Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-12, 13:22
  #13873
Medlem
Streamar idag igen för den som är intresserad

http://www.twitch.tv/Roddantv
Citera
2013-01-13, 11:56
  #13874
Medlem
AnnaMs avatar
Orkar inte sitta och kolla igenom tusentals inlägg och har en del frågor.

Min son, 9 år vill köpa minecraft och börja spela.

Vad kostar det?
Är det en engångskostnad eller tillkommer det en massa kostnader i efterhand?

Är det ett spel man installerar på en speciell dator och vilka krav ställs då på maskinen? Han har ju en äldre bärbar dator nu med bara 1 GB RAM.

Han spelar GThotel och det var enligt honom helt gratis tills han helt plötsligt skulle köpa det ena paketet efter det andra som kostade en massa pengar.

Sorry om det kom en massa frågor som det antagligen redan finns svar på i tråden.
Citera
2013-01-13, 12:18
  #13875
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaM
Orkar inte sitta och kolla igenom tusentals inlägg och har en del frågor.

Min son, 9 år vill köpa minecraft och börja spela.

Vad kostar det?
Är det en engångskostnad eller tillkommer det en massa kostnader i efterhand?

Är det ett spel man installerar på en speciell dator och vilka krav ställs då på maskinen? Han har ju en äldre bärbar dator nu med bara 1 GB RAM.

Han spelar GThotel och det var enligt honom helt gratis tills han helt plötsligt skulle köpa det ena paketet efter det andra som kostade en massa pengar.

Sorry om det kom en massa frågor som det antagligen redan finns svar på i tråden.
Det kostar 19.95€, dvs cs 172kr.
Det är en engångskostnad, du köper spelet sen har du det för alltid och du behöver aldrig köpa det igen eller köpa "saker" till det. Det är endast spelet som kostar.

Du köper egentligen inte spelet, utan du gör ett konto och sen köper "Premium" till det. Det gör så att du kan logga in med kontot i Minecraft Launcher som du laddar ner från hemsidan, det är Launchern du öppnar när du ska starta och spela minecraft.
Detta är undefär det som krävs för att spela Minecraft
Citat:
Latest version of 64-bit Java
RAM: 2 GB
GPU: Intel GMA 950 or AMD Equivalent
CPU: Intel P4/NetBurst Architecture or AMD Equivalent

Det enda jag kan tänka mig isf skulle kosta pengar utanför själva spelet, är ju servrar som vill ha donationer. Kanske hittar han en server och sen säger Adminsarna på servern att "Om ni donerar så här mycket pengar så kommer ni få såhär mycket diamanter" t.ex. Dessa servrar är de man ska hålla sig borta från.
Citera
2013-01-13, 12:21
  #13876
Medlem
AnnaMs avatar
Tack för svaret. Var mest orolig att man skulle behöva köpa till en massa grejer och kanske betala en månadskostnad utöver det.
Citera
2013-01-13, 12:30
  #13877
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Det enda jag kan tänka mig isf skulle kosta pengar utanför själva spelet, är ju servrar som vill ha donationer. Kanske hittar han en server och sen säger Adminsarna på servern att "Om ni donerar så här mycket pengar så kommer ni få såhär mycket diamanter" t.ex. Dessa servrar är de man ska hålla sig borta från.
Eller en ny dator, alternativ mer ram

Om man är osäker på om datorn pallar det så kan man alltid pirata och se efter. Eller fick man en demokvart nu för tiden eller hur var det?
Citera
2013-01-13, 12:32
  #13878
Medlem
AnnaMs avatar
Jag köper ett nytt minne helt enkelt.

Edit: Eller en ny dator, hahaha.
__________________
Senast redigerad av AnnaM 2013-01-13 kl. 12:34.
Citera
2013-01-13, 13:42
  #13879
Medlem
trickscratchs avatar
Har ett problem med minecraft och mac, Går in på Minecraft.net och klickar download (har köpt spelet) , när jag får .zip filen å öppnar den så kommer minecraft spelet upp som ett vanligt program gör på mac, när jag dubbelklickar för att starta det så står de "Filen är skadad, flytta till pappeskorg eller avbryt"

har OS X 10.8.2 (mountain lion) , vad är problemet?

OBS, MAC!!!!
Citera
2013-01-13, 13:55
  #13880
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickscratch
Har ett problem med minecraft och mac, Går in på Minecraft.net och klickar download (har köpt spelet) , när jag får .zip filen å öppnar den så kommer minecraft spelet upp som ett vanligt program gör på mac, när jag dubbelklickar för att starta det så står de "Filen är skadad, flytta till pappeskorg eller avbryt"

har OS X 10.8.2 (mountain lion) , vad är problemet?

OBS, MAC!!!!
Har du testat att ladda ner filen igen?

Testade och det funkar för mig så vi kan i alla fall utesluta att det är något fel på filen som ligger uppe.
Citera
2013-01-13, 13:59
  #13881
Medlem
trickscratchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Har du testat att ladda ner filen igen?

Testade och det funkar för mig så vi kan i alla fall utesluta att det är något fel på filen som ligger uppe.


gjort de 3 gånger :/ går inte
Citera
2013-01-13, 14:04
  #13882
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickscratch
gjort de 3 gånger :/ går inte
Skumt. Vad har du för program för att packa upp? Inbyggda arkivverktyg eller något annat? Vette tusan alltså men det kan ju vara något som spökar där så det kan alltid vara värt att testa något annat. Två alternativ till arkivverktyg är the unarchiver eller keka.
Citera
2013-01-13, 14:10
  #13883
Medlem
trickscratchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Skumt. Vad har du för program för att packa upp? Inbyggda arkivverktyg eller något annat? Vette tusan alltså men det kan ju vara något som spökar där så det kan alltid vara värt att testa något annat. Två alternativ till arkivverktyg är the unarchiver eller keka.


prövat både "The unarchive" och den vanliga,,, går inte :S
Citera
2013-01-13, 14:24
  #13884
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickscratch
prövat både "The unarchive" och den vanliga,,, går inte :S
Hm, har du kryssat i "Tillåt program hämtade från: Var som helst" i systeminställningar -> Säkerhet och integritet?

Annars får du nog skapa en tråd i Mac OS delen och se om någon kan komma på något
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback