2010-05-27, 18:51
Medlem
http://www.presstv.com/detail.aspx?id=127984&sectionid=351020101

Iranian naval forces have detected a US nuclear submarine in the Persian Gulf waters

Intressata nyheter anländer
Citera
2010-05-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolzinc
Du borde mycket väl veta att internationell rätt inte är något som följs till punkt och pricka, i och med att det inte finns någon internationell kontrollinstans som med kraft kan se till att int. rätt åtföljs. Dessutom har int. rätt aldrig åtföljts av hegemoniska stater utan fungerat som int. riktlinjer i syfte att stabilisera int. relationer i stort. Vidare har s.k. "kombatanter" aldrig omfattats av int rätt. då de inte tillhör nationella enheter. Utöver detta finns det absolut inga "liknande omständigheter" mellan Sverige och Iran.

Vidare, innan du försöker dra in Huntingtons argument bör du läsa dem lite noggrannare. De "alternativa strukturer" och "kulturella strukturer" du propagerar för är just vad som är källan till Mullorna d.v.s. utdaterade muslimska (arabiska) sociala kodex. Vad du försöker göra är att innefatta dessa i små trevliga halvvetenskapliga begrepp i syfte att försvara en social ordning som delar av er befolkning uppenbarligen inte vill leva under. Slutligen när det gäller civilisationernas kamp, vilket du antagligen ser konflikten som så håller jag med Bill Maher till fullo gällande väst vs. MÖ.

Jag tänkte också passa på och besvara ditt inlägg med tanke på att det innehåller lite intressantare invändningar. Det du relaterar till innefattar inte endast internationella rättigheter, utan också Sveriges nationella!

Gällande Huntingon är inte mina utgångspunkter relaterade till honom alls! Han har knappast lyckats med sin indelning och kategorisering om de alternativa strukturerna så han är inte ens av intresse! Hans teorier är missvisande och säger inte mycket om mekanismerna inom kulturerna.

Gällande sociala ordningen i Iran bör du veta att delar av den Iranska befolkningen som går på era skitsnack gör det oftast pga brist på kunskaper. Era skitsnack har påverkat befolkningen på ett sätt där många saker oftast händer omedvetet och per automatik. Men erfarenheten har visat att Iranier har kulturen som övervinner oavsett hur mycket ni än försöker.
Citera
2010-05-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
http://www.presstv.com/detail.aspx?id=127984&sectionid=351020101

Iranian naval forces have detected a US nuclear submarine in the Persian Gulf waters

Intressata nyheter anländer
Tänk om en iransk ubåt hade dykt upp i stilla havet nära USAs kust jädrar vilket liv i luckan det hade blivit. Men när USA passerar Iran då är det helt normalt tydligen. Världen är rolig.
Citera
2010-05-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Tänk om en iransk ubåt hade dykt upp i stilla havet nära USAs kust jädrar vilket liv i luckan det hade blivit. Men när USA passerar Iran då är det helt normalt tydligen. Världen är rolig.

Ibland undrar man om det var rätt sida som vann andra världskriget!
Citera
2010-05-28, 12:32
Medlem
Millees avatar
http://www.youtube.com/watch?v=BczTVI99gnI&playnext_from=TL&videos=B82bY4 Bz51c&feature=sub
Så mäktig video!
Citera
2010-05-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
http://www.youtube.com/watch?v=BczTVI99gnI&playnext_from=TL&videos=B82bY4 Bz51c&feature=sub
Så mäktig video!

Ja verkligen ! Massa dumma IQbefriade individer som inte är medvetna om det de håller på med men som istället väljer att agera först och tänka sen. Bilderna visar en del inslag av 1979 (värdet av idiotism) i kontrast till 2009.

Så här i efterhand kan man ju alltid fråga sig följande;

Vad hade hänt om Iran instabiliserades med demonstrationerna 2009? Inte för att de var i den skalan att skaka ett land men man kan ju alltid föreställa sig!

Tendensen hos en del som agerar först och tänker efteråt är just att de hur lätt som helst kan skylla ifrån sig! Om Irans säkerhet hade hotats skulle detta medföra mycket allvarliga förluster för Irans långsiktiga intressen, en del IQbefriade mongo Iranier begriper inte att alla länder har en säkerhetspolitik och underrättelsetjänst som i liknande omständigheter öppnar sig för hot!

Dessa parasiter och bakteriella avskum vars ideer får näring från sultanernas färdiga kebab på bordet, anskaffar sig bekvämligheter genom kolonisatörernas fördelar i området. Dessa människor är inga krigare för sin nations välstånd. Enligt min mening har vi Iranier alltid haft en del städare som samlat skiten efter rövslickeriet, städjobbet kostar liv och den verkliga nationalisten får oftast jobbet efteråt.

Milleee och Livegen skulle aldrig kunna tänka sig kriga för sitt land, de sitter bakom datorer och skapar föreställningar om saker vars konsekvenser de senare själva ångrar! Det är just det jag alltid pratat om nämligen de verkliga nationalisterna som dyker upp då det är dags för städjobb! Man kan ju alltid fråga sig varför idioter får kraften att påverka Irans politik? Den frågan ska man i för sig ställa till USA då deras media och bidrag oftast tillägnas den gruppen. Men städjobbet kvarstår, då och då!
Citera
2010-05-29, 09:28
Medlem
livegens avatar
Tortyr av fångar i Iranska fängelser.
Videoklipp, som har smugglat ut från fängelser i Iran, visar folk som har blivit torterade och som berättar om hur de har blivit torterade.
http://www.youtube.com/watch?v=-H6_1CWUtA0&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=61uujIwbzPk&feature=related
Citera
2010-05-29, 20:18
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ja verkligen ! Massa dumma IQbefriade individer som inte är medvetna om det de håller på med men som istället väljer att agera först och tänka sen. Bilderna visar en del inslag av 1979 (värdet av idiotism) i kontrast till 2009.

Så här i efterhand kan man ju alltid fråga sig följande;

Vad hade hänt om Iran instabiliserades med demonstrationerna 2009? Inte för att de var i den skalan att skaka ett land men man kan ju alltid föreställa sig!

Nu är inte ett Iran i anarki något som jag skulle vilja se där USA går in och koloniserar landet men av ren nyfikenhet så undrar jag varför du kallar demonstranterna för IQ-befriade?

Om vi nu också antar att valet var "riggat" för diskussionens skull, vad hade varit en mer lämplig och icke "IQ-befriad" respons ifrån demonstranternas sida?

Jag har fått det underförstått att du stödjer regimen av den (pinsamma) tråd-historiken. Men vad hade du förväntad dig för reaktion ifrån befolkningen?

Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Tortyr av fångar i Iranska fängelser.
Videoklipp, som har smugglat ut från fängelser i Iran, visar folk som har blivit torterade och som berättar om hur de har blivit torterade.
http://www.youtube.com/watch?v=-H6_1CWUtA0&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=61uujIwbzPk&feature=related

Tortyr i Iran är väl en relativ vanlig praxis så för diskussionens skull så kan vi väl ta något nytt. Annars ser jag inte vad som kan diskuteras om vi bara ska posta länkar på tortyroffer hela tiden. Irans rättspraxis är väl rätt så självklar för de flesta. Vissa stödjer den andra inte, vad mer ska sägas på den fronten?

Om vi håller oss till mer politiska händelser och rapporter så kanske det kan stimulera till än bättre debatt.
Senast redigerad av Mehr 2010-05-29 kl. 20:21.
Citera
2010-05-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
Nu är inte ett Iran i anarki något som jag skulle vilja se där USA går in och koloniserar landet men av ren nyfikenhet så undrar jag varför du kallar demonstranterna för IQ-befriade?

Om vi nu också antar att valet var "riggat" för diskussionens skull, vad hade varit en mer lämplig och icke "IQ-befriad" respons ifrån demonstranternas sida?

Jag har fått det underförstått att du stödjer regimen av den (pinsamma) tråd-historiken. Men vad hade du förväntad dig för reaktion ifrån befolkningen?

Främst ska du och såna som du veta att ni inte kan gå hur långt som helst med era skitsnack om Iran. Om du anser att något är pinsamt så vänligen åberopa det du har invändning mot så kan vi närmare disskutera det. Dina vänner har fått rejäla omgångar här så istället för att komma med associationer i avsikt att vända atmosfären emot mig kan du börja åberopa saker du anser är pinsamt.
Något som gör er till anti-iranier är ert sätt att resonera. USA ger er sina ruttna strategier och ni i egenskap av deras slavar agerar efter de. Och vi i egenskap av nationalister kapar av de , USA kommer inte sin värsta mardröm ens kunna föreställa sig vad vi Iranska nationalister kommer att göra med uncle SAM om något händer Iran.
Senast redigerad av IR5 2010-05-29 kl. 20:55.
Citera
2010-05-29, 21:09
Medlem
livegens avatar
Citat:
Tortyr i Iran är väl en relativ vanlig praxis så för diskussionens skull så kan vi väl ta något nytt. Annars ser jag inte vad som kan diskuteras om vi bara ska posta länkar på tortyroffer hela tiden. Irans rättspraxis är väl rätt så självklar för de flesta. Vissa stödjer den andra inte, vad mer ska sägas på den fronten?

Om vi håller oss till mer politiska händelser och rapporter så kanske det kan stimulera till än bättre debatt.
Videoklippen är helt nya och det gör att det blir en ny rapport från Iran, vilket tråden handlar om.

Visst tortyr är vanligt i Iran, men sedan förra årets valfusk har regimen i större utsträckning fängslat tusentals regimmotståndare, avrättat hundratals och utsatt många för tortyr och misshandel, så videoklippen är bevis på detta för de som förnekar.
Senast redigerad av livegen 2010-05-29 kl. 21:12.
Citera
2010-05-29, 21:15
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Främst ska du och såna som du veta att ni inte kan gå hur långt som helst med era skitsnack om Iran. Om du anser att något är pinsamt så vänligen åberopa det du har invändning mot så kan vi närmare disskutera det.

Vilket "skitsnack" åsyftar du till nu?
Jag undrar bara vad din extrema lojalitet gentemot regimen kommer ifrån, det är inte många exil-iranier som delar den varvid mitt intresse till att förstå varför.

PS: Vad är "såna som jag"?

Citat:
Dina vänner har fått rejäla omgångar här så istället för att komma med associationer i avsikt att vända atmosfären emot mig kan du börja åberopa saker du anser är pinsamt.

Jag är säker på att Livegen & Co säkert har samma uppfattning om att du har fått "rejäla omgångar". Vem som har gett den eller den andra en "omgång" är fullständigt ointressant för mig, stoppa tillbaka FB-kuken i brallan nu.

Gällande det pinsamma tråd-historiken så åsyftar jag till erat meningslösa "internetkrigande". Vill man hålla på med sånt så finns ju alltid hamsterpaj. Det pinsamma debattklimatet är du lika mycket skyldig till som Livegen & Co. (Vilket du demonstrerar väldigt tydligt i din inledning)

Citat:
Något som gör er till anti-iranier är ert sätt att resonera.

Vad är "anti-iranska" resonemang?

Citat:
USA ger er sina ruttna strategier och ni i egenskap av deras slavar agerar efter de.

Nu har jag ingen aning om vad du snackar om, lugna ner dig en aning ghålåmbe...
Och vad skulle dessa strategier vara?
Är ingen slav heller bara så vi har det klart.

Citat:
Och vi i egenskap av nationalister kapar av de , USA kommer inte sin värsta mardröm ens kunna föreställa sig vad vi Iranska nationalister kommer att göra med uncle SAM om något händer Iran.

Ja, här var det bara storhetsvansinne av grövaste grad så jag kan förstå varför tråden har gått helt åt helvete när du sätts i samma tråd med Livegen & Co. Vill du diskutera seriöst så vet du vart du har mig.

Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Videoklippen är helt nya och det gör att det blir en ny rapport från Iran, vilket tråden handlar om.

Visst tortyr är vanligt i Iran, men sedan förra årets valfusk har regimen i större utsträckning fängslat tusentals regimmotståndare, avrättat hundratals och utsatt många för tortyr och misshandel, så videoklippen är bevis på detta för de som förnekar.

Jo, men tråden kommer översvämmas av tortyrklipp om vi ska ta upp varenda fall. De som är medvetna om övergreppen som sker i Iran behöver knappast påminnas och de som inte tror på det eller tror att det är rättfärdigat kommer knappast bry sig varvid det inte finns någon anledning att konstant rapportera om det. Jag tror knappast IR5 bryr sig och något säger mig att dem klippen är riktade gentemot honom. Varvid det är helt meningslöst att ta upp det. Du kommer bara uppmuntra till mer "flamande" ifrån IR5's sida som kommer resultera i att ni kommer spamma varandra till döds vilket i slutändan kommer resultera i en "tillsägelse"+avstängning.
Senast redigerad av Mehr 2010-05-29 kl. 21:38.
Citera
2010-05-29, 21:40
Medlem
livegens avatar
Citat:
Jo, men tråden kommer översvämmas av tortyrklipp om vi ska ta upp varenda fall. De som är medvetna om övergreppen som sker i Iran behöver knappast påminnas och de som inte tror på det eller tror att det är rättfärdigat kommer knappast bry sig varvid det inte finns någon anledning att konstant rapportera om det. Jag tror knappast IR5 bryr sig och något säger mig att dem klippen är riktade gentemot honom. Varvid det är helt meningslöst.

Jag försöker inte övertyga IR5 och några andra skribenter, som har skrivit i tråden och sympatiserat med regimen i Iran, om Iranska regimens förbrytelser. Jag och andra forums medlemmar har alltför länge diskuterat med IR5 utan resultat, så nu är det inte så många som bryr sig om honom eller vill debatera med han.

Jag vill förmedla rapporter från Iran, vilket är kanske intressant för några, som råkar läsa tråden och inte har sett/ hört eller är medvetna om regimens tortyr och förbrytelser i Iran eller helt enkelt vill få reda på de senaste nyheterna. Sådana personer finns. Men vill du diskutera någonting, så är det bara att ställa frågor, svara på ett inlägg eller skriv om dina tankar om händelserna i Iran. Det är ingen som hindrar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in