Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
[b]Ja, uppenbarligen så säger det väl då mycket om hur lagen då funkar i Iran, eller hur?
Vi får väl se hur det utvecklar sig huruvida hon stenas eller ej, trovärdiga rapporteringar om vad som komma till att ske kring detta kommer dock knappast ifrån Iranska myndigheter, den delen är nog säker för min del..
Vi får väl se hur det utvecklar sig huruvida hon stenas eller ej, trovärdiga rapporteringar om vad som komma till att ske kring detta kommer dock knappast ifrån Iranska myndigheter, den delen är nog säker för min del..
det konstiga är att ryktet sprids och när inget händer efteråt är det ingen som är intresserad längre
taktiken är att sprida obekräftade rykten om X fallet för att allmänheten senare per automatik ska relatera sånt med Iran. Gör man så upprepade gånger så är nåt som inte stämmer! För inte så längesedan hade vi ett fall med Makarem Shirazis fatwa men vad hände?
Iranska oppositionen har blivit intressant inkomstkälla för många arbetslösa! För att förstå hur liknande nyheter kommer till måste man främst analysera oppositionens roll i vardagen. Oppositionen medför att en del Radiokanaler får lyssnare detsamma gäller en del TVstationer där herr eller fru Folani sitter och analyserar politiska frågor med 0 kunskaper. Dessa analyser och personliga ställningstaganden upphöjs till fakta, tex Noorizadeh har en kontakt som HAN påstår jobbar för domstolen och folk hör en röst via ett telefonsamtal och det ska bekräfta allt. Alla tjänar på det här, TVstationen, kebabgrossisten, herr eller fru Folani, asylsökande Iranien som får sitt påhittade fall bekräftad av media och allt på bekostnad av Iran. Som du ser är näringen för cirkulationen RYKTEN om saker och ting, så länge de finns så tjänar en del på det!
Vi har namn,fall, underlag för lögner som bevisar hur Iranier medvetet utnyttjar rykten till sina personliga ändamål. Och ja, jag tycker inte att Iran har bra lagar för liknande saker för vilken stat i världen skulle återigen ge dig Pass då du har spolat Passet och ljugit om dumma staten Iran? Haha så många asylsökande och så många som fyller Iran Air varje vecka , tror du inte att det börjar bli löjligt?
Detta är ytterligare bevis på att enda målet med liknande rykten är för att skada Iran och dess intressen vilket många av er ploast-iranier medverkar till . Jag fattar inte ni är inte ens Iranska medborgare längre vad fan vill ni Iran???