2009-06-27, 10:30
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Hajarna cirkulerar...

Även jag kommer att följa denna tråd med stort intresse, likt en haj känner av blodlukten i vattnet är vi många som nu cirkulerar, med förhoppning om ett stort byte.

Det borde finnas folk som arbetar och har arbetat för hennes företag som kan delge intressant information, var är ni? Nu har ni chansen att vädra era åsikter.
Citera
2009-06-27, 11:04
Medlem
Kurdiska Günela, född 1972 i Turkiet.
Tog sig sedan namnet Gunilla när hon kom till Sverige.
Först gift med någon Samuelsson, därefter det betydligt finare von Platen.
Citera
2009-06-27, 11:04
Medlem
Platsar inte riktigt...

GvP kan mycket väl vara duktig i sitt vanliga jobb men här platsar hon inte. Hittills har hon visat väldigt dålig kunskap om allt som inte handlar om hennes egen callcenter-bransch. Skall du vara en bra ängel så måste man ha mycket kunskap inom en mängd områden. Gunilla har inte denna kunskap.

Tråkigt att de tar med henne bara för att fixa könskvoten...

Till hennes försvar så vet hon ju om sina begränsningar och ligger alltså sist i investeringsligan i detta program. Hon verkar ju också vara duktig på att utnyttja arbetsmarknadsbidrag för att berika sig själv.

För övrigt är den engelska förlagan, Dragons Den, väldigt mycket bättre producerad. Där kunde man faktiskt förstå affärsuppslagen.
Citera
2009-06-27, 11:32
Medlem
yussufs avatar
...och NEJ, jag är inte avundsjuk, jag är själv entreprenör. Saken är den att RIKTIGA entreprenörer ska lyftas fram, inte semi-kriminella parasiter som Gnälilla von Platen.
Citera
2009-06-27, 14:23
Medlem
MEC62s avatar
Hon var ju sommarpratare för ett par år sen. Vet inte om det finns att lyssna på nånstans, men den som är intresserad kan ju leta!
Citera
2009-06-27, 15:12
Medlem
Så mycket nys och avundsjukt skitsnack i den här tråden. Hela släkten Samuelsson är mycket flitiga, arbetssamma och trevliga. Dessutom är de framgångsrika i det de gör allt från advokatverksamhet till företagande. De är föredömen för både invandrare och svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Kurdiska Günela, född 1972 i Turkiet.
Tog sig sedan namnet Gunilla när hon kom till Sverige.
Först gift med någon Samuelsson, därefter det betydligt finare von Platen.

De är så vitt jag vet inte kurdiska turkar, utan assyrier.

Hon har inte varit gift förut. Samuel heter hennes far, därför heter familjen Samuelsson.
Citera
2009-06-27, 15:31
Medlem
yussufs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proft
Så mycket nys och avundsjukt skitsnack i den här tråden. Hela släkten Samuelsson är mycket flitiga, arbetssamma och trevliga. Dessutom är de framgångsrika i det de gör allt från advokatverksamhet till företagande. De är föredömen för både invandrare och svenskar.

Om det är ett föredöme för invandrare att bygga en verksamhet som parasiterar på svenska skattemedel så är hon ett säkert kort, annars inte.

Det finns många andra kvinnliga (och manliga) invandrarföretagare som förtjänar att stå i rampljuset till skillnad från Gunilla von Parasit.

Hela släkten Samuelsson? Hahahaha!

Ingen avundsjuka alls, det är bara det att mina surt förvärvade skattepengar ska inte gå till att finansiera parasiter, vilka dessutom hissas som föredömen av diverse halvfigurer.

Citera
2009-06-27, 19:05
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Hon har inte varit gift förut. Samuel heter hennes far, därför heter familjen Samuelsson.

Ja, Samuelsson är ju ett riktigt gammalt Assyriskt namn..

Först tog hon ett vanligt svenskt förnamn och sedan så gifte hon sig till ett "finare" efternamn. Luktar lite som "lånade kläder" över det hela! Ger mig fan på att karlen med korrekta efternamnet ser ut som en efterbliven.
Citera
2009-06-27, 19:21
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Nekar du till att hon får bidrag till sitt företag?

Varför tror du att hon etablerat sin verksamhet i norrland och inte i hennes hemstad göteborg?

Citat:

du kommer själv med en massa skitsnack. Kom med konkret info om varför hon är bra.

Ge exempel på framgångsrika saker de gjort.

För mig verkar det som om hennes största framgång är att hon lyckas nästla sig in i draknästet. Men hon kom förmodligen in enbart på könskvot.
Citera
2009-06-27, 21:53
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEC62
Hon var ju sommarpratare för ett par år sen. Vet inte om det finns att lyssna på nånstans, men den som är intresserad kan ju leta!

http://www.sr.se/laddahem/p1/sommar/mp3/2007/SR_sommar_i_p1_070720.mp3
Citera
2009-06-27, 22:17
Medlem
Annelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenny.Dalglish
http://www.sr.se/laddahem/p1/sommar/mp3/2007/SR_sommar_i_p1_070720.mp3
Jag har missat programmet och denna häxan,För fy fan va hon låter efterbliven känns som om man va på dagis igen.
Citera
2009-06-27, 22:26
Medlem
Oliveiras avatar
RÄtt lång intervju med henne i dag. http://www.e24.se/kvinna/business/artikel_1415541.e24
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in