2010-11-22, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Ahmenvaaf. JH , HJ mfl

Se då till att posta något konkret som hjjälper barnet och inte påstå saker som stjälper eller att det visar att det får löna sig att enbart påstå men det är ok att hindra att det utreds och ges möjlighet att även farföräldrar och sysskon får vara delaktiga.

Hur menar Ni?

Leroy

Hur menar Du?
Citera
2010-11-22, 20:38
Medlem
JanH!

Försök ge förslag på lösning i stället för att påpeka eller ta upp historia ex vis...

Leroy
Citera
2010-11-22, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Men det är ju verklighet? Jocke har betett sig exakt så på nätet? Eller menar du att det man gör på nätet inte är verklighet utan ett eget litet universum som inte räknas? Det tycker nog inte de som drabbats av Jockes framfart på nätet i alla fall, att få honom efter sig känns nog väldigt verkligt.
´
När det gäller offentligheten av sin familj, tror jag det påverkat att mamman har reagerat mer låst i sin position, det uppkom när han själv anklagades grovt kränkande felaktigt. Nu utrett och avfärdat.
Samt även borttaget. Fullt förståeligt i den dåvarande situationen.

Övrigt i bloggandet har ingen bäring på Vtn vare sig någon vill det eller ej. Det har aldrig tagits upp någonstans i någon utredning. Själv tycker jag mycket han framfört är bra, upplysande diskutabelt med humor, och skiter fullständigt i Beask med gristryne. Det gör utredarna och domaren också.
Citera
2010-11-22, 20:45
Medlem
Men Leroy

Vi har väl kommit med massor av råd. Inte fan har det hjälpt. JR hade kunnat vända skutan för länge sedan. Han vill ju inte. Man kan leda en häst till vattnet men aldrig tvinga den att dricka.

Vad har du själv bidragit med?

Jag tycker det vore fantastiskt om JR verkligen samarbetade med mamman. Att de tillsammans gjorde allt för barnets bästa. Det vore ju toppen om hela JR´s släkt fick möjlighet att lära känna barnet. Men JR fixar ju inte det som krävs. Vad ska man göra?
Citera
2010-11-22, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Majja
´
När det gäller offentligheten av sin familj, tror jag det påverkat att mamman har reagerat mer låst i sin position, det uppkom när han själv anklagades grovt kränkande felaktigt. Nu utrett och avfärdat.

Övrigt i bloggandet har ingen bäring på Vtn vare sig någon vill det eller ej. Det har aldrig tagits upp någonstans i någon utredning. Själv tycker jag mycket han framfört är bra, upplysande diskutabelt med humor, och skiter fullständigt i Beask med gristryne. Det gör utredarna och domaren också.

Menar du att den lilla flickan grovt har kränkt sin far. Det är ju hon som berättade om att pappa sagt att deras lek med hans kuk var en hemlighet.

Bloggande tas visst upp, Joakim har ju själv lagt ut länkar där bloggandet omtalas under muntlig förhandling i TR. Dessutom så är Joakim anmäld för förtal och en förundersökning, minst en pågår.

Du vet ingenting du lilla vän. Stackare, du är som solochvårad, inte på pengar men på engagemang. Lurad in på bara skinnet.

Edit: eller kanske på pengar också, det verkar ju inte otroligt. Kan man tigga pengar samtidigt som man är så deprimerad att man har tänkt ta sitt liv så.....
Senast redigerad av JanHemming 2010-11-22 kl. 20:49.
Citera
2010-11-22, 20:49
Medlem
L-M

Om inte JR´s påhopp, paranoia, uthämngningar Di-uttalande påverkar utredningen är det fan i mig skandal. Kan man inte hantera andra människors olika åskiter/tankar/känslor så är man fullständigt labil. Självklart ska JR utredas för alla sina problem.

Utrett och avfärdat? Skulle knappast tro det.. Dream on bejbi!
Citera
2010-11-22, 20:50
Bannlyst
Citat:
JanH!

Försök ge förslag på lösning i stället för att påpeka eller ta upp historia ex vis...

Leroy

Att Joakim skaffar sig ett jobb, slutar stalka mamman och dottern på internet, ber om hjälp att kommunicera med andra människor eftersom han har någon viss oförmåga att klara det själv. Så där har du några råd.
Citera
2010-11-22, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har barnet inte ens träffat Joakim nu? Är du helt snurrig?

Jag kan inte den exakta tidsrymden, men rädslan hos barnet visade sig efter ett längre uppehåll.
Självklart är återföreningens syfte att barn och pappa skall kunna återuppta sitt normala umgänge, det var ganska länge sedan man konstaterade att problemet låg hos mamman, detta är ett steg i att laga det som trasats, det handlar om barn och får ta sin tid.
Citera
2010-11-22, 20:57
Bannlyst
Citat:
Jag kan inte den exakta tidsrymden, men rädslan hos barnet visade sig efter ett längre uppehåll.
Självklart är återföreningens syfte att barn och pappa skall kunna återuppta sitt normala umgänge, det var ganska länge sedan man konstaterade att problemet låg hos mamman, detta är ett steg i att laga det som trasats, det handlar om barn och får ta sin tid.

Men lilla stumpan, det där är ju något han har lurat i dig. Precis som han lurat AITS att han fått ett speciellt Fint Musikpris som endast han fått.

Och som han tolkade att uppdrag granskning handlade om en pojke som inte våldtagit någon när det handlade om en flicka som blivit våldtagen.

Hur dum är du som inte förstår att du INTE kan lita på något som den ponken säger. Han har nämligen inte alla hästarna hemma. Inte några getter. Inte några grisar heller. Ingenting.
Citera
2010-11-22, 20:59
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
´

Nej, det är inte helt förståeligt att man hänger ut sin egen minderåriga dotter (plus ett antal andra människor som man inte är sams med) på nätet om man inte kan komma överens med den andra föräldern. Det är ett gräslöst och sjukt beteende som är riktigt skrämmande bara att titta på från kulisserna.
Citera
2010-11-22, 21:00
Medlem
JanH

Hitintills har man ju valt att diksutera person och påstå sak om person i stälet för att visa sin vilja att diskutera sakfrågan och det har visat sig att man heldre drivs av vilja att lyfta saker för att hindra än att lyfta saker för att stödja den som liten är.

http://www.youtube.com/watch?v=9mS-XIeBUp4

eller om Ni har kvar ER barnatro.

http://www.youtube.com/watch?v=dtW0HRebkBI

Leroy
Citera
2010-11-22, 21:02
Bannlyst
Citat:
JanH

Hitintills har man ju valt att diksutera person och påstå sak om person i stälet för att visa sin vilja att diskutera sakfrågan och det har visat sig att man heldre drivs av vilja att lyfta saker för att hindra än att lyfta saker för att stödja den som liten är.

http://www.youtube.com/watch?v=9mS-XIeBUp4

eller om Ni har kvar ER barnatro.

http://www.youtube.com/watch?v=dtW0HRebkBI

Leroy

Är inte Joakim en person då? Det är ju hans kamp tråden handlar om, men du menar att han alltså inte är en person. Vad är han då? Ett svin kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in