden han tyckte att tråden och flashback var okej:Ja skälen var att mamman genom att kidnappa ungen och vägra mig umgänge i två år knytit an närmare till barnet, och därför såg man det som barnets bästa att få stanna i den invanda miljön ÄVEN om jag ansågs som den mest lämpliga vårdnadshavaren.
Eftersdom egenmäktighet med barn är ett brott så blir ju realiteten sådan att man genom denna s k "anknytningsprincip" inte bara belönar mammor som begår brott, man sätter också barn i riskzonen genom att tvinga dom att växa upp med en förälder som uppenbart inte känner varken empati eller kärlek. Gör man det så gör man nämligen inte så mot en man och hans barn.

https://www.flashback.org/sp17542105

De här andra två finns ju tidigare citerade i den här tråden;

Citat:
...som vanligt när det gäller flickor, ersätta kärleken med självhat och offermentalitet tills hon växt upp till ännu en kall, hård, kvinna som lydigt påtar sig den offer roll som hon kommer att bli matad med. Denna offer roll som är kvinnornas förbannelse.
Min dotter kommer att bli som sin mamma som är som sin mamma som är som sin mamma som är.....ja ni fattar.

Citat:
I dagsläget då min dotters ömma moder sett till att inte bara brännmärka mig som misstänkt pedofil för resten av mitt liv, utan även sätta mig på fattighuset, så är det tänkt att varenda krona jag får att leva på. Dvs till mat, kläder, hygienartiklar etc skall gå oavkortat till barnens mödrar. Rubb och stubb. Dotter har jag dock inte fått ha normalt umgänge med på 18 månader?
Förmodligen har man också lyckats förstöra henne för livet efter detta.
Citera
2010-11-26, 10:25
Bannlyst
OBServera i citaten ovan att det första som är skrivet 7/7 2009 då har Joakim vägrats umgänge i två år och det som är skrivet bara för några veckor sedan, det nedersta då rör det sig plötsligt om arton månader? Är inte det konstigt?

Jag menar, är inte detta viktigare än att man kan slänga ur sig vilka tidsaspekter som helst.

Och i det översta så anklagar han mamman för att ha vägrat honom umgänge, och i början på tråden så skriver Joakim att mamman finns i den andra ringhörnan i "matchen."

Så att han inte anklagar mamman är ju inte sant. Det gör han ju. Och det är sånt han vill att dottern ska läsa. Det har han ju klart och tydligt skrivit ut.
Senast redigerad av JanHemming 2010-11-26 kl. 10:49.
Citera
2010-11-26, 11:02
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
OBServera i citaten ovan att det första som är skrivet 7/7 2009 då har Joakim vägrats umgänge i två år och det som är skrivet bara för några veckor sedan, det nedersta då rör det sig plötsligt om arton månader? Är inte det konstigt?

Jag menar, är inte detta viktigare än att man kan slänga ur sig vilka tidsaspekter som helst.

Och i det översta så anklagar han mamman för att ha vägrat honom umgänge, och i början på tråden så skriver Joakim att mamman finns i den andra ringhörnan i "matchen."

Så att han inte anklagar mamman är ju inte sant. Det gör han ju. Och det är sånt han vill att dottern ska läsa. Det har han ju klart och tydligt skrivit ut.
När tiden är rätt och mogen kan det vara guld värt att få veta hennes pappas sida också. Jag vet att många barns frågor växer med tiden och viljan att veta vad som hände blir mäktigare. Jag tycker inte det är fel att hon får veta det när tiden är rätt. Det bästa vore att det inte behövdes alls, nu kan det inte bli så tyvärr.
Detta är en intressant tråd, det hade dock varit långt mer intressantare om det inte handlade om namngivna människor alls.
Citera
2010-11-26, 11:37
Medlem
JH

Men det fattar du väl att tidsbegrepp, sanning och svar på frågor är långt utanför Daddyisternas intelligensbegåvning.

Det säger mer om dem än om oss andra, vi som trots heltidsjobb, ett gäng ungar som vi har mat till och ger tak över huvudet, kan sniffa dem i nacken, läsa sagor för och tom fiska krabbor ibland med (tack vare lönen). Samt skjutsa till aktiviteter, köpa mediciner, gå till doktorn, gå på utvecklingssamtal, skjutsa/hämta/lämna till kompisar, hjälper med läxor, krama/pussa och bara älska dem ofantligt, mm, mm. Trots det, så tar vi oss tid att försöka skydda ett litet barn och hennes mamma från en helt galen sk man, på nätet. Det får dårarnas samansvärjning att tro att vi inte har något liv, utanför detta forum. Vilken enögdhet, vilken idioti.

Allt det som jag rapat upp ovan, förtjänar mina barn. Jag förtjänar att få leva med dem, förtjänar att få se dem växa upp till trygga, empatiska och lyckliga människor. Jag är som de flesta andra föräldrar helt hängiven barnen. Och skulle jag någonsin hamna i JR sits skulle jag hellre avstå barnet än att utsätta det för det som JR utsätter sitt barn på.

Förtjänar verkligen JR sina barn? Superier, obehandlad ADHD, gränsöverskridande, vägrar jobba, vägrar ta något som helst ansvar. En man som år efter år utsätter sitt barn för diverse utredningar, rör till hennes unga liv och PAS:ar ungen? Han hatar och hotar alla som inte "går " i hans ledband.

Ni andra får tro vad ni vill, men jag är helt övertygad om att JR medvetet utsatt sin dotter för något sexuellt. Inte för att han är peddo. Utan just för att han är gränsöverskridande och vill att mamman ska "följa det mönster" som PAS:ande mammor har. En 4:a åring hittar inte på så´nt eller lämnar detaljerade uppgifter eller klarar av att ljuga. Jag tror fullt och fast på barnet.

Om nu pappan skulle anses som lämplig vårdnads/boendeförälder så tappar jag tron på det svenska rättssystemet. Bara det att han inte skyddar sin flicka från alla utredningar mm är katastofföräldrarskap. Och det finns så många "varningsklockor" som utredningar/tingsrätt/hovrätt måste ta hänsyn till. Ett är tex, varför kallar JR barnet och mamman för "sin familj"? Man är väl fan ingen familj med någon som man separerat ifrån. Man är definitivt inte familj med någon som hotar, anmäler och beter sig som härskare över allt och alla.

JR är skrämmande. Hans mor/syskon mfl borde hjälpa honom ur mönstret han fastnat i.
Citera
2010-11-26, 11:48
Medlem
Nanglar

Det vore en katastrof om barnen fick läsa hur JR valt att agera. De kommer nog aldrig att förlåta honom för denn totala utsatthet han utsatt dem för.

Pojken är tillräckligt stor att för att läsa här. Varför har pappan valt att hänga ut sexgrejjer om lillasystern kommer han aldrig att förstå. Det är ju ssssssssåååååååååååå sjukt. Och tankarna i pojkens huvud kommer självklart bolla mellan skyldig eller oskyldig. Oupps vem har läst detta, vad ska mina kompisar säga, eller deras föräldrar.

Eller "självmordsbrevet", som jag föredrar att kalla martyrbrevet. Hur i helvete skulle det känts för barnen om det hade lyckats? Aldrig mer en riktigt bra jul? Just på barnens stora högtid, klara inte JR av att barnen fick ta plats, så som andra barn i trygga familjer får. Dåren är inget annat än en dåre.

Allt JR gör är bara utifrån hans egna agenda. Barnen har ingen som helst betydelse. Att sonens mamma måste ha ett helvete är ju självklart. Eller så fattar hon inte själv vad JR utsatt hennes barn för.
Citera
2010-11-26, 12:22
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag har en fråga till rörande "Tipsa oss" på daddys-sverige.
En "under cover"-gubbe informerar:

Vad är det för grundlag Joakim syftar på som skulle skydda och garantera? anonymiteten och som skulle hindra honom att röja den?

Jag skulle tro att han syftar på källskyddet som är skyddat i grundlagen. Vi snackar alltså om journalester här och av någon outgrundlig anledning verkar Daddy tro att han ingår i den skalan eftersom han bloggar.

Jag skulle vilja resa ett fett varningens finger inför att dela med sig av känslig information till Daddy i tron om att det kommer att stanna hos honom. Med tanke på hur han har betett sig förut och hängt ut allt och alla och publicerat material som är väldigt privat och avslöjande och privata mail är hans trovärdighet vad gäller att hålla tyst under nollstrecket.
Risken att han kommer att använda materialet mot er om ni går emot honom är ganska överhängande.
Citera
2010-11-26, 13:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag skulle vilja resa ett fett varningens finger inför att dela med sig av känslig information till Daddy i tron om att det kommer att stanna hos honom. Med tanke på hur han har betett sig förut och hängt ut allt och alla och publicerat material som är väldigt privat och avslöjande och privata mail är hans trovärdighet vad gäller att hålla tyst under nollstrecket.
Risken att han kommer att använda materialet mot er om ni går emot honom är ganska överhängande.

Risken för det omvända gäller också. Med tanke på er typ av förtalskampanj mot honom är det högst sannolikt att allt han säger vänds till sin motsats och diskuteras öppet i olika forum. Det sker ju redan nu att ni hittar på saker om jocke.
Senast redigerad av TheLucky 2010-11-26 kl. 13:07.
Citera
2010-11-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad

Jag har en kronisk antipati mot folk (kvinnor och män) som startar trådar
för att få medömkan och sympatier när det ganska omgående står klart
att dessa personer antingen mörkar eller inte talar om HELA sanningen.

När han dessutom tog sig an
bjästafallet, där jag anser att han är lååååångt ute i världsrymden och spinner,
så blev min antipati ännu större.

Ännu lite senare visar sig kopplingar till diverse ljusskygga grupperingar som
gärna härjar med folk på nätet. Hur man skrämmer folk till tystnad genom
att "outa" dom för att sedan säga: "det är väl inte MITT fel att någon hotar
personen och familjen i dens närhet".

Att denna typ av trådar nästan alltid slår tillbaka på trådskaparen är inte konstigt.
Gemene man vill inte bli lurade att känna sympati för någon felaktigt.
Exempeltrådar är just den här tråden, Bjästatråden, Feliciaslivtråden och några till.

Överdrifterna... Skenheligheten och dom tårdrypande snyfthistorierna
samt det faktum många av er tror att Soc och hela samhället är ute efter er
lämnar en jävligt dålig smak kvar i munnen.

Ber lite om ursäkt men jag tog mig friheten skriva om lite. Är brott mot upphovsrätten osv, men du fick ner på ett bra sätt vad jag känner också.

Jag är mest less på skenheligheten, stå för fan för vilka ni är, vad ni står för, vad ni har varit med om, vad ni vill göra osv.

Dessutom era pajaskonster som ni tror någon tror på, med nyreggade namn, kampanjer i andra trådar osv. Ni är ju fan inte kloka om ni tror någon faller för det.

Jag läste daddy första gången i samband med bjästa, var mest förvånad över att någon kunde tolka ett program så snett, sedan trodde jag men han kanske har rätt. Bomber utlovades. typ efter en dag elelr två började jag läsa det övriga han hade skrivit, jag rasade in och började läsa här. Och fann en total buffel med en skev version av verkligheten.

Och under tiden har det rasat in saker som gör att jag inser att karln är inte ensammen. det finns ett fåtal riktiga haversiter som är bittra på livet som lurade dem på deras herravälde.
Citera
2010-11-26, 14:33
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Risken för det omvända gäller också. Med tanke på er typ av förtalskampanj mot honom är det högst sannolikt att allt han säger vänds till sin motsats och diskuteras öppet i olika forum. Det sker ju redan nu att ni hittar på saker om jocke.

Jag vet inte varför du väljer att svara mig och samtidigt skriva "ni". Du får gärna dua mig och om det är mig plus flera du syftar på så vill jag gärna står för det jag skriver själv och inte buntas ihop med andra skribenter här.

Jag har aldrig bedrivit någon förtalskampanj mot Daddy. Däremot har jag läst och reagerat på det han skrivit. Jag kan inte se att det är en förtalskampanj. Jag har hämtat all info jag diskuterat från Daddy själv. Om han inte klarar av att bli diskuterad tycker jag att han ska sluta skriva om sig själv och sin familj på nätet.
Citera
2010-11-26, 15:16
Medlem
BoyGoneBads avatar
[quote=Lasse-Majja][quote]

Citat:
Jag har inte klart för mig vad han gjorde så fel i det fallet enl dig, men misstaget att blanda in sig i ett så infekterat fall som han gjorde i den situationen som han befann sig i, jag har inte brytt mig om Bjästa mer än såg UG, vad jag däremot vet är att idag pågår nya utredningar om just Bjästa och detta av namnkunniga inom området, så det ger kanske en hint om att jocke i sak inte var helt ute och cyklade, jag kan tillägga att det kommer att ta år innan detta kan tas upp igen, enbart på grund av den politiska korrektheten som ibland gör sverige rättsosäkert.

Det vore intressant med några länkar till dom nya utredningar som pågår och vilka namnkunniga
som undersöker detsamma. PK-ismen är rätt jobbig att hantera. Men är det verkligen PK det
handlar om här? Nåväl. Detta är ingen Bjästatråd, så det får lämnas därhän, men vill du får du
gärna skicka länkar som PM.

Citat:
Vad har du för täckning för detta, har du läst i tråden eller har du verkliga källor?

Jag har källor som inte kommer från denna tråd.

Citat:
Nä det är nog inte konstigt, här kan rätt bli felaktigt och tvärt om, och för de flesta kan det nog vara svårt att se skillnaden. Om det vore IRL och jag utsattes för det förtal och dessa lögner som vissa använder sig av, kan jag bara önska ketting runt fötterna och hängandes i sissybaren åka skogsväg till skinnet glödde. Det hedrar den som uttrycker sig i åsikter och inte försöker hävda en sanning, som man inte har.

Du har helt rätt. Men från min synvinkel är det väl mest så att jag finner det underligt
att ingen ännu hängt Jocke bakom en sissybar och dragit iväg honom. Men jag kan mycket
väl förstå hans sida av saken också. Alltså sett ur hans synvinkel, utan att för den skull
hålla med honom.

Citat:
Det är ju bra.

Ja visst är det.

Citat:
Soc och hela samhället, haha ja det låter onekligen lite kufiskt, men att det finns dåliga, olämpliga och direkt fasliga personer inom nämda yrkesgrupper är väl ändå lite annat.

Det är jag helt överrens med dig om. Det är bara det att antalet rötägg nog överdrivs en
hel del från Daddys och dom andras sida. Det som verkar symptomatiskt är ju att åsikten
verkar vara att hela systemet med soc ska skrotas till förmån för familjen och därigenom
familjens överhuvud, fadern. I min värld är det ingen lösning. Det är inte ens i närheten
av vad jag kallar god verklighetsuppfattning.

Citat:
Just detta ger respekt som är noterat, har lite svårt för dessa grupperingar vissa vill hålla sig med.

Tack, jag håller med.
Citera
2010-11-26, 20:34
Medlem
@Ahmenvaaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
L-M

Varför kan du inte bara svara sakligt på frågor som vad du skulle göra om ditt barn kom hem och insinuerade att något otillbörligt skett med kompisena pappa?

Leroy, du får också gärna svara på samma fråga.

Jag skulle så klart anmäla detta. Men risken är den att jag väljer att agera själv om ingen myndighetsperson visar sig ta tag i problemet skyndsamt. Utredningar drar ut på tiden mm.'

Utveckla gärna frågeställningen och förklara hur det hänger ihop med ämnet.

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-26 kl. 20:39.
Citera
2010-11-26, 23:16
Medlem
Ja... Nu blir jag verkligen konfunderad.

Har du inte förstått att JRs barn kommit hem till sin mamma och har gett indiktioner på att något sexuellt hänt när barnet varit hos JR?

Mamman pratade med soc, som anmälde saken till polisen.

Vem har gjort fel i det hänsendet?

Kan du verkligen avgöra om JR är oskyldig eller ej? Om du anser att det är något du kan gå i god för att han inte är skyldig, så förklara det för mig. För jag fattar inte vad som är så fel i en anmälan med barnets egna uppgifter som bas.

Långa utredningar ja! Det är verkligen en knivig fråga. Självklart måste en utredning ta tid. Man kan ju inte avgöra på ett samtal vad som skett eller ej. Det måste ju vara rättssäkert ur både ev offer och ev förrövares synpunkt.

Jag anar att du har en del aggressioner i dig Leroy, men det finns inget bra med att ta lagen i egna händer. Det enda som man som offrets anhörig kan gör är ju att skydda offret. Vilket skedde i detta fall. Var det fel Leroy?

Just i detta fall ansågs det inte att de behövde fler förhör med flickan. JR och hans advokat krävde att det andra skulle ske. Och att advokaten skulle få närvara krävdes också, när nu JR blev nekad.
Advokaten och JR blev underrättade när förhöret skulle ske. Ingen av dem hörde öht av sig till "barnhuset". Vad anser du om att utsätta ett barn för ytterligare förhör och att de som krävt det inte ens kunde lyfta på luren och kommunicera runt sitt egna deltagande?

Just i detta fall så har pappans något underliga betende förorsakat en längre utredningtid än vad som varit nödvändig. Så hur långa utredningar det handlar om vet vi ju inte riktigt, eller hur Leroy?

Vore jag i dina kläder Leroy så skulle jag ifrågasätta mina egna motiv. Vad är det som får dig att så envist hävda att JR inte är skyldig till gränsöverskridande betende?

Jag är iaf tacksam att du medgav att mamman gjort rätt i sin orosanmälan till soc. Där är du och jag helt eniga. Kan vi sen reda ut resten, så blir det nog bra det här med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in