Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-13, 14:39
  #13885
Medlem
lingonsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickscratch
Har ett problem med minecraft och mac, Går in på Minecraft.net och klickar download (har köpt spelet) , när jag får .zip filen å öppnar den så kommer minecraft spelet upp som ett vanligt program gör på mac, när jag dubbelklickar för att starta det så står de "Filen är skadad, flytta till pappeskorg eller avbryt"

har OS X 10.8.2 (mountain lion) , vad är problemet?

OBS, MAC!!!!
Dum fråga, men du drar väl ut filen från uppackningsprogrammet?

Ett klassiskt nybörjarmisstag att man öppnar filen direkt i arkivverktyg.
Citera
2013-01-13, 15:32
  #13886
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickscratch
Har ett problem med minecraft och mac, Går in på Minecraft.net och klickar download (har köpt spelet) , när jag får .zip filen å öppnar den så kommer minecraft spelet upp som ett vanligt program gör på mac, när jag dubbelklickar för att starta det så står de "Filen är skadad, flytta till pappeskorg eller avbryt"

har OS X 10.8.2 (mountain lion) , vad är problemet?

OBS, MAC!!!!
När du laddar ner filen, har den en filändelse som är .zip? Isf så ska du bara behöva döpa om den till .jar istället för .zip, sedan köra den med Java.

När du hovrar över länken, står det .jar längst ned då?
Citera
2013-01-13, 15:35
  #13887
Medlem
Är det nån som har ett tips på nån bra pussel-bana för typ fyra spelare? Jag och några kompisar har haft som uppdrag att lira äventyrsbanor och pusselbanor tillsammans ett tag nu, men börjar få svårt att hitta banor då vi inte vet nån bra sida var man kan hitta banor.
Citera
2013-01-13, 16:11
  #13888
Medlem
Tänkte bygga något stort nytt på min server, någon som har några rekommendationer på vad jag ska bygga?
Citera
2013-01-13, 16:50
  #13889
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KralleM
Tänkte bygga något stort nytt på min server, någon som har några rekommendationer på vad jag ska bygga?

Bygg ett fint slott, en cool stad eller pixel-art figurer.
Citera
2013-01-14, 02:00
  #13890
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
När du laddar ner filen, har den en filändelse som är .zip? Isf så ska du bara behöva döpa om den till .jar istället för .zip, sedan köra den med Java.

När du hovrar över länken, står det .jar längst ned då?
I zippen ligger Minecraft.app så det är inte någon javafil.

Jag sätter en femma på att det går att fixa genom att ändra säkerhetsinställningarna, fast mer än så vågar jag inte satsa. I senaste OS X så finns det tre säkerhetsalternativ. 1. Bara köra program installerade genom mac app store. 2. Bara köra program genom mac app store eller från angivna utvecklare (typ certifierade program, eller något). 3. Ingen spärr.
Citera
2013-01-14, 17:33
  #13891
Medlem
trickscratchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Hm, har du kryssat i "Tillåt program hämtade från: Var som helst" i systeminställningar -> Säkerhet och integritet?

Annars får du nog skapa en tråd i Mac OS delen och se om någon kan komma på något



fungerade när ajg ändrade dedär "Var som helst" saken ska ajg alltid ha de så,,, finns ingen riska att få in massa skit i datorn?
Citera
2013-01-14, 18:02
  #13892
Medlem
Duffeds avatar
Har försökt att lägga till lite nya maps men fungerar ej.
Kört allt med %appdata% copy och lagt till i saves men hittar inte saven i spelet sen. Någon som har en lösning?

Mvh
Citera
2013-01-14, 18:38
  #13893
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffed
Har försökt att lägga till lite nya maps men fungerar ej.
Kört allt med %appdata% copy och lagt till i saves men hittar inte saven i spelet sen. Någon som har en lösning?

Mvh
Försöker du bara lägga in .zip filen du laddar ner så gör du fel. Du måste extrahera innehållet till sin saves/ mapp. Det skall vara en mapp, och i mappen ska det finnas filer. En av filerna skall heta level.dat.
Citera
2013-01-15, 01:44
  #13894
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickscratch
fungerade när ajg ändrade dedär "Var som helst" saken ska ajg alltid ha de så,,, finns ingen riska att få in massa skit i datorn?
Wooh!

Alltså... Om du känner dig säker på att du vet vad du installerar, vilket man borde göra, så är det ingen större fara. Du kan nog ställa tillbaka till i alla fall "... angivna utvecklare" om du känner dig lite osäker för jag tror att den bara spärrar nya program. Jag tror att det mesta kommer att funka med den inställningen och förhoppningsvis ger inte apple ut några cert till virusmakare ^^
Citera
2013-01-15, 16:44
  #13895
Medlem
Duffeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Försöker du bara lägga in .zip filen du laddar ner så gör du fel. Du måste extrahera innehållet till sin saves/ mapp. Det skall vara en mapp, och i mappen ska det finnas filer. En av filerna skall heta level.dat.

Zipar upp filen innan och flyttar sen mappen , har fungerat många andra gånger men efter i söndags går det inte.

Mvh
Citera
2013-01-15, 17:55
  #13896
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffed
Zipar upp filen innan och flyttar sen mappen , har fungerat många andra gånger men efter i söndags går det inte.

Mvh
När du zippar upp filen, vad får du då? Du skall få en mapp med filer och mappar i. För att se om det är rätt, ska du ha en level.dat fil i mappen.

Exempel: .minecraft/saves/World/level.dat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback