Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Onekligen ett knepigt utttryck av en veterinär. Även om det kan ses som en liten "fördel" att katten går ner i vikt så bör det vara en frisk katt det gäller. Där håller jag med helt.
Men äter inte en frisk katt - ja, då verkar den nog sjuk i mina ögon.
Bäst är väl att anpassa och ge katten lightfoder mot övervikten.
Mvh
Jo, det gör vi också. Vi ger den något sorts specialfoder som kostar 250 spänn för 1 kg. Jag och min familj älskar verkligen den stora katten mer än något annat, och alla är riktigt oroliga nu. Men vi matade honom för några timmar sen för sista gången idag, och då åt han utan problem. Men han har nog nåt i halsen, för det låter som att han harklar sig och dessutom dricker han väldigt mycket (vilket han inte gör ananrs).
Jag upptäckte för övrigt att anledningen till att den lilla katten nyser hela tiden är (förhoppningsvis) att han springer under skåp och möbler hela tiden, där det är väldigt dammigt, och hela hans nos var full av damm.
Jag har även fått för mig att den stora katten blivit deprimerad eller nåt, så jag tar extra mycket hand om honom nu. Stängde in den lilla katten i badrummet innan när vi matade den stora för att han inte skulle ta all mat, så den lilla fick äta efteråt.