2010-11-02, 08:59
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Du har ett gott hjärta Leroy,

Det kommer att gå upp ett ljus småningom, vad Pingla vill

Här en till som stalkar Daddy, härlig brutta va, en son jag känner har råkat ut för henne på krogen, slemkärring kallade han henne, man ryser, det är nog idolen, sök i hennes blogg.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article14606.ab
Åh, fy sjutton.
Sätt upp ordentlig varningstext när det länkas till något av denna brutta så jag är förberedd.
Nu måste jag sätta mig och meditera.
Citera
2010-11-02, 09:03
Medlem
JumpingJacks avatar
Jag förstår inte varför Daddy avskyr Sundbaum-Melin. Hon gick ju till domstol med pappan som motpart... för att _tvinga_ honom att träffa sina barn.
Hon ansåg att om man var två som har satt ungarna till världen så är man två som ska ta hand om dom.

Den inställningen borde väl Daddy jubla åt?
Citera
2010-11-02, 09:08
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
VAD!? Är alla som skriver på Aftonbladet och Expressen inblandade i Joakims vårdnadstvist? Nu får du förklara dig? Vad har de journalisterna med detta att göra?
Lugn och fin nu.
Citera
2010-11-02, 09:11
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Klart att Joakim har deklarerat, det förstår jag, men har han ärligt gjort det? Han har ju LEVT i flera år på sin musik. Då borde man kunna deklarera för det om det rör sig om såna inkomster som man kan leva på i flera år.

Han pratar ju ofta själv om vad hans vårdnadstvist koster och det är mina skattepengar som bland annat går till att försörja honom och betala hans vt. Det vore ju roligt om han själv bidragit till det eller har han gett fan i att betala skatt på sina inkomster?

Dvs. vad är Joakim för en människa. Är han en som åker snålskjuts på andra eller är han en som gör rätt för sig? Mycket intressant och har han betalat skatt för sina inkomster så har han gjort rätt för sig och är en hederlig människa.

Det är faktiskt av väldigt intresse, för har han inte betalat skatt för de ÅR han har försörjt sig på att jobba så kommer ju hans klagande på vad skatter går till att kännas lite - fånigt minst sagt. Och hans klagande på ekonomi öth känns dumt om han väljer att inte bidra. Men nu kanske det är så att han har betalt skatt för flera års musikjobb så det ska jag inte säga nåt om. Än.

Aha, det gjorde alltså så ont hos dig när du nu fick veta om hans musikkarriär. Och nu skall du kolla upp honom i en förhoppning att återigen kunna sätta dit honom. För inte är det väl för att forska i hans fina musik
Citera
2010-11-02, 09:13
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Alltså måste man tycka att Joakim har fått Special- och Storpriset från USA för att man ska kunna tycka att han ska ha umgänge med sin dotter. Jag tycker att han ska ha det, för dotterns skull och för hans skull med. Det innebär inte att jag köper allt karln säger.
Om det kommer från hjärtat och är ärligt menat växer du hos mig.
Tyvärr kan jag inte än tro på det än, inte efter allt du har skrivit.
Citera
2010-11-02, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Aha, det gjorde alltså så ont hos dig när du nu fick veta om hans musikkarriär. Och nu skall du kolla upp honom i en förhoppning att återigen kunna sätta dit honom. För inte är det väl för att forska i hans fina musik
Återigen? Vad menar du?
Menar du att JanneH skulle satt dit Joakim för något?
Är det ytterligare något Joakim tutat i dig?

Påminner även om dessa obesvarade frågor: https://www.flashback.org/sp26562242
Senast redigerad av HenrikJ 2010-11-02 kl. 09:17.
Citera
2010-11-02, 09:22
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Du saknar ju uppenbarligen erfarenheter av vårdnadstvister. Och utan insikt så kommer du inte så långt med dina utsagor märker jag. Vårdnadstvister är ofta kompicerade, mer än du kan förstå skulle jag tro.

Joakim var på väg på turné när han i stället startade en vårdnadstvist. Vad tänkte han på när han var på väg till US, inte var det barnen inte.

Man kan ju tro att du inte vet nåt om det eftersom du mest pratar om annat egentligen. Lite konstig inställning har du att kritisera andra för att prata musik men själv så gör du det gärna. Men men, godnatt godnatt!
Men du, det finns många som väljer bort karriären för sina barn skull. Det finns många som väljer karriären före sina barn. Det finns många som klarar av att ha karriär samtidigt som de har ett bra förhållande med sina barn osv osv.
Politiker, skådespelare, musiker osv.
Alla är vi olika. Jag tycker att det är stort av en människa att sätta sin egen karriär (som du verkligen var på uppåtgående) för sina barn skull.
Citera
2010-11-02, 09:25
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Du använder alltså flickan för att komma åt mig. Du skriver om henne här så att det ska se ut som om någon skrattar åt henne. Du måste vara bra dum i huvudet va?

Flickan ska helst lämnas ifred men ni tycks ha svårt med det. Hon berättade en del saker som har gjort att pappan fick träffa henne med en kontaktperson närvarande. Det har han hängt ut på internet och nu använder du henne och säger att någon skrattar åt henne. För att du tror att jag ska känna mig dum då. Det fattar väl vem som helst att jag inte skrattar åt flickan, men du använder henne i ett syfte. *kräksmiley*

Att du skriver i tråden att mamman har skrikit är ju däremot hejdlöst roligt. Som om Joakim aldrig skulle ha höjt rösten eller skrikit då hahaha. Så jävla dumt.

Jag hoppas att någon under dagen finner ut om han verkligen tänkte sticka ifrån bägge ungarna på turné?

Och jag antar att man kan anta att det var under den tiden han levde på A-kassa som han muciserade svart i flera år. Ska komma ihåg det nästa gång han gnäller över pengar.

Musikpriset blev ett hedersomnämnade ā 700 kronor i går. Vad händer i dag?

Har Joakim varit i USA på turné eller var det till Sumpan kanske?
Men varför hakar du upp dig så otroligt på att ASMs namn nämns här. Hennes namn likt andras namn och artiklar har det länkats till här på tråden.
Citera
2010-11-02, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Men du, det finns många som väljer bort karriären för sina barn skull. Det finns många som väljer karriären före sina barn. Det finns många som klarar av att ha karriär samtidigt som de har ett bra förhållande med sina barn osv osv.
Politiker, skådespelare, musiker osv.
Alla är vi olika. Jag tycker att det är stort av en människa att sätta sin egen karriär (som du verkligen var på uppåtgående) för sina barn skull.
Nja nu skriver du allt upp Daddyponken, en förvuxen 40+ pojke som inte har haft stadigvarande arbete, haft problem att komma överens med sina arbetsgivare och inte ens under sitt 40+-liv kunnat skaffa ett eget boende,.bor i mamsens stuga, istället har han växande skulder hos fogden.
Joakim brydde sig inte om sin karriär innan han fick barn och han bryr sig varken om den nu eller att försörja sina barn.
För de allra flesta ansvarstagande föräldrar blir det viktigt med en ordnad ekonomi när de får barn, sådant har inte bekymrat Joakim nämnvärt.
Citera
2010-11-02, 09:29
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:

Du menar att Joacke säger om sig själv att han var ett underbarn inom musiken tydligen. Det är ju lite roligt och inte är han den enda heller. Kanske hans mamma säger det också?

Nej, det är inte jobbigt om han och hans dotter skulle få en bra relation. Det vore väl väldigt bra om de kunde få det. Uppriktigt så. Om hon nu varit skrämd för honom och det inte fungerar så är det väl bra att han får vara på ett utredningshem och de får knyta an på ett vettigt sätt.

Det tycker jag faktiskt, men jag är övertygad om att alla problem med deras förhållande ligger på hans bord. Det är han som har druckit för mycket, ätit tabletter, har haft obehandlad ADHD, som gick i bitar och blev knäpp när mamman när mamman fick en kille. Sen är det ju det är ytterst otrevliga om vad flickan berättar.

Kanske var det så att (du som uppenbarligen tycker om ASM) den artikeln ASM skrev var under hennes tid med obehandlad ADHD? Jag såg henne häromdagen på tv4 och tyckte att hon var riktigt klok i det hon talade om (om NPF), men samtidigt har jag sett henne i andra sammanhang där hon uppvisar ett genuint pappahat och där har du nog svaret på varför det är många som talar om henne i negativa ordalag.
Jag har precis lika svårt för de som ser mammor som skapandes till allt ont här i världen.
Citera
2010-11-02, 09:34
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Kan du inte heller svara på dessa frågor, är de lika svåra att besvara som vad det påstådda priset hette? :
Menar du att du hittat på allt detta själv?
Hur känns det att bli itutad och gå på sådan dynga AITS från en sk nära vän?
Du, det har tagit ett tag att läsa genom nattens händelser därför kan jag inte ge svar färrän jag är framme vid just det inlägget.

Det är jag som missförstod Jocke och har inte hittat på någonting alls. Det är mitt fel att du och JanHemming fick något att sätta tänderna i.
Har ni inte inlägg efter inlägg i natt skrivit och gett mig på nöten så det räcker nu?
Citera
2010-11-02, 09:36
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Återigen? Vad menar du?
Menar du att JanneH skulle satt dit Joakim för något?
Är det ytterligare något Joakim tutat i dig?

Påminner även om dessa obesvarade frågor: https://www.flashback.org/sp26562242
Nej det menar jag inte på det plan att det är anmälningar och sådant.
Jag menar på denna tråd. Det du och JH lägger så mycket energi på.
Ge Jocke på nöten. Dra ner byxorna på honom. Göra bort honom. Helt enkelt se honom som en icke värdig i människosläktet, sätta dig honom för det ni anser är lögn osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in