• 1
  • 2
2009-06-28, 10:06
Medlem
Najsels avatar
Såg på Tvins idag och såg detta knivset som dom demonstrerade, http://www.tvins.com/products/counto...untour-pro.php. Verkar riktigt bra på tv, men hur är det i verkligheten? Någon som provat eller köpt?
Citera
2009-06-28, 10:14
Medlem
tzjs avatar
Är alla knivar tandade?

Jag hade inte köpt dessa knivar. När jag tänker efter så skulle jag aldrig köpa något i en TV-reklam.

Tror du får bättre grejer på IKEA t om.
Citera
2009-06-28, 10:18
Medlem
Haha jag såg också det precis. om du tänker att du får 2 knivset á 5(?) knivar, plus 10 köttknivar, plus en metallhängar grej till dem så blir priset ca 499 á 20 knivar, alltså typ 25 spänn per kniv, de går ju inte med förlust med de där erbjudandena. så jag skulle tro att det är rent skit. de de gör med kniven där gör man lika gärna med en ordentligt nyslipad 10 år gammal kniv.

Edit: hade lite fel, det blev 18 knivar totalt, ändå bara typ 30 spänn per kniv
Citera
2009-06-28, 10:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najsel
Såg på Tvins idag och såg detta knivset som dom demonstrerade, http://www.tvins.com/products/counto...untour-pro.php. Verkar riktigt bra på tv, men hur är det i verkligheten? Någon som provat eller köpt?
Skulle inte drömma om att köpa eller för den delen "prova" dessa så kallade knivar.

De är med största sannolikhet tillverkade i fjärran Östern (läs Kina) och innehåller ett bladstål som antagligen inte skiljer sig så mycket från stålet i en vanlig diskbänk. Knivarna som visas upp i reklamen är oftast inte tillverkade i samma material som de som säljs till massorna.

Jag har skrivit till företaget gällande stålet och det skall bli kul att se om de bryr sig om att svara. Återkommer i så fall.

Mitt råd är trots att jag inte fått något svar ännu: Håll dig borta från skräpet och spara pengarna till en riktig kniv.

~Paul~
Citera
2009-06-28, 10:54
Bannlyst
Jag har inte sett dom förut, men tycker dom såg jäkligt osköna ut. Därtill estetiskt hemska.
Citera
2009-06-28, 11:26
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Jag har inte sett dom förut, men tycker dom såg jäkligt osköna ut. Därtill estetiskt hemska.
Håller med.
Citera
2009-06-28, 12:25
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex

Kunde inte uttryckt det bättre själv.

De ser designmässigt för jävliga ut, och verkar faktiskt mer eller mindre oanvändbara.
Citera
2009-06-28, 12:53
Medlem
Enfattigens avatar
Reklamen var ju dock den roligaste på länge, två stirriga tyskar som härjar i köket, tror fan att den ena var full.
Citera
2009-06-28, 13:19
Medlem
Squalos avatar
Det där såg ju riktigt anskrämligt ut.

Sådant skit som säljs på TV är väl nästan alltid tillverkat för att blåsa kunden. Skräp helt enkelt.

Jag skulle inte ta i skräpet med tång.
Citera
2009-06-28, 13:22
Medlem
occasuss avatar
Jag klippte den showen. Det är kul när gubben med den vidriga österrikiska dialekten slicar en ananas och nästan hugger av den andre gubbens finger.
Citera
2009-06-28, 13:40
Medlem
Najsels avatar
Jo, med tanke på det ofattbara priset och för att dom ska kunna tjäna på det så är det säkert ren skit. Jag tycker TV-shop ska bli förbjudet. Asså det jag stör mig på är att det alltid ser så jävla bra ut på tvins, dom måste lägga ner enorma pengar för att skapa något som övertygar tittaren till punkt och prickar.

Däremot den bästa produkten som jag vet om från just TV-shop är dammsugarmunstycket DUAL-ACTION. Min farsa beställde det när jag var liten för att han hade hört att det var bra och det stämde faktiskt.
Senast redigerad av Najsel 2009-06-28 kl. 13:43.
Citera
2009-06-28, 16:40
Medlem
groovyjaxxs avatar
en riktig kniv är dyr, rätt så mycket dyr med om man ska ha en riktig kvalitetskniv.

jag tycker tvshopsknivarna ser ut som trädgårdsverktyg. rekomenderar dig INTE att köpa dom om du är ute efter en bra kniv.

ska du köpa "vanliga" knivar till köket e det nog lika bra att gå till ikea eller liknande där du iaf kan se dom innan du köper dom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in