2010-07-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
[b]Ja, uppenbarligen så säger det väl då mycket om hur lagen då funkar i Iran, eller hur?
Vi får väl se hur det utvecklar sig huruvida hon stenas eller ej, trovärdiga rapporteringar om vad som komma till att ske kring detta kommer dock knappast ifrån Iranska myndigheter, den delen är nog säker för min del..

det konstiga är att ryktet sprids och när inget händer efteråt är det ingen som är intresserad längre taktiken är att sprida obekräftade rykten om X fallet för att allmänheten senare per automatik ska relatera sånt med Iran. Gör man så upprepade gånger så är nåt som inte stämmer! För inte så längesedan hade vi ett fall med Makarem Shirazis fatwa men vad hände?

Iranska oppositionen har blivit intressant inkomstkälla för många arbetslösa! För att förstå hur liknande nyheter kommer till måste man främst analysera oppositionens roll i vardagen. Oppositionen medför att en del Radiokanaler får lyssnare detsamma gäller en del TVstationer där herr eller fru Folani sitter och analyserar politiska frågor med 0 kunskaper. Dessa analyser och personliga ställningstaganden upphöjs till fakta, tex Noorizadeh har en kontakt som HAN påstår jobbar för domstolen och folk hör en röst via ett telefonsamtal och det ska bekräfta allt. Alla tjänar på det här, TVstationen, kebabgrossisten, herr eller fru Folani, asylsökande Iranien som får sitt påhittade fall bekräftad av media och allt på bekostnad av Iran. Som du ser är näringen för cirkulationen RYKTEN om saker och ting, så länge de finns så tjänar en del på det!

Vi har namn,fall, underlag för lögner som bevisar hur Iranier medvetet utnyttjar rykten till sina personliga ändamål. Och ja, jag tycker inte att Iran har bra lagar för liknande saker för vilken stat i världen skulle återigen ge dig Pass då du har spolat Passet och ljugit om dumma staten Iran? Haha så många asylsökande och så många som fyller Iran Air varje vecka , tror du inte att det börjar bli löjligt?
Citera
2010-07-06, 15:01
Medlem
Millees avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7421806.ab
Fyfan, sjukt alltså!
Citera
2010-07-07, 20:51
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
det konstiga är att ryktet sprids och när inget händer efteråt är det ingen som är intresserad längre taktiken är att sprida obekräftade rykten om X fallet för att allmänheten senare per automatik ska relatera sånt med Iran. Gör man så upprepade gånger så är nåt som inte stämmer! För inte så längesedan hade vi ett fall med Makarem Shirazis fatwa men vad hände?

Detta kan komma som en chock för dig nu IR5 men saken är ibland när man uppmärksammar vissa saker i media så kan det faktiskt vända folk i en viss fråga när den uppdagas för dem. Kvinnan i fråga kan mycket väl skonas eller benådas om hon det är ett tillräckligt stor ramaskri i media och bland folk.

Så att media tar upp det kan mycket väl vara ett sätt för att också stoppa det hela och inte bara uppmärksamma folk om att sådant sker. Gällande resten du skrev så var det inte relevant för ämnet.

Vi alla har förstått det nu, Iran är ett paradis och inget förtryck existerar där. Vi ber dig snällt då bara att lämna över den delen av populationen som inte gillar läget till oss i väst.

Citera
2010-07-08, 02:01
Medlem
Mehrs avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ae7vb8mGYtM
Citera
2010-07-08, 15:10
Medlem
Citat:
Detta kan komma som en chock för dig nu IR5 men saken är ibland när man uppmärksammar vissa saker i media så kan det faktiskt vända folk i en viss fråga när den uppdagas för dem. Kvinnan i fråga kan mycket väl skonas eller benådas om hon det är ett tillräckligt stor ramaskri i media och bland folk.

Så att media tar upp det kan mycket väl vara ett sätt för att också stoppa det hela och inte bara uppmärksamma folk om att sådant sker. Gällande resten du skrev så var det inte relevant för ämnet.

Vi alla har förstått det nu, Iran är ett paradis och inget förtryck existerar där. Vi ber dig snällt då bara att lämna över den delen av populationen som inte gillar läget till oss i väst.

ja om man gör det på rätt sätt! Jag frågade innan vem som har sett domen vart kommer nyheten ifrån? Sen förstår inte jag om det är steningen som man kritiserar eller dödsstraffet vilket är det? Sen att vissa källor påstår att hon endast ska avrättas för otrohet är kanske värd att granska lite först! Det oklarheter om vad som kommer ut så jag förstår inte hur man ska ta ställning på det viset som ni håller på.
Citera
2010-07-09, 14:58
Medlem
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=ae7vb8mGYtM

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/10565103.stm

Citera
2010-07-09, 15:04
Medlem
Securions avatar
Citat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/10565103.stm

Som du ser så lönar det sig att uppmärksamma sånt här.
Ja inte för såna som dig då som vill se flickor stenas till döds... Men för oss andra är det riktigt nice att kunna vara del av att faktiskt rädda ett liv.

"The stones used must be large enough to cause the condemned pain, but not sufficient to kill immediately."

Fy fan.
Citera
2010-07-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Som du ser så lönar det sig att uppmärksamma sånt här.
Ja inte för såna som dig då som vill se flickor stenas till döds... Men för oss andra är det riktigt nice att kunna vara del av att faktiskt rädda ett liv.

"The stones used must be large enough to cause the condemned pain, but not sufficient to kill immediately."

Fy fan.

Jaha kanske för att allt från början var skitsnack!
Citera
2010-07-10, 08:06
Medlem
lejon71s avatar
Citat:
Jaha kanske för att allt från början var skitsnack!

Vad menar du med skitsnack? Många människor runt om i världen har engagerat sig för att hon ska slippa bli stenad till döds, tack vare detta så kommer hon leva ett tag till eller tom domen revs upp för det sk påstådda "otroheten".
Citera
2010-07-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejon71
Vad menar du med skitsnack? Många människor runt om i världen har engagerat sig för att hon ska slippa bli stenad till döds, tack vare detta så kommer hon leva ett tag till eller tom domen revs upp för det sk påstådda "otroheten".

Problemet är att hon aldrig var dömd till stening utan något ni jävla arbetslösa Exiliranier i väntan på asyl hade hittat på. Titta mina tidigare inlägg där jag frågar efter källan!!!! Och att hon inte ska stenas har inte med engagemanget att göra utan snarare att något sånt från första början var skitsnack. Detta är ytterligare bevis på att enda målet med liknande rykten är för att skada Iran och dess intressen vilket många av er ploast-iranier medverkar till . Jag fattar inte ni är inte ens Iranska medborgare längre vad fan vill ni Iran???
Citera
2010-07-11, 08:22
Medlem
lejon71s avatar
Citat:
Problemet är att hon aldrig var dömd till stening utan något ni jävla arbetslösa Exiliranier i väntan på asyl hade hittat på. Titta mina tidigare inlägg där jag frågar efter källan!!!! Och att hon inte ska stenas har inte med engagemanget att göra utan snarare att något sånt från första början var skitsnack.
Först klagar du att folk går till personangrepp när de debatterar med dig, men när man kollar dina inlägg så är du värre än de flesta när det gäller personangrepp. Du använder hela tiden ord som exiliranier, plastiranier och många andra irellevanta uttryck för att visa på din höga intelligens, men i mina ögon och de flesta iranier så är du bara en liten hjärntvättad råtta som behöver verkligen hjälp på ett eller annat sätt.

Som jag har skrivit i mina tidigare inlägg så det spelar ingen roll vilka bevis man lägger framför dig, för att du kommer ändå inte acceptera dem! Amnesty International har fört en kampanj under en tid så de ska kunna stoppa steningen av Sakineh Mohammadi Ashtiani.
http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/iran-must-not-execute-woman-spared-stoning-death-any-means-2010-07-09

Sedan har medierna i Iran som vanligt blivit tillsagda att inte publisera några nyheter om henne, då måste vi normala människor förlita oss på andra medier som är oberoende och kan ej tystas. Så fungerar i demokratiska samhälle jämfört med ett sjukt teokratiskt styrd samhälle.
http://www.guardian.co.uk/world/2010/jul/09/iran-blackout-over-stoning-sentence-woman

Citat:
Detta är ytterligare bevis på att enda målet med liknande rykten är för att skada Iran och dess intressen vilket många av er ploast-iranier medverkar till . Jag fattar inte ni är inte ens Iranska medborgare längre vad fan vill ni Iran??

Du ser allt detta som rykte men jag och de flesta normala människor ser detta som fakta och vi normala människor behöver inte sprida falska rykte för att skada Iran eller iranska intresse, regimen i Iran lyckas med den bedriften 100 gånger bättre än alla oss andra.

Jag kommer vara en "riktig" iranier mer än du någonsin kommer att vara i närheten av, skillnaden mellan oss är att, jag sitter inte hemma och runka till nyheter när iranier blir avrättade för olika anledningar i Iran men jag är bergsäker på att du gör det.
Citera
2010-07-12, 03:59
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Korrekt israel är ingen full demokrati.

Jodå, det är det.

Citat:
In the 18 Middle Eastern countries, only one, Israel, ranks as Free (Israel is also the only electoral democracy in the region). There are 6 Partly Free states (33 percent), and 11 countries that are Not Free (61 percent).

http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=70&release=317

Citat:
Den enda som tjatar om palestiner är du själv. Uppenbart finns det palestiner. de araber som bodde under de brittiska mandatet ser sig själva som palestinska araber. Dvs araber från mandatet palestina, de betitlas ju inte israeliter, likväl att de flesta palestiner inte uppfattar israel som en legitim stat, utgör det också en anledning till att röra sig med palestinier-begreppet.

Palestinier är som sagt ett låtsasfolk som konstruerats senare i efterhand. Landsområdet tillhörde britterna och inte något hitte-på-folk. Och nu tillhör den marken som sagt Israel. Finns som sagt inget som heter Palestinier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in