2009-06-27, 23:35
  #25
Medlem
Basil Fawltys avatar
De kunde valt Antonia Ax:son Johnson i stället om de vill ha en kvinna i programmet. Kvinnlig pondus.

Gunilla von Platen är ingen bra företrädare för kvinnligt företagande. Saknar stil helt enkelt.
Citera
2009-06-28, 00:51
  #26
Medlem
I ingressen sägs att hon gjort sin förmögenhet även på aktiemarknaden. Någon som vet mer?
I övrigt håller jag med - fullständigt värdelös. Typiskt svensk inkvoterad. Så går det när Sahlin, Gudrun o övriga under hammaren o skäran får bestämma.
Citera
2009-06-28, 00:54
  #27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Fawlty
De kunde valt Antonia Ax:son Johnson i stället om de vill ha en kvinna i programmet. Kvinnlig pondus.

Gunilla von Platen är ingen bra företrädare för kvinnligt företagande. Saknar stil helt enkelt.

Kruxet är ju att Ax:son Johnson är för snål för att vara med i ett sånt där program. Det har hon ju visat som högsta hönset för Stadsmissionen. I stället för att skänka hela sin förmögenhet till organisationen tvingas de skicka ut folk på stan med bössor för att folk ska skänka pengar.
Citera
2009-06-28, 03:06
  #28
Bannlyst
Bra!

Jag gillar henne! Sen att hon är kristen är ännu bättre!
Citera
2009-06-28, 10:19
  #29
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkanboy
Jag gillar henne! Sen att hon är kristen är ännu bättre!

Det är snarare det som sätter spiken i kistan för hennes redan usla trovärdiget som tänkande person.
Citera
2009-06-28, 13:47
  #30
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkanboy
Jag gillar henne! Sen att hon är kristen är ännu bättre!

Varför skulle det vara en fördel att hon är kristen?
Citera
2009-06-28, 15:04
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Ja, Samuelsson är ju ett riktigt gammalt Assyriskt namn..

Först tog hon ett vanligt svenskt förnamn och sedan så gifte hon sig till ett "finare" efternamn. Luktar lite som "lånade kläder" över det hela! Ger mig fan på att karlen med korrekta efternamnet ser ut som en efterbliven.

Det är hela släkten som heter Samuelsson. Alla hennes syskon gör det med. Antar att de tog namnet när de flyttade hit på 70-talet.
Citera
2009-06-28, 15:08
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Ge exempel på framgångsrika saker de gjort.

Farsan drev en juicefabrik.

Hennes bröder driver företag inom kafé- och fastighetsbranschen med mera.

En annan bror är läkare, en annan advokat. Nästan alla gör affärer och framgångsrika.

Jag lovar dig att hon och hennes syskon har gjort mer för Sverige än 95% av de som uttalar sig i denna tråden.
Citera
2009-06-28, 15:11
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yussuf
Om det är ett föredöme för invandrare att bygga en verksamhet som parasiterar på svenska skattemedel så är hon ett säkert kort, annars inte.


Såvitt jag vet är det lagligt att söka de bidrag som du har nämnt. Hon har ju skapat hundratals arbetstillfällen och ett framgångsrikt företag i en nisch som var obearbetad.
Citera
2009-06-28, 16:44
  #34
Medlem
Fullfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Såvitt jag vet är det lagligt att söka de bidrag som du har nämnt. Hon har ju skapat hundratals arbetstillfällen och ett framgångsrikt företag i en nisch som var obearbetad.
Sen har väl var och varannat företag med verksamhet i Norrland passat på att söka bidrag. Jag tror inte heller att de kommuner som får nya arbetsplatser, sänkt arbetslöshet och därmed fler skattebetalare klagar de heller.
Citera
2009-06-28, 17:00
  #35
Medlem
yussufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Såvitt jag vet är det lagligt att söka de bidrag som du har nämnt. Hon har ju skapat hundratals arbetstillfällen och ett framgångsrikt företag i en nisch som var obearbetad.

Såvitt jag vet så är inte nischen bidragsberoende obearbetad. Se på större delen av Malmö och HELA Norrland. Ja visst ja, det är ju där som den "framgångsrika affärskvinnan" Gnällilla von Parasit verkar.
Citera
2009-06-28, 17:07
  #36
Medlem
yussufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Farsan drev en juicefabrik.

Hennes bröder driver företag inom kafé- och fastighetsbranschen med mera.

En annan bror är läkare, en annan advokat. Nästan alla gör affärer och framgångsrika.

Jag lovar dig att hon och hennes syskon har gjort mer för Sverige än 95% av de som uttalar sig i denna tråden.


Du lovar? Woah! Ett sanningsvittne! Fantastiskt!

Jag är övertygad om att den bror som är advokat (om det nu stämmer) har fullt upp med att försvara den misslyckade syrran när sådana som Uppdrag Granskning kommer och vill få tag på information om vart våra skattepengar tar vägen

Jag tycker det är jättebra om hennes bröder och hela släkt etc är framgångsrika. Jag vänder mig inte på något sätt mot att invandrare skulle vara bra företagare, det jag vänder mig mot är att Gunilla von Platen hissas som en framgångsrik företagare, när det enda hon har gjort är att suga ut bidragspengar ur statens skattkista och överutnyttja anställda bara för att komma åt bidragspengar. Företagande handlar inte bara om att tjäna pengar, man måste ta ett ansvar också. Det gör inte Gnällilla von Platen. Hon är en parasit och inget annat. Hon har intet att göra i Draknästet. Jag vill få bort henne, det skickar fel signaler att ha en sådan parasit där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in