2010-05-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Den geniala Ahamdinejad avslöjar den verkliga bakgrunden till amerikanarnas invation av Irak och deras närvaro i området.

Han säger att många tror att USA är i Irak endast på grund av oljan, men deras verkliga syfte är att förhindra den 12 imamens (Mahdi) återkomst och att amerikanarna vet att något gudomligt kommer att hända i området, som kommer att befria mellanöstern från imperialismen. Amerikanarna pratar om det hela tiden.
Han säger till slut att det är Imam Mahdi som i det fördolda styr världen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZGsaEs4WRrA&feature=related

Det han pratar om baseras på en teori gällande liminalitet. Där Iran kan betraktas som sarzamine vahj (uppenbarelsernas land) det här är en diskussion som är intressant inom religion och kan relateras till många saker och som du ser håller han tal för massa mullor som kanske är intresserade av diskussionen. Det där är ingen fara ta det lungt för fan låt honom säga det är bara en teori!

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87+%d8% b9%d9%82%d9%84+%d9%88+%d9%88%d8%ad%db%8c&SSOReturn Page=Check&Rand=0
Här kan du läsa om hur man relaterar grunderna mellan uppenbarelser och psyket och förnuftet.

Alltså var lite öppnare för fan, slappna av! Det är bara massa teorier i religion.
Citera
2010-05-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det han pratar om baseras på en teori gällande liminalitet. Där Iran kan betraktas som sarzamine vahj (uppenbarelsernas land) det här är en diskussion som är intressant inom religion och kan relateras till många saker och som du ser håller han tal för massa mullor som kanske är intresserade av diskussionen. Det där är ingen fara ta det lungt för fan låt honom säga det är bara en teori!

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87+%d8% b9%d9%82%d9%84+%d9%88+%d9%88%d8%ad%db%8c&SSOReturn Page=Check&Rand=0
Här kan du läsa om hur man relaterar grunderna mellan uppenbarelser och psyket och förnuftet.

Alltså var lite öppnare för fan, slappna av! Det är bara massa teorier i religion.

varför ska han vara öppnare och slappna av? Ahmedinejad och hans mullor har ju kört Iran i botten med deras "teorier i religion", det är intressant att faktiskt få veta vad som rör sig i irans ledares huvuden.
Citera
2010-05-25, 14:52
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

1. Surt äpple. Kost (man blir hungrigare av surt äpple och äter mer)
2. Korriander Kost
3. Ost Kost
4. Rester av möss (förekom mycket i äldre tider och kanske ville man här uppmärksamma människor)
5. Att läsa texter på gravstenar ( Det måste man forska om, något liknande har jag också läst i Europeiska berättande formerna)
6. Att gå mellan två kvinnor ( Har säkert haft någon funktion i arabiska områden)
7. Någonting som inte ens jag förstod, eftersom det var arabiska ord.
8. Afkandane shepesh( löss) ( Man ska inte sprida löss, förekom mycket i området )
9. Att urinera i orörligt vatten ( Så att andra och djuren inte dricker din piss)

Det spelar ingen roll att det var sant eller inte utan det viktiga är att man ser dess praktiska förpliktelser. Men jag tycker att det är löjligt att programledaren tar upp det där utan några som helst förklaringar.

HAhahahahhahahahaha att du ens tar dig tiden att försöka få det att de ska låta som om man kan relatera dessa punkter till minnesförlust gör att jag asgarvar! Hur många hjärnceller har du? Arab!!!
Citera
2010-05-25, 14:57
Medlem
Millees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Den geniala Ahamdinejad avslöjar den verkliga bakgrunden till amerikanarnas invation av Irak och deras närvaro i området.

Han säger att många tror att USA är i Irak endast på grund av oljan, men deras verkliga syfte är att förhindra den 12 imamens (Mahdi) återkomst och att amerikanarna vet att något gudomligt kommer att hända i området, som kommer att befria mellanöstern från imperialismen. Amerikanarna pratar om det hela tiden.
Han säger till slut att det är Imam Mahdi som i det fördolda styr världen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZGsaEs4WRrA&feature=related

HAAHAHAHAHAHAHAHHAH IR5 VAD HÄNDER NU? EN STOR FLOCK PUNDARE MED DEN STÖRSTA PUNDAREN AV DEM ALLA SNACKAR SKIT (SNACKAR OM ISLAM) HaHAHAHAHAHAahaAHAHAHA! Det roliga är att IR5 försöker försvara dem också, vilket gör det hela ännu roligare samt att han själv ses en större pundare än de största pundarna
Citera
2010-05-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
HAhahahahhahahahaha att du ens tar dig tiden att försöka få det att de ska låta som om man kan relatera dessa punkter till minnesförlust gör att jag asgarvar! Hur många hjärnceller har du? Arab!!!

Jag vill bara påpeka att ingen tar dig på allvar! Det finns folk som känner till berättande formerna inom folkloristik och de vet vad jag pratar om sen vill jag tipsa dig om att aldrig ge dig på människor som är pålästa , jag kan kritisera Islam på rätt sätt om jag vill men jag gör det inte pga att nuvarande atmosfären är hatskapande.

Gällande minnesförlust kan jag inte avgöra vad just den Ravayat som programmet syftade till vill poängtera. Men om jag har det framför mig skulle jag försöka veta vad de menar där.
Men jag har ganska kort beskrivit liknande berättandens funktion.
Citera
2010-05-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
HAAHAHAHAHAHAHAHHAH IR5 VAD HÄNDER NU? EN STOR FLOCK PUNDARE MED DEN STÖRSTA PUNDAREN AV DEM ALLA SNACKAR SKIT (SNACKAR OM ISLAM) HaHAHAHAHAHAahaAHAHAHA! Det roliga är att IR5 försöker försvara dem också, vilket gör det hela ännu roligare samt att han själv ses en större pundare än de största pundarna

Du är ingen Iranier i den bemärkelsen att du har uppfostrats med Iranska Ideal. Liknande uttryck som pundare och mycket annat är en retorik som tillhör de vilda och inte oss.
Citera
2010-05-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
varför ska han vara öppnare och slappna av? Ahmedinejad och hans mullor har ju kört Iran i botten med deras "teorier i religion", det är intressant att faktiskt få veta vad som rör sig i irans ledares huvuden.

Dessa teorier i sig tror jag inte ska vara farliga!
Citera
2010-05-26, 16:51
Medlem
livegens avatar
Här kunde Sahlin och Carlsson ha mördats av iranska mordpatruller.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.2001473/har-kunde-sahlin-och-carlsson-ha-mordats
Citera
2010-05-27, 00:09
Medlem
Millees avatar
http://www.youtube.com/watch?v=DDoNA6eeQWc
HAhahahah så klockren!!!!!!!!!
Citera
2010-05-27, 00:18
Medlem
livegens avatar
Millee

Den där dikten var så jävla bra. Jag fick ett gott skratt.
Modigt av honom....
Citera
2010-05-27, 00:20
Medlem
Millees avatar
http://www.youtube.com/watch?v=j9BrdTf5xw4

Vilken jävla åsna, lik alla andra akhonds och andra extremister som har förstört vårt land!
Citera
2010-05-27, 06:43
Medlem
moderatswings avatar
OT raderat!
Tråden handlar inte om religion.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto