Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandth
Men han är vaccinerad mot kattsnuva
Det är en av mina katter med, nog har han åkt på kattsnuva ändå.
En av mina andra har också lite röstfel, dock är han ett par år äldre än din. Antagligen har han skadat stämbanden på något vis, från att ha haft ett väldigt gällt och pipigt mjau så låter han nu som en brölande robocop när han pratar. Din kanske också har skadat stämbanden på något vis? Enligt veterinären ingen fara med min katt, mer än att han nu låter som någon man inte vill stöta på i en mörk gränd ensam.
Tycker du/ni bör uppsöka/prata med en veterinär, han kan ju ha satt något (ex. en hårboll) i halsen som han behöver hjälp att få upp.
Vet ej hur sant det är med nysningar pga. mask, men den lilla bör ni definitivt avmaska. Har han levt ute är sannolikheten för mask ganska stor.
Och ja - helt rätt att ge den stora lite extra kärlek. Vissa saker känner sig lätt åsidosatta när en "kompis" entrar deras revir och får människornas uppmärksamhet. Fortsätt mata dom i omgångar ett tag till, eftersom den stora kanske rent av blir stressad utav den lilla och därför inte får i sig så mycket mat?