Hej!
Mitt kontrakt gick ut i fredags, hade visstidsanställning. Jag arbetar inom industrin och har blivit erbjuden fast anställningen. Dock börjar inte kontraktet gälla före jag har varit på hälsoundersökning och lämnat negativt pisseprov fick jag reda på igår när jag skulle börja jobba. Hälsoundersökningen är den 25:e.
Chefen vill att jag ska jobba utan kontrakt tills dess. Vad händer om jag skadar mig? Då står jag väll oförsäkrad?
Har tappat suget för min arbetsplats helt efter detta drama. Vad händer om jag låt säga inte finner nya kontraktet dom erbjuder mig intressant, räknas det som en uppsägning då?
Funderar på hur det blir med stämpling och så? Är 26 år, har varit med i facket i ett år och jobbat totalt 20 månader på nuvarande arbete (första 9 via bemanning).
Vill även tillägga att jag har blivit lovad att chefen ska komma med kontraktet varje dag hela förra veckan, sen nu inatt när jag skulle gå på (jobbar natt) så var de helt plötsligt andra ljud i pipan.
Då måste jag först pissa innan kontrakt
Har skött mitt arbete perfekt, producerar alltid bra utan missar på kvalité inte varit sjuk mycket. Jag har hela tiden sagt att jag ska göra hälsoundersökningen.
Kan han göra såhär?