2010-11-02, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Du, det har tagit ett tag att läsa genom nattens händelser därför kan jag inte ge svar färrän jag är framme vid just det inlägget.

Det är jag som missförstod Jocke och har inte hittat på någonting alls. Det är mitt fel att du och JanHemming fick något att sätta tänderna i.
Har ni inte inlägg efter inlägg i natt skrivit och gett mig på nöten så det räcker nu?
Inlägget skrevs 8.49 igår kväll, sussade så gott inatt jag
Det var då en jäkla massa du missförstod måste jag säga
Citat:

Däremot kan det leda till att Jockes musik framför allt kommer till USA där han dessutom t o m fått pris för sin fantastiska skildring av Katrina (orkanen)
Citat:
Ang en del experter i bl a USA har du fel.
Citat:
På sina två CD skivor har han gjort sina låtar själv, jag är inte helt säker men jag tror att han gjort alla varav han fått ett stort pris för sin låt Katrina, han är den enda i Sverige.
Citat:
Ja han är den enda i Sverige som fått ett speciellt pris för sin låt Katrina.
Citat:
3. Han har fått ett pris för den låten.
4. Han är den enda i Sverige som överhuvudtaget varit så pass bra.
5. Därav är han den enda i Sverige som fått just detta pris för en låt han själv har skrivit.
Citat:
Jocke är den enda I Sverige som fått just det här priset och som jag har förstått det delas inte just det här priset ut på löpande band.
Han har fått pris för sin låt han har skrivit
Om man får till en månatlig amatörtävling i en tidning på det viset så undrar jag hur det står till med resten du svamlat om
Senast redigerad av HenrikJ 2010-11-02 kl. 09:48.
Citera
2010-11-02, 10:01
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Inlägget skrevs 8.49 igår kväll, sussade så gott inatt jag
Det var då en jäkla massa du missförstod måste jag säga

Om man får till en månatlig amatörtävling i en tidning på det viset så undrar jag hur det står till med resten du svamlat om
Skjut inte dig själv i foten nu. Du har MÅNGA frågor på dina påståenden att svara på vilket du inte har gjort. Ja, jag svamlade till det i går, men som tur är kom Pinglan in och rätade ut mitt svammel till fakta. Jag erkänner det till skillnad från dig. Du har en mängd påstående att svara på men vägrar att göra. Inte bara i den här tråden.
På något sätt är de detta med musiken en del av vårdnadstvisten då den fick läggas på hyllan just pga av vårdnadstvisten och är inte så OT som jag tyckte i går.

Om du anser att mitt svamlande i går gör att jag enligt dig har svamlat med genom tråden, måste vi alla fundera över om något du skriver är sant eller allt är lögner från dig.
Är det så HenrikJ?

Nu är det fritt fram HenrikJ, jag har inte tid att tillbringa vid datorn på en lång stund så du kan lugnt kasta skit på mig i flera timmar utan att få varken svar eller mothugg.
Jag måste få pris nu för att få möjlighet att förgylla din dag
Senast redigerad av angelinthesky 2010-11-02 kl. 10:04.
Citera
2010-11-02, 10:06
Bannlyst
Citat:
Skjut inte dig själv i foten nu. Du har MÅNGA frågor på dina påståenden att svara på vilket du inte har gjort. Ja, jag svamlade till det i går, men som tur är kom Pinglan in och rätade ut mitt svammel till fakta. Jag erkänner det till skillnad från dig. Du har en mängd påstående att svara på men vägrar att göra. Inte bara i den här tråden.
På något sätt är de detta med musiken en del av vårdnadstvisten då den fick läggas på hyllan just pga av vårdnadstvisten och är inte så OT som jag tyckte i går.

Om du anser att mitt svamlande i går gör att jag enligt dig har svamlat med genom tråden, måste vi alla fundera över om något du skriver är sant eller allt är lögner från dig.
Är det så HenrikJ?

Nu är det fritt fram HenrikJ, jag har inte tid att tillbringa vid datorn på en lång stund så du kan lugnt kasta skit på mig i flera timmar utan att få varken svar eller mothugg.
Gång på gång blir pappskallegänget påkomna med lögner och förvrängningar av verkligheten, varje gång vrider ni er som drunknande maskar och försöker kasta över skiten på någon annan .
Citera
2010-11-02, 10:45
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Jag har lite svårt att ta dig på allvar, eftersom jag vet att du inte har handlingarna på bordet så förvånar det mig hur säkert du uttalar dig om saken, men också säker på att du inte vet vem jag är.

Skratta du, det är flickan du skrattar åt. Hur känns det ?

Men herregud, först gnäller du att man attackerar dottern om man kritiserar daddy och nu går du så långt som att påstå att man skrattar åt dottern om man skrattar åt dig?! Har du blivit helt galen? Om daddy har folk som dig omkring sig och lyssnar på era råd, så är det verkligen inte konstigt att det har gått som det gjort.
Citera
2010-11-02, 12:35
Bannlyst
Citat:
Åh, fy sjutton.
Sätt upp ordentlig varningstext när det länkas till något av denna brutta så jag är förberedd.
Nu måste jag sätta mig och meditera.
Men har du inte sett att denna person omskrevs på gamla bloggen? Och i ordalag som fick åtminstone mig att känna behov av att rensa browsern i min skalle.

Edit: Det kanske är ännu en röd sill? OT är det förvisso.
Senast redigerad av Berengar 2010-11-02 kl. 12:40. Anledning: tillägg
Citera
2010-11-02, 14:38
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Du skall varken ha pris eller hedersomnämnade.

Jo om du sänder HJ och JH en summa av $50 till var och en av dem (blir $100) så kanske de kan tänka på att ge dig ett omnämnde om hur dålig du är på att skilja mellan "stort 'speciellt' pris" och "omnämnande (som förste svensk) i en månatlig tidning", ett omnämnande som har kostat $12 att få.
Citera
2010-11-02, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
ett omnämnande som har kostat $12 att få.
Fast Joakim garderade sig och skickade in 7 låtar så han fick allt pröjsa 84$ för det omnämnandet

http://www.americansongspace.com/sea...ts/#fragment-2

Katrina (Slowburn)
by: Joakim Ramstedt
Genre: Alternative Country

South of the border (Tequila Sunrise)
Genre: Blues-Rock

Eyes of my child (Tequila Sunrise)

Man in pain (Slowburn)
Genre: Americana/Roots

Why is it a crime to be a man (tequila Sunrise)

The man your mama warned you about (Tequila S)

Baby that
Citera
2010-11-02, 16:20
Medlem
KiaWs avatar
För er som inte sett videon jag syftade på i mitt tidigare inlägg finns den att ses här:
http://www.youtube.com/watch?v=acw_zJd7z3A&feature=player_embedded#!
Citera
2010-11-02, 16:51
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ja det är en branchtidning.
JR fick ett "hedersomnämnande" i American songwrighter magazine/Nashville, förmodligen var det A&R Select (talangscouter) som efter att kontaktat JR och erbjudit honom promotion campanj, i samband med det kom omnämnandet, det hela slog väl ut, en turne planerades, Jr har också åkt på egen turne i Californien, levt på sin musik under flera år med 1000 tals spelningar, själv har jag viss insikt i branchen och tycker liksom KiaW att han är mycket duktig, så det är kul att veta en ny platta med eget matrial snart utges, det var genom musiken jag först lärde mig namnet Joakim Ramstedt, naturligtvis är musiksmak olika, jag kan starkt rekomendera provlyssna, varför inte på de låtar som länkas här.

Anledningen till att turnen inte blev av, handlar i första hand om en viss VT, och i det ställningstagandet visar det ytterligare hur mycket dottern betyder.

För att återgå till tråden som handlat om barns rätt att slippa tvingas skiljas från en älskad förälder, som givetvis alltid är idol, även man inte spelar musik.

Det verkar som att detta inlägg förbisetts men det är väl medvetet, A&R är talangscouter och letar talanger, de har ett av skivbolagens viktigaste funktioner.

A&R: http://arselect.com/index.html

A&R/Hollywood hittade Joakim Ramstedt, erbjöd sina tjänster,
som resulterade hedersomnämnande i American Songwriter.

http://www.americansongwriter.com/2008/10/lyric-spotlight-novemberdecembe/
(Om de betalade 12$ vet jag inte maila och fråga)

Hedersomnämnandet låg sedan kvar tom nästa utnämnande Maj/Jun 2009 alltså cirka ett halvår, vid detta omnämnande blir man erbjuden att fritt ladda upp flera låtar på American Songspace, det gjorde han. Vem skulle låta bli ?

Yuotubekanalen som Joakim skapade http://www.youtube.com/user/DaddyChildSweden har fler än 50.000 visningar, låten Why is it a crime to be a man, över 12.500 visningar.

Inte illa för en amatör
Citera
2010-11-02, 16:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det verkar som att detta inlägg förbisetts men det är väl medvetet, A&R är talangscouter och letar talanger, de har ett av skivbolagens viktigaste funktioner.

A&R: http://arselect.com/index.html

A&R/Hollywood hittade Joakim Ramstedt, erbjöd sina tjänster,
som resulterade hedersomnämnande i American Songwriter.

http://www.americansongwriter.com/2008/10/lyric-spotlight-novemberdecembe/
(Om de betalade 12$ vet jag inte maila och fråga)

Hedersomnämnandet låg sedan kvar tom nästa utnämnande Maj/Jun 2009 alltså cirka ett halvår, vid detta omnämnande blir man erbjuden att fritt ladda upp flera låtar på American Songspace, det gjorde han. Vem skulle låta bli ?

Yuotubekanalen som Joakim skapade http://www.youtube.com/user/DaddyChildSweden har fler än 50.000 visningar, låten Why is it a crime to be a man, över 12.500 visningar.

Inte illa för en amatör
Vilka tjänster erbjöd de menar du?
Citera
2010-11-02, 17:02
Medlem
micro113s avatar
Så här skriver Stagepool om det hela;
Citat:
StagePoolaren Joakim Ramstedt är en man med många järn i elden. Dels har han vunnit tidningen American Songwriters Amateur Lyric Contest Entrant och dels har hans video till A crime to be a man på Myspace spelats över 1500 ggr på fem dygn.
Samma låt har en Radiostation i Sydney fått tillåtelse att spela, samt en station i USA. För att vara ett så litet och okänt band så är det rätt unikt. Joakim berättar "Jag vet inte varför men tydligen har vi träffat en nerv med den här låten och videon. Låten och videon handlar om den diskriminering som riktas mot pappor i Sverige som försöker kämpa för sin rätt att få samma villkor som föräldrar efter en separation. Själv är jag efter tre års vägran att ge upp min dotter, knäckt, sjukskriven, pank och har helt tappat tron på rättssamhället. Det blir så efter att man slagits mot en övermäktig motståndare i tre år. förnedrats, beljugits och satt under övervakning." Musiken använder Joakim både som terapi och som vapen.
http://www.stagepool.se/docs/news/news_detail.asp?id=3768
Stagepool är en sida där artister presenterar sig själva
http://www.stagepool.se/docs/service/for_artists/for_artists.asp

Det är alltså ganska skäligt att anta att informationen som Stagpool har i sin artikel kommer från Joakim själv eller någon i hans närhet.
Citera
2010-11-02, 17:26
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Du pratar som du har förstånd till, börjat spira ?
Små? Skulle vi ha folkomröstning i frågan, så krympte du till promille, det är en allmängilltig uppfattning du ifrågasätter, din förmåga till samtidsuppfattning är NOLL!

Har du inga stålar fattiglapp, hem till soc där du känner dig hemma, eller sälj lite bildelar så du kan andas nån dag till.

Pucko hmm hälsning från bgb mannen med dom första frågorna i tråden till alla barn, akta er.

Ja det är ju precis det jag gör, pratar som jag har förstånd till.

Lycka till med en folkomröstning i den frågan, pinglan. Men du får gärna kritisera min
samtidsuppfattning. Samtidigt bör du kanske hejda dina smått extatiska inbillningar.
Nej, världen kretsar inte runt daddy och papparättsröelserna. Nej, dom flesta av
oss bryr sig inte speciellt mycket om det är en vanlig vt det handlar om.

Men nu är det inte riktigt det, eller hur?

Du verkar inte fatta hur illa det ser ut när man har en sådan som t ex Baskerville som
ledstjärna.

Sedan kan du ju försöka köra med omvänd psykologi hur mycket du vill. Det funkar
inte på mig i alla fall. Du gör dig bara larvig och bevisar endast hur sorglig du är.

Blev LERoy lite olycklig eller? Tur han har dig som kan svara åt honom.
Samtidigt är det lite synd eftersom du verkar om möjligt ännu mer korkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in