2023-10-06, 11:07
  #253
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
När bytte hon namn från Günel till Gunilla?

Vad jag förstått efter nätsökningar på hennes namn så har hon kvar sitt turkiska namn. Hon heter alltså Günel Gunilla von Platen. Gissar att hon tog namnet Gunilla samtidigt som hela hennes klan-familj tog namnet Samuelsson. Är lite osäker om hennes man tog namnet von Platen före eller efter deras giftermål.

Det kanske är en gardering inför framtiden, om hon blir utvisad från Sverige? Gissar att hon också har kvar sitt turkiska medborgarskap. Turkiet tillåter dubbla medborgarskap. Att Sverige också tillåter det förvånar mig. Vad jag förstår kostar det rätt mycket pengar att bli av med det turkiska medborgarskapet. Turkar förnekar sig aldrig, så GvP har förmodligen kvar sitt. Den ”skallande turken” som är partiledare för Centern påstås nyss ha köpt sig fri. Men det går säkert att utvisa honom ändå.
Citera
2023-10-06, 13:08
  #254
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Är lite osäker om hennes man tog namnet von Platen före eller efter deras giftermål.

Är kanske okunnig men "tog namnet"? von Platen är ju adligt och ett namn som man bara kan få genom att föddas med det eller gifta sig med en som bär namnet.
Citera
2023-10-06, 16:13
  #255
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Är kanske okunnig men "tog namnet"? von Platen är ju adligt och ett namn som man bara kan få genom att föddas med det eller gifta sig med en som bär namnet.


Det har nämnts tidigare i tråden. Det är vanligt att de som släktforskar hittar någon gren i släkten med ett namn de vill ha.

Exempelvis om en adlig kvinna gifter sig med en ofrälse man och paret tar mannens namn så finns det adliga namnet i det nya parets släktträd. Enligt lagen kan då några kommande generationer byta till det adliga namnet.

”Enligt 18 § NamnL får en person byta till ett efternamn som funnits i hans eller hennes släkt i rakt uppstigande led i minst två generationer. Det får dock inte vara längre sedan någon i släkten bar namnet än fyra generationer tillbaka räknat från personens föräldrar.”
Citera
2023-10-18, 21:28
  #256
Medlem
xzAKT finns kvar i Skellefte'

https://www.xzakt.com/

.. men idag en del av "Transcom" dvs Kinnevik

"..Vi startade år 2000 och grundades av entreprenören Gunilla Von Platen. Idag är vi över 300 medarbetare med kontor i Skellefteå, Gävle, Eskilstuna och huvudkontor i Stockholm och är en del av Transcom Worldwide AB..."

Men flosklerna består...

"..Vi är ett expansivt företag som ständigt letar efter nya stjärnor – duktiga medarbetare som vill utvecklas och växa tillsammans med oss. Du har en gyllene möjlighet att få spetskunskaper inom kundbemötande och personlig service och få insikt om nya spännande branscher.

Din personliga utveckling värdesätts högt. Hos Xzakt börjar du din anställning med en ordentlig introduktion, följt av en utbildning inom det område du ska arbeta i. Här ges du goda chanser för utveckling inom din karriär och inte minst att klättra inom vår organisation genom vår karriärplattform, The Xzakt Way..."
Citera
2023-11-11, 15:27
  #257
Medlem
The-Sill-Samplers avatar
Hon använder fortfarande sin xzaktmail.
Citera
2023-11-20, 13:42
  #258
Medlem
BorgeHs avatar
Här är lite information om vad hennes bröder håller på med i Göteborg.
https://petterssonsblogg.se/2023/11/20/slaveri-pa-krogar-i-goteborg/

Släkten Anip {Samuelson) verkar ha ett mycket rymligt samvete. Men att anställa unga och inte ge dem lön är så sniket att man häpnar. Använde GvP detta trick också i sitt call.center?

Varför tillsätter regeringen en person med denna bakgrund som ordförande för Filminstitutet? Tror de hon skall inspirera filmmakarnas att göra en gangsterfilm i invandrarmiljö?
Citera
2023-12-21, 18:01
  #259
Medlem
BorgeHs avatar
Säg skräcködlan i stats-tv häromkvällen. Hon var inbjuden gäst i Ekonomibyrån!

Otroligt! Ville de att hon skulle berätta hur man blåser ungdomar med skit-jobb i call-center? Eller hur hennes bröder har svart slavarbetskraft eller försvarar kriminella gangstrar?

Naturligtvis klarar jag inte av att se denna person. Som tur är finns det andra kanaler.
Citera
2024-01-19, 19:33
  #260
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Så mycket nys och avundsjukt skitsnack i den här tråden. Hela släkten Samuelsson är mycket flitiga, arbetssamma och trevliga. Dessutom är de framgångsrika i det de gör allt från advokatverksamhet till företagande. De är föredömen för både invandrare och svenskar.

De är så vitt jag vet inte kurdiska turkar, utan assyrier.

Hon har inte varit gift förut. Samuel heter hennes far, därför heter familjen Samuelsson.

Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Farsan drev en juicefabrik.

Hennes bröder driver företag inom kafé- och fastighetsbranschen med mera.

En annan bror är läkare, en annan advokat. Nästan alla gör affärer och framgångsrika.

Jag lovar dig att hon och hennes syskon har gjort mer för Sverige än 95% av de som uttalar sig i denna tråden.

Hmm ...... Flitiga, arbetssamma, trevliga, framgångsrika och föredömen.

Står du fast vid det omdömet om klanen idag?

Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Såvitt jag vet är det lagligt att söka de bidrag som du har nämnt. Hon har ju skapat hundratals arbetstillfällen och ett framgångsrikt företag i en nisch som var obearbetad.

Med tanke på att du skrev detta 2009 så förutsätter jag att du pratar om Xzakt och visst var Xzakt i någon mån framgångsrika men det har ju också för länge sedan framkommit hur dom uppnådde den framgången Att sen påstå att Xzakts "nisch var obearbetad" är rent skitsnack. Dom var/är ett call center-företag i raden av liknande.

Jag har jobbat med slisk-kärringen tidigt i hennes "karriär" och som samarbetspartner och/eller uppdragsgivare så gillar man kärringen. Eller rättare sagt så gillar man resultatet hon levererar, inte henne. Hon är hal som fan, behandlar underlydande som skit och är allmänt falsk och obehaglig. Men det skiter man i då hon ju faktiskt levererar.

På det sättet är ju hennes personlighetstyp som gjord för call center-branschen där det enda viktiga är resultat. Kvalitet är egentligen bara viktigt när det drar ihop sig till avtalsförnyelse. Dessutom kan verksamheten bedrivas var fan som helst vilket förstås ger möjlighet till mycket statliga och regionala stöd. Och framförallt finns det oceaner av okvalificerad arbetskraft vilket gör att man kan behandla personalen som skit. Tricket är att behandla teamledare/coacher/etc. tillräckligt ok för att dom trots allt ska palla att vara kvar. Det finns ju trots allt inte speciellt många lika "enkla" jobb på orten.

Hon kan ju skatta sig lycklig för sitt ursprung och kön. För etablissemanget är ju Gunilla i egenskap av både kvinna och invandrare en våt dröm att lyfta fram i rampljuset. Lägger man till det faktum att hon älskar att höras och synas så .......

/#LOUDmouth#
Citera
2025-10-23, 00:05
  #261
Medlem
flaskhalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Bra hon styr upp det alldeles för politiserade SFI. Svensk film började gå brant utför när man införde olika kvoteringar och värdegrund för att ens kunna få finansiering till en film.

När såg någon en svensk film senast? Hur många Svenska filmklassiker har det kommit dom senaste 15 åren?

Jönssonligan?
Citera
2025-10-27, 22:11
  #262
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhalsen
Jönssonligan?


Vilken av mina 2 frågor besvarade du där?
Citera
2025-12-21, 08:22
  #263
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Hmm ...... Flitiga, arbetssamma, trevliga, framgångsrika och föredömen.

Står du fast vid det omdömet om klanen idag?



Med tanke på att du skrev detta 2009 så förutsätter jag att du pratar om Xzakt och visst var Xzakt i någon mån framgångsrika men det har ju också för länge sedan framkommit hur dom uppnådde den framgången Att sen påstå att Xzakts "nisch var obearbetad" är rent skitsnack. Dom var/är ett call center-företag i raden av liknande.

Jag har jobbat med slisk-kärringen tidigt i hennes "karriär" och som samarbetspartner och/eller uppdragsgivare så gillar man kärringen. Eller rättare sagt så gillar man resultatet hon levererar, inte henne. Hon är hal som fan, behandlar underlydande som skit och är allmänt falsk och obehaglig. Men det skiter man i då hon ju faktiskt levererar.

På det sättet är ju hennes personlighetstyp som gjord för call center-branschen där det enda viktiga är resultat. Kvalitet är egentligen bara viktigt när det drar ihop sig till avtalsförnyelse. Dessutom kan verksamheten bedrivas var fan som helst vilket förstås ger möjlighet till mycket statliga och regionala stöd. Och framförallt finns det oceaner av okvalificerad arbetskraft vilket gör att man kan behandla personalen som skit. Tricket är att behandla teamledare/coacher/etc. tillräckligt ok för att dom trots allt ska palla att vara kvar. Det finns ju trots allt inte speciellt många lika "enkla" jobb på orten.

Hon kan ju skatta sig lycklig för sitt ursprung och kön. För etablissemanget är ju Gunilla i egenskap av både kvinna och invandrare en våt dröm att lyfta fram i rampljuset. Lägger man till det faktum att hon älskar att höras och synas så .......

/#LOUDmouth#

Har alltid tänkt att hon är en bluff. Von Platen...det passade väl perfekt när grisen sminkades
Citera
2026-03-13, 14:02
  #264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Har alltid tänkt att hon är en bluff. Von Platen...det passade väl perfekt när grisen sminkades


GvP retade gallfeber på en del i Skavlan igår. Ämnet var ålderism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in