Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag vill inte att Iranier ska glömma något. Jag vill bara disskutera saker ur andra perspektiv. Du säger att Ahmadinejad är en hård jävel. Men jag säger att han är mjukare än sina motsvarigheter tidigare. Nämn någon som genom den Islamiska Republikens historia har kritiserats i lika omfattning som Ahmadinejad ? Gå och kolla vad media gör med honom , de vrider och vänder på fakta bara för att framställa honom som värsta diktatorn. Men jag tror att ingen vågade säga något under Rafsanjanis resp Khatamis tid. Gör en jämförelse själv.
Khatami var den första presidenten folk fick kritisera typ. Statlig media brukade kritisera hans regering.
Ahmadinejad är full av skit.
Citat:
Om Ahmadinejad hade förlorat 2005 skulle Iran nu ha skrotat kärnkraften. Gör en jämförelse. Ahmadinejads politik gynnar Iran på sikt, detta vet även USA. Du nämner inflationen men du nämner inte hur USA rånar ditt land genom sanktioner, men trots detta har Ahmadinejad visat en del framsteg. Iran måste visa självständighet till omvärlden det är slut på den tiden då de kunde göra vad som helst med Iran.
Iran hade inte "skrotat kärnkraften" nej. Det råder inga meningsskiljaktigheter om kränkraftsprogrammet.
Ahmadinejad har inte gjort några framsteg. Sanktionerna kunde vara borta om Iran förde fredligare utrikespolitik. Amerikanarna erkänner Irans rätt till kärnkraft.
Citat:
OK , vad skulle hända om du och din kompis skulle arrangera en demonstration på 100 000 pers på Stockholms gator utan tillstånd , och så börjar ni ropa död åt Fredrik Reinfeldt , kasta sten också , vad skulle hända tror du? Polisen i Sverige skulle spärra alla tunnelbanor, bussar, kontrollera alla mobiltel. Och antalet döda skulle bli minst minst 500 pers. Vi alla minns GBG kravallerna som inte var något jämfört med 100 000pers. Vad är det du förväntar dig? att polisen ska komma ut och dela blommor bland demonstranter?
Problemet är att man aldrig får demonstrera i Iran. Iran är ingen demokrati och saker fungerar inte som i Sverige. Det ger folk rätten att ta saker i egna händer när staten inte är rättvis.