2010-05-31, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Med tanke på attacken på Free Gaza troligtvis inte får några reprisalier kan vi utgå med att Iran har full rätt att attackera dessa ubåtar.

Alltså den här Israel är så jävla dumma! De kan bli accepterade bara de delar med sig lite och slutar med allt dödande!!
Citera
2010-05-31, 15:28
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Vem har sagt att jag hittade artikeln under natten?
Du postade ditt senaste inlägg igår kl: 22:35 om irans utveckling och en länk på engelska. Imorse postade du rapporten på persiska kl: 8:59.
Som sagt om du nu kan bara lite persiska, så kan du inte själv ha hittat den rapporten, även om du själv har hittat den, så kan du inte förstå så mycket av den för att du ska med säkerhet använda den som källa.
Så då finns det tre alternativ. Att IR5 har mailat länken till dig eller du kan persiska eller du har kontakter med den iranska regimen, eftersom sidan hör till regimen och i så fall är dina vänner regimanhängare, vilket är väldigt sällsynt i Sverige.
Citera
2010-05-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Du postade ditt senaste inlägg igår kl: 22:35 om irans utveckling och en länk på engelska. Imorse postade du rapporten på persiska kl: 8:59.
Som sagt om du nu kan bara lite persiska, så kan du inte själv ha hittat den rapporten, även om du själv har hittat den, så kan du inte förstå så mycket av den för att du ska med säkerhet använda den som källa.
Så då finns det tre alternativ. Att IR5 har mailat länken till dig eller du kan persiska eller du har kontakter med den iranska regimen, eftersom sidan hör till regimen och i så fall är dina vänner regimanhängare, vilket är väldigt sällsynt i Sverige.
Vem har sagt att jag hittade artikeln just idag?
Citera
2010-05-31, 15:32
Medlem
Citat:

hahaha alla har kontakt med den Iranska regimen Förutom du!
Citera
2010-05-31, 15:32
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_bananpaj
Vad är det för fel med att ha persiska vänner då?
Jag bor ihop med en persisk tjej, är det fel på mig då?

Det är inget fel att ha persiska vänner. Jag debatterar med Anka om hans bakgrund bara.
Citera
2010-05-31, 15:36
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_bananpaj
Vad är det för fel med att ha persiska vänner då?
Jag bor ihop med en persisk tjej, är det fel på mig då?

Det är fel på dig om du hade sagt det där på I&I-forumet. För där är rasblanda det värsta du kan göra, sen kan man ju spela på violinen som säger att arierna härstammar från Iran. Finns många vägar att gå..

Så det är en fråga i tycke, i mångt och mycket.

Men det är lite gay av Ankan att inte bara säga sin bakgrund, men samtidigt ska man ju respektera människors integritet, speciellt på såhär på FBACK. Så jag förstår honom.
Senast redigerad av OKPOSO 2010-05-31 kl. 15:38.
Citera
2010-05-31, 15:43
Medlem
livegens avatar
För att återgå till senaste rapporter.

En aktion mot senaste valet i Iran eller snarare sagt kuppen i Stockholm under helgen.

http://www.youtube.com/watch?v=jAGsfoyb05c&feature=player_embedded
Citera
2010-05-31, 15:45
Medlem
Citat:

En aktion mot senaste valet i Iran eller snarare sagt kuppen i Stockholm under helgen.

Så du vill inte svara på min fråga eller kom du på din fallenhet för läskunskaper igen?
Citera
2010-05-31, 17:13
Medlem
Citat:

Kupp? Och vad baserar du det på? Dessutom om dina sk vänner på filmen är så jävla säkra på det de gör varför täcker de ansiktet för?Kanske för att blijetten till Iran Air redan är bokad
Citera
2010-05-31, 17:26
Medlem
OKPOSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Kupp? Och vad baserar du det på? Dessutom om dina sk vänner på filmen är så jävla säkra på det de gör varför täcker de ansiktet för?Kanske för att blijetten till Iran Air redan är bokad

Daah immortals...

https://www.fantasyblacksmith.com/images/Persian%20Immortal%20Replica%20Mask.jpg

För övrigt, hur splittrat är Iran egentligen, undrar en utomstående?
Ahmadijenad, Moussavi och gamla shahnen anhängare? Är det dessa tre läger som gäller?
Citera
2010-05-31, 17:26
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Och du har ingen aning om varför de täcker sina ansikten.
Bara för att andra ska få veta. Det beror på att de är rädda för att deras familjmedlemmar eller släckt ska trakaseras i Iran.

Jag biljetterna till Iran är fullbokade. Minst hälften av passagerarna är araber. Du har ju själv varit där, så du borde veta om det.
Citera
2010-05-31, 17:45
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Daah immortals...

https://www.fantasyblacksmith.com/images/Persian%20Immortal%20Replica%20Mask.jpg

För övrigt, hur splittrat är Iran egentligen, undrar en utomstående?
Ahmadijenad, Moussavi och gamla shahnen anhängare? Är det dessa tre läger som gäller?

Alla Iranier och oppositions partier, stödjer den gröna rörelsen, även om många vill helst se en total förändring med nya ledare, men alla inser att bara en liten förändring med mindre religiös styrning och mindre förtryck är bättre än ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in