2010-04-18, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennyboyzz
det är viktigt att poängtera att när revolutionen inträdffade 1979, så var iran ett av världens mest efterblivna länder......att iranierna i iran idag är irrationella och religöst fundamentalistiska har såldes inget med det islamistiska styret att göra....

iran är idag lika efterblivet som när lenin gjorde revolution 1919 i ryssland......när shaen styrde på 60-talet så var 80% av iranierna anafalbeter.....idag är väl siffran nåt likanande......

När man skriver något sånt utan att komma med källa är ju tragiskt, tycker du inte det?
Är 80% av Iran analfabeter? Vilken källa har du?

http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4skunnighet

Iran ligger alltså 70-80% på läs/skrivkunnighet, alltså 20-30% analfabetism.

Snarare du som har problem med att läsa och skriva.

likanande? shaen? anafalbeter? inträdffade? religöst?
Sen heter det Iran och inte iran. Ryssland heter det, inte ryssland. Lenin heter det, inte lenin osv.
Du kanske borde gå om skolan. Kan man inte skriva rätt så kanske man inte borde uttrycka sig om analfabetism. Och kom med källa nästa gång.
Senast redigerad av Pulse82 2010-04-18 kl. 01:29.
Citera
2010-04-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savaran
Alternativt är han är ett troll som trollar, därav all nonsens.

De här metoderna funkar ej! Håll dig till Mousavi!
Citera
2010-04-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo

ja, den saken är jävligt klar

låt mig sammanfatta dig:
-"Alla som inte tycker som jag är USA:s lakejer"
-"jag vill inte ändra nåt i iran"
-"iran är bättre än väst på allt, men jag vill inte bo där"
-"alla som är emot irans regim är kopplade till CIA"

du lever i en intressant värld

t.o.m. när jag går in på din paradgren "strategier" skriver du:

så, nu vill du inte ha några strategier utan fri vilja, men den fria viljan som finns idag är inte "på riktigt" det är CIA...

Du klagar på att den gröna rörelsen inte har nån strategi, sen vill du inte ha en strategi utan fri vilja, när den inte har nån strategi vill du ha det, sen vill du inte ha det...

Du vill inte styra iran, du ger ifrån dig makten, men det finns ingen som lever som är kvalificerad, alltså händer ingenting. Du ger inte ens ett förslag på vad du vill ändra.

IR5, det finns 2 alternativ, du är regimsnubbe som sprider propaganda men utan att öppet stödja nån, utan du argumenterar bara för mullaregimen och med "nationalist" som täckmantel. Smart, du snurrade till det i min skalle i början iaf. Nationalist betyder ju att man älskar sitt land, en fin täckmantel. Men du är uppenbart ingen nationalist. Det är en bra plan, för om du öppet säger att du är regimanhängare kommer folk be dig dra åt helvete direkt. Nu säger du halvintressanta jag-älskar-iran-grejer i början, men när man gräver lite visar det sig att allt är skitsnack.
Det andra alternativet är att du är galen

jag tar dig inte seriöst längre

Anta att jag är mulla regimens snubbe vad kan du göra? Är det förbjudet att vara regimsnubbe?
Citera
2010-04-18, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savaran
För en gångs skull håller jag med dig.

Du borde även sluta uttala dig om landets angelägenheter, så medveten som du är om att du inte besitter nödvändig intellektuell kapacitet för att kunna avgöra vad som är bra för Iran.

heh du är inte ens iranier! Du har bara hört massa saker från pappa medan du åt fil och flingor

Intellektualitet har ingenting med bra ledare att göra, att vara ledare kräver även andra kvaliteer. Sen ska du veta att du med dina sionistiska vänner på nätet bör ägna er åt annat än kritisera saker i onödan. Du har anklagat mig för att vara troll osv men vem är du själv? Mousavis springpojke med falska nyhetsspridningar!
Citera
2010-04-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Anta att jag är mulla regimens snubbe vad kan du göra? Är det förbjudet att vara regimsnubbe?

det är inte förbjudet, det råder åsiktsfrihet i sverige till skillnad från i ditt land.

Men du tycker nog iran är bättre på det också, så här kanske; CIA har ett högkvarter i en by i västra iran där de sprider budskapet att det inte råder åsiktsfrihet i Iran. I själva verket är Iran världsbäst på åsiktsfrihet och Sverige bör lära av Iran.

Jag måste skriva att det var intressant att läsa dina skruvade svar, nu vet jag hur ni "tänker". Med såna som du i regimen finns det bara en väg för Irans framtid, åt helvete.

Men du bor ju i Sverige, då spelar det ingen roll för dig
Citera
2010-04-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennyboyzz
det är viktigt att poängtera att när revolutionen inträdffade 1979, så var iran ett av världens mest efterblivna länder.......

Och idag är det det mest efterblivna. What's your point?
Citera
2010-04-18, 13:59
Medlem
Citat:
Jag måste skriva att det var intressant att läsa dina skruvade svar, nu vet jag hur ni "tänker". Med såna som du i regimen finns det bara en väg för Irans framtid, åt helvete.

Tänk också att den skruvade personen kan vara du själv! Allt jag skrev kan bevisas, men vill du säga att CIA inte har med Iran att göra? Kan du istället berätta för oss vad CIA har för uppgift i Iran?
Citera
2010-04-18, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
framåt att samarbeta med ett fritt och demokratiskt Iran som respekterar världens nationer och folk.

Sedan när betraktas sionister som ett folk eller människor?
Citera
2010-04-18, 14:29
Medlem
Citat:
Tänk också att den skruvade personen kan vara du själv! Allt jag skrev kan bevisas, men vill du säga att CIA inte har med Iran att göra? Kan du istället berätta för oss vad CIA har för uppgift i Iran?

Jag vet att CIA är där, det är fan krig där nere. Jag vet att USA har behandlat er som skit. Jag är på er sida mot sionismen. Men när ni går mot er befolkning och kallar allt de gör som inte passar för "USA:s verk" är det inte ok. Iran är ingen amerikansk delstat, ni måste ta ansvar för ert eget beteende, ni kan inte skylla allt på USA. Det är som när man talar med barn

Bevisa att demonstrationerna är USA:s verk.
Bevisa att Nedas död var planerad.
Citera
2010-04-18, 15:45
Bannlyst
Citat:
Sedan när betraktas sionister som ett folk eller människor?
Sen alltid? Vad jag vet så erkänns Israel av en stor majoritet av världens stater och av alla civiliserade stater. Sedan kan man kritisera den politik de för och just nu är den högerregering i Israel så den kan man självfallet kritisera om man anser de för en felaktig.

Men självfallet så är Ayatollahn bättre enligt dig? Han har nog många liv på sitt samvete då alla de som avrättats i Iran sedan revolutionen finns på deras samvete och det blir några hundra människor minst.
Citera
2010-04-18, 19:21
Medlem
Citat:

Bevisa att demonstrationerna är USA:s verk.
Bevisa att Nedas död var planerad.

Du har helt fel. Ta dig till närmaste bibliotek läs om kognitiva arbetssätt gällande den västerländska kulturimperialismen så förstår du att det inte är barn du har med att göra. Metoder som begagnas ständigt både i den västerländska median och politiken får direktioner från amerikanska makt och strategiska centraler. Figurer och karaktärer som står bakom amerikanska politiken har ett intresse av att instabilisera Iran, beviset är rapporten som jag hänvisade dig till innan. Även erfarenheterna visar att operationer som Ajax 1 har haft liknande indikationer.

Angående Nedas död är något självklart! En kamera bevakar henne från långt håll med fokus på Neda, detta pågår undre längre tid så den som har filmat scenen vet med stor sannolikhet vem mördaren var, du kan också gå runt och låtsas att polisen sköt henne men den uppfattningen saknar motiv. Däremot om vi antar att någon gjort detta i avsikt att skapa martyr och förstora upp bilden i media är allt löst.
Citera
2010-04-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller
Sen alltid? Vad jag vet så erkänns Israel av en stor majoritet av världens stater och av alla civiliserade stater. Sedan kan man kritisera den politik de för och just nu är den högerregering i Israel så den kan man självfallet kritisera om man anser de för en felaktig.

Men självfallet så är Ayatollahn bättre enligt dig? Han har nog många liv på sitt samvete då alla de som avrättats i Iran sedan revolutionen finns på deras samvete och det blir några hundra människor minst.

En majoritet av världens stater och de som du kallar civiliserade kan också acceptera massförstörelse vapen, men ingenting tyder på att de har rätt bara för att de utgör en majoritet. Om det inte skulle vara för sionismens starka inflytande skulle Israel inte kunna bevaras en enda dag! Ni mördar människor och det gör ni med stolthet, ni har tagit andra människors hem, ni har skapat en stat baserad på religiös förankring utan hänsyn till området. Ni är ovälkomna ! Ni bör åka tillbaks till Tyskland där ni blev slaktade än att föra över er sadism som är orsakad av västerlandet på massa oskyldiga barn som inte har haft något med er att göra. Åk till Europa och be de om ett land det är ju trots allt de som har orsakat er dessa skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in