Citat:
Ursprungligen postat av Polsk5an
Hej alla glada!
Har sökt i timmar nu efter svar men hittar inte, så sista hoppet jag vänder mig till är er kära flashbackare... Jag är 20-25 jobbar som budbilschaffis/truckchaffis, har 1års erfarenhet inom yrket, företaget jag jobbar på är anslutet till transport... Vilken är rätta timlönen jag ska ha?
mvh
http://www.unionen.se/Templates/Article____28676.aspx kolla här, är inte säker på mer, hoppas det hjälper!
Beskrivning av problem:
Jag arbetar via Adecco som plocktruckförare dvs, jag plockar varor och bygger pall därefter skickas de ut. Jag är anställd på Visstid 6 månader och behöver få veta mina villkor för uppsägning/säga upp sig då tiderna börjar knäcka mig samt att den dåliga arbetsledningen och stämningen bland fastanställda och inhyrda är tråkig. Har inte bestämt mig ännu då min "Chef" inom adecco är bra men jag gillar inte att behöva vara visstidsanställd samt inhyrd, då jag blir bokad per vecka och kan bli kickad utan anledning, nästan lika illa som en provanställning.
Frågeställning:
Jag anställdes på Adecco samtidigt som en annan kollega, och när vi sedan fick våra anställningsbevis blandades de ihop och jag såg nu att jag fått min kollegas (

) så allting stämmer inte. Jag behöver veta vilka villkor som gäller när jag säger upp mig.
Om jag minns rätt så stod det något om §2 ang uppsägningstid, möjligtvis två veckor.
Har din arbetsplats kollektivavtal och isåfall vilket:
Ja, "Anställningen omfattas av riksavtalet för bemanningsföretag mellan Bemanningsföretagen och samtliga arbetstagareförbund inom LO" Vilket exakt har jag inte papper på, fan vad klantig man är egentligen.
Jag är sugen, trots schyst lön, på att arbeta inom annat och söker andra jobb, men tänker fortsätta så länge som krävs, dels för att lämna med ett bra intryck, och inte bara sluta tvärt och skita i min arbetsgivare, utan fortsätta så länge som krävs (Dvs två veckor ca) tills han hittat en ny "konsult"
I övrigt kan jag bara gnälla på dryga fastanställda kollegor och arbetsledare som är falska som fan. Tråkigt då arbetet är helt okej, dock fysiskt krävande och sega tider.