2010-05-14, 18:57
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Exakt det jag ville veta! Mycket av det du skrev påminner om MKO, jag råder dig ifall du är medlem i organisationen att dra dig tillbaka , du vet inte vad MKO är!
Även om Jag inte gillar MKO, men jag anser att de har all rätt att existera, föra sin politik och beskämpa er blodtörstiga araber med alla medel de än behagar.
Citera
2010-05-14, 19:05
Medlem
livegens avatar
Citat:
Befirielseinvasion??? Det roliga är att du påstår att majoriteten är för det

Lär dig att läsa först och sedan läs om min text.

Citat:
Sen en fråga bara ! PÅ vilket sätt är Iranier per dagens datum underordnad den arabiska kulturen? Vilka är dessa araber som styr Iran kan du tala om det för oss ? Menar du att Iranier inte per dagens datum sympatiserar med Ali och Hussein? Är det så du menar för jag tror att du har fel! Det är snarare du som genom makten vill ändra på människors religiösa föreställningar, du kommer aldrig att lyckas. Iran är ett religiöst samhälle oavsett mullor eller ickemullor och du har inte den rätten att begränsa de att utöva sina föreställningar som de vill. Din jävla idiot religion behöver inte betyda något sämre det kanske i sig är en överlevnadsstrategi som du inte begriper något av.

Du fattar inte eller hur? Det är ändå stor skillnad mellan en arab och Iranier oavsett om araben tvingade på sina religiösa föreställningar på Iranien men det är ändå den arabiska som utformas efter den Iranska och inte tvärtom detta kallas stark kultur något som dina amerikanska vänner brottas med dagligen
Det är bara ni araber och muslimer, som påtvingar er tro och kultur på alla andra människor. Aldrig i Irans historia har någon förhindrat muslimer från att utöva islam och ingen iranier kommer att bli lika grymma som ni för att hindra er att utöva islam, men många iranier kommer att avslöja er sanna natur och grymma historia.

Ni araber har genom diskriminering, förföljelse och massmord tvingad på iranierna er efterblivna religion och sätt att tänka och leva., vilket det pågår än idag.
Det är inte iraniernas kultur att påtvinga kvinnorna hijab och ett svart påslakan. Det är inte iraniernas kultur att dyrka en arabisk pedofil profet och krigsherre. Det är inte iraniernas kultur att sörja bortgången eller fira födelsen av 12 arabiska inkräktande araber. Det är inte iraniernas kultur att förfölja minoriteter och andra religiösa grupper. Det är inte iraniernas kultur att piska folk som drycker alkohol mm.

Så här sa ni till perserna när ni mötte dem på slagfältet:
“Our Prophet, the Messenger of our Lord, has ordered us to fight you till you worship Allah Alone or give Jizya (i.e. tribute); and our Prophet has informed us that our Lord says: "Whoever amongst us is killed (i.e. martyred), shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever amongst us remain alive, shall become your master."
Och när ni hade erövrat den persiska huvudstaden förstörde ni stora delar av staden och brände alla böcker som stred mot koranen från stadens bibliotek som var en av världens främsta bibliotek. Sedan tog ni tusentals iranier till fånga och sålde dem som slavar till er själva. En av dessa slavar vid namn Firooz lyckades mörda khalifen Umar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ktesifon
Därefter slog ni ner alla folkliga uppror med fullt brutalitet liksom ni gör än idag och mördade alla även barn och kvinnor.
Ni tvingade iranierna att konvertera till islam genom att förnedra dem, diskriminera dem, hota dem och genom högre skatter, som icke muslimer var tvungna att betala.
http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Zoroastrians
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquest_of_Persia
Många zoroastrianer, som blev trötta på er förföljelse lämnade Iran och flydde till indien, vilka kallas för parsi och lever än idag i indien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Parsi
http://zoreled.org/historyzorislamiciran.aspx

Samma grymheter som era fäder begick mot iranierna begår ni igen mot oss. Ni har mördat hundratusentals iranier och fördrivit miljoner på flykt och ni har mage att kalla USA för stor satan.
Citera
2010-05-14, 20:28
Medlem
Millees avatar
Citat:
Det finns många bevis som såna som du som säljer sin heder och tom dina föräldrar bara för att slicka röven på en amerikan inte vill se. Det är såna jävla idioter som du som var anledningen till revolutionen. Din jävla idiot väst har avsikten att radera den iranska kulturen ´för alltid, och du begriper 0. Problemet med Iran är just såna som du Livegen, problemet är att såna som du är idioter ni är sjuka i huvudet, ni vill offra ett land en kultur bara för era personliga upplevelser, du är en egoistisk sjuk jävla invandrare som ljugit om allt bara för att stanna i Sverige.

http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=126320707378979
Är det denna kultur du stolt försvarar? Eller är det den kulturen att stena folk? Eller kanske den kulturen att våldta unga iranier i fängelsena?

Du är en riktig skojare..
Citera
2010-05-15, 10:53
Medlem
lejon71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livegen
Även om Jag inte gillar MKO, men jag anser att de har all rätt att existera, föra sin politik och beskämpa er blodtörstiga araber med alla medel de än behagar.
Vad vet du egentligen om MKO? Alla medlemmar är hjärntvättade, de bryr sig vare sig om Iran eller iranier. Under Iran/Irak kriget visade de vilka landsförädare de egentligen är. Jag ser heller att nuvarande regimen har makten än att några sektmedlemmar med Marjam och Masud i spetsen ska få nåt inflytande i Iran.

Kom ihåg att tack vare dessa landsförädare var den iranska revolutionen ett faktum, och ifall de hade fått makten så hade avrättningarna varit 10 gånger mer än det har varit hitintills.

Det roliga med MKO medlemmar är att många ur deras familjer är just mullor så ett sekulariserat Iran skulle vi glöma ifall de fick makten. Jag tycker att du ska lägga din energi på grupper som strävar efter verklig demokrati utan nån som helst religiös inblandning.
Citera
2010-05-15, 12:14
Medlem
Citat:
Lär dig att läsa först och sedan läs om min text..

Vi går tillbaka för att se vad du skrev:

Du bör inte använda ordet många i debatt om du inte menar en majoritet, många tyder på en stor del och inte bara en del. =====> slå upp det så får du se många : fler flest pron. plural ett stort antal

Citat:
Det är bara ni araber och muslimer, som påtvingar er tro och kultur på alla andra människor. Aldrig i Irans historia har någon förhindrat muslimer från att utöva islam och ingen iranier kommer att bli lika grymma som ni för att hindra er att utöva islam, men många iranier kommer att avslöja er sanna natur och grymma historia.

Jag tror inte du kan kritisera Islam på rätt sätt! Vill du veta var du har fått allt detta ifrån? Du har tittat på en del TVkanaler som kritiserat Islam , det är en del personer i USA som håller på sånt. Men jag ska tala om för dig att liknande figurer kan bara snacka skit för er som inte vet och känner till metoderna hur man historiskt går in och analyserar religion.

Citat:
Ni araber har genom diskriminering, förföljelse och massmord tvingad på iranierna er efterblivna religion och sätt att tänka och leva., vilket det pågår än idag.
Det är inte iraniernas kultur att påtvinga kvinnorna hijab och ett svart påslakan. Det är inte iraniernas kultur att dyrka en arabisk pedofil profet och krigsherre. Det är inte iraniernas kultur att sörja bortgången eller fira födelsen av 12 arabiska inkräktande araber. Det är inte iraniernas kultur att förfölja minoriteter och andra religiösa grupper. Det är inte iraniernas kultur att piska folk som drycker alkohol mm.

Så här sa ni till perserna när ni mötte dem på slagfältet:
“Our Prophet, the Messenger of our Lord, has ordered us to fight you till you worship Allah Alone or give Jizya (i.e. tribute); and our Prophet has informed us that our Lord says: "Whoever amongst us is killed (i.e. martyred), shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever amongst us remain alive, shall become your master."
Och när ni hade erövrat den persiska huvudstaden förstörde ni stora delar av staden och brände alla böcker som stred mot koranen från stadens bibliotek som var en av världens främsta bibliotek. Sedan tog ni tusentals iranier till fånga och sålde dem som slavar till er själva. En av dessa slavar vid namn Firooz lyckades mörda khalifen Umar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ktesifon
Därefter slog ni ner alla folkliga uppror med fullt brutalitet liksom ni gör än idag och mördade alla även barn och kvinnor.
Ni tvingade iranierna att konvertera till islam genom att förnedra dem, diskriminera dem, hota dem och genom högre skatter, som icke muslimer var tvungna att betala.
http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Zoroastrians
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_conquest_of_Persia
Många zoroastrianer, som blev trötta på er förföljelse lämnade Iran och flydde till indien, vilka kallas för parsi och lever än idag i indien.
http://en.wikipedia.org/wiki/Parsi
http://zoreled.org/historyzorislamiciran.aspx

Samma grymheter som era fäder begick mot iranierna begår ni igen mot oss. Ni har mördat hundratusentals iranier och fördrivit miljoner på flykt och ni har mage att kalla USA för stor satan.

du skriver många saker som är fel! Du ska veta att Hijab kommer från Iran långt innan islam fick fäste! Det är genom zoroastrianismen som kristna kvinnorna lärde sig täcka håret. Sen kan du själv forska lite om hur även arabiska kvinnorna hade friare ställning innan Muhammed. Gällande pedofilitet så kan jag tala om för dig att det var mycket värre i Europa på 600talet, om det nu existerade några kulturer här, gå och läs om den tidens Europa.

Och en sak du bryr dig så jävla mycket om händelserna som drabbade Iran under 600-700talet. Men det intressanta är att såna som du inte har minsta intresse för att granska Alexanders anfall Jag kan säga så här att den skada som den Iranska kulturen ur antropologiska och religiösa aspekter fick under Alexanders invasion kan inte du ens jämföra med den arabiska invasionen. För att väcka upp såna som du kan jag tala om för dig att den Sassanidiska dynastin var efterkonstruerad och inte äkta Iransk, landet hade tidigare genomgått stora förändringar. Många av shiaislams inslag är importerade av den sassanidiska påhittade zoroastrianismen, mer än halva Avesta är efterkonstruerad , vill du finna rötterna till föreställningarna om 12 imamerna sök igenom zoroastrianism och mitraism din idiot.

Men vet du varför det blivit så? För att om du är rädd för att visa att du är zoroastrianist då gör du det på ett enklare sätt! Du överför Iranska föreställningarna på arabiska figurer bara för att själva föreställningen ska kunna överleva. Men idioter som du tror att det är av slumpen som dina förfäder bibehållit dessa föreställningar. Något finns i de som säger en del om den mentalitet som dina förfäder har haft, alla berättelser innehåller olika narrativa former som kan analyseras för att få reda på hur Iranier kämpade mot Islam.

Alltså du borde lära dig bli av med hatet som du bär med dig!
Citera
2010-05-15, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millee
http://www.facebook.com/#!/video/video.php?v=126320707378979
Är det denna kultur du stolt försvarar? Eller är det den kulturen att stena folk? Eller kanske den kulturen att våldta unga iranier i fängelsena?

Du är en riktig skojare..

Jag är mycket ledsen att det ska behöva vara på det viset! Som jag tidigare kanske skrev förekommer liknande syn bland Iranier utomlands också! Men gällande fängelser och sånt tycker jag att det är överdrivet att jämföra massa ungdomar på gatan som tafsar på en tjej med poliser som vi inte har några bevis mot. Du kan inte lägga fram denna video och därefter relatera det till fängelserna. Det där är inget nytt sånt förekom i Iran förut också! Problemet är att polisen ägnar sig inte åt saker de borde ägna sig åt.
Citera
2010-05-15, 19:18
Medlem
livegens avatar
[quote]
Citat:
Vi går tillbaka för att se vad du skrev:

Du bör inte använda ordet många i debatt om du inte menar en majoritet, många tyder på en stor del och inte bara en del. =====> slå upp det så får du se många : fler flest pron. plural ett stort antal
Vad säger man till en sådan korkad arab som du?
Citat:
Jag tror inte du kan kritisera Islam på rätt sätt! Vill du veta var du har fått allt detta ifrån? Du har tittat på en del TVkanaler som kritiserat Islam , det är en del personer i USA som håller på sånt. Men jag ska tala om för dig att liknande figurer kan bara snacka skit för er som inte vet och känner till metoderna hur man historiskt går in och analyserar religion.
Arab! Det är bl.a. ni araber själva, som bevittnat om er grymma behandlingar av iranierna, vilka ni har undanhållit för de senare generationer iranier. Mina källor är bl.a. sunniternas främsta autentiska hadithsamlingen Sahih Bukhari. Här får du en till hadith, som återberättar vad din pedofile pershatande Muhammad hade för drömmar om Iran och iranier:

"Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle said, "When Khosrau (persisk kung) is ruined, there will be no Khosrau after him; and when Caesar is ruined, there will be no Caesar after him. By Him in Whose Hands my life is, you will spend their treasures in Allah's Cause." (Sahih Bukhari, Book #53, Hadith #349)"
http://www.searchtruth.com/

Citat:
du skriver många saker som är fel! Du ska veta att Hijab kommer från Iran långt innan islam fick fäste! Det är genom zoroastrianismen som kristna kvinnorna lärde sig täcka håret. Sen kan du själv
Din korkade arab!, du ska inte berätta för mig om persisk historia. Persiska kvinnor före islam bar en tunn genomskinnlig sjal på huvudet som mode, men visst de bar tjockare sjalar vid religiösa ceremonier, men även mänen bar en huvudbonad liksom zeroastrianister gör än idag.
Dessutom även judarna har lagar, som kräver att kvinnan täcker håret och kroppen och islam har hämtat mycket inspiration från judendomen.
http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fen.wiki pedia.org%2Fwiki%2FTzniut&anno=2
Citat:
forska lite om hur även arabiska kvinnorna hade friare ställning innan Muhammed. Gällande pedofilitet så kan jag tala om för dig att det var mycket värre i Europa på 600talet, om det nu existerade några kulturer här, gå och läs om den tidens Europa.
Jag vet att arabiska kvinnor hade mycket starkare ställning och var mycket friare än efter islam. De kunde bl.a. gifta sig med flera män och bedriva affärsverksamhet.
Det är ingen i Europa eller resten av världen som dyrkar en pedofil och krigsherre.
Citat:
Och en sak du bryr dig så jävla mycket om händelserna som drabbade Iran under 600-700talet. Men det intressanta är att såna som du inte har minsta intresse för att granska Alexanders anfall Jag kan säga så här att den skada som den Iranska kulturen ur antropologiska och religiösa aspekter fick under Alexanders invasion kan inte du ens jämföra med den arabiska invasionen. För att väcka upp såna som du kan jag tala om för dig att den Sassanidiska dynastin var efterkonstruerad och inte äkta Iransk, landet hade tidigare genomgått stora förändringar.

Det här har vi diskuterat förut, men du med din arabiska ärtgärna fattar inte att det är inte Alexanders religion och ättlingar, som styr Iran idag och förtrycker och mördar iranierna. Dessutom kunde Iran resa sig upp efter Alexander och återta sin gamla kultur och religion.
En sak till ska jag klargöra för dig din dumma arab. Det kan komma som ett chock för dig, men någongång måste du höra verkligheten.
Citat:
Många av shiaislams inslag är importerade av den sassanidiska påhittade zoroastrianismen, mer än halva Avesta är efterkonstruerad , vill du finna rötterna till föreställningarna om 12 imamerna sök igenom zoroastrianism och mitraism din idiot.
12 imamer, jesus 12 lärjungar och årets 12 månader har sina rötter hos zorastrianismen och mitraismen, men de går ännu längre till Sumernas religion. Men det intressanta här är att shiamuslimer har försökt ställa sig hos iranierna och härmat deras föreställningar. Så ni blodtörstiga araber gör allt för att klämra er fast vid Iran och iranier.
Citat:
Men vet du varför det blivit så? För att om du är rädd för att visa att du är zoroastrianist då gör du det på ett enklare sätt! Du överför Iranska föreställningarna på arabiska figurer bara för att själva föreställningen ska kunna överleva. Men idioter som du tror att det är av slumpen som dina förfäder bibehållit dessa föreställningar. Något finns i de som säger en del om den mentalitet som dina förfäder har haft, alla berättelser innehåller olika narrativa former som kan analyseras för att få reda på hur Iranier kämpade mot Islam.
Din blodtörtiga arab!, iranierna antog shiaislam och dessa 12 inkräktande imamer, eftersom det pågick en konflikt mellan dessa ättlingar till Muhammad och Ali mot Sunniternas khalifer om khalifattron och iranierna såg detta som en möiljghet att med hjälp av själva araber göra sig fria från araber. Självklart lovade dessa imamer iranierna att de skulle införa rättvisa och ge dem frihet och rättigheter, precis så som Khomeini sa och precis så som iranierna gör idag genom att välja några mullor och Seyyeder som ledare för att bli av med de värsta araberna.
Citat:
Alltså du borde lära dig bli av med hatet som du bär med dig!
Alltså du och dina gelikar borde bli människor och göra er av med er blodtörst.
Senast redigerad av livegen 2010-05-15 kl. 19:30.
Citera
2010-05-15, 19:46
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejon71
Vad vet du egentligen om MKO? Alla medlemmar är hjärntvättade, de bryr sig vare sig om Iran eller iranier. Under Iran/Irak kriget visade de vilka landsförädare de egentligen är. Jag ser heller att nuvarande regimen har makten än att några sektmedlemmar med Marjam och Masud i spetsen ska få nåt inflytande i Iran.

Kom ihåg att tack vare dessa landsförädare var den iranska revolutionen ett faktum, och ifall de hade fått makten så hade avrättningarna varit 10 gånger mer än det har varit hitintills.

Det roliga med MKO medlemmar är att många ur deras familjer är just mullor så ett sekulariserat Iran skulle vi glöma ifall de fick makten. Jag tycker att du ska lägga din energi på grupper som strävar efter verklig demokrati utan nån som helst religiös inblandning.

Jag gillar inte MKO heller, men de har all rätt att existera och föra sin politik. Deras landsförräderi berodde till viss del på att regimen avrättade flera tusen av dem.
Precis som du säger, så var de till en stor hjälp för förra revolutionen, därför kan de bli ett starkt tillskott till det nya upproret. Ingen gruppering kan ensamt störta denna regim. Vi måste hålla ihop och förhoppningsvis när regimen är borta och vi kan rösta i fria val, så kan vi avgöra MKO:s öde och makt i Iran, vilket förmodligen leder till deras försvinnande med tiden.
Senast redigerad av livegen 2010-05-15 kl. 20:01.
Citera
2010-05-15, 19:50
Medlem
livegens avatar
Citat:
Jag är mycket ledsen att det ska behöva vara på det viset! Som jag tidigare kanske skrev förekommer liknande syn bland Iranier utomlands också! Men gällande fängelser och sånt tycker jag att det är överdrivet att jämföra massa ungdomar på gatan som tafsar på en tjej med poliser som vi inte har några bevis mot. Du kan inte lägga fram denna video och därefter relatera det till fängelserna. Det där är inget nytt sånt förekom i Iran förut också! Problemet är att polisen ägnar sig inte åt saker de borde ägna sig åt.
Poliser ägnar hela sin tid istället åt att gripa och trakassera folk som är inte rättklädda eller umgås med sina partner och låter dessa ligister härja fritt på stan.
Citera
2010-05-15, 20:36
Medlem
sasa77s avatar
Jag undrar vart har ni fått att IR5 är arab??

Är det ngn som förnekar att Iran har arabisk befolkning??
Citera
2010-05-15, 21:00
Medlem
livegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sasa77
Jag undrar vart har ni fått att IR5 är arab??

Är det ngn som förnekar att Iran har arabisk befolkning??
IR5 eller sådana som han behöver inte vara äkta araber, men så länge en iranier stödjer regimen, som förtrycker och mördar iranierna för att upprätthålla islam, vilket historisk har påtvingats iranierna med krig och våld, kallar åtminståne jag honom för arab eller arabrövslickare.
Visst det är många iranier, som yttrar sig illa om araber, men så länge de beter sig civilicerade och inte vill tvinga resten av oss att leva efter deras tro och religion, så är det inte många iranier som ser ner på dem eller avskyr dem.
Senast redigerad av livegen 2010-05-15 kl. 21:02.
Citera
2010-05-15, 21:18
Medlem
Jag blir så otroligt glad och hoppfull inför framtiden när jag ser sånt här.

Älskar att se folken resa sig från tyranni och börja tänka och använda sina egna hjärnor.
Förhoppningsvis så lyckas dem, och under processen att frigöra sig själva kommer de att utveckla ett eget frihetstänk, och alienera sig från islam-fundamentalism!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in