Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-11, 15:08
  #169
Medlem
Att USA känner hot från yakuzan och Brothers Circle beror nog på att de dels är så samman flätade med staten, men att Yakuzan har starka kopplingar i Kina, i hela Asien, och Brothers Circle är ju från Eurasien, där Europa och Asien möts, så inte nog med att de är nära varandra, dessutom kontrollerar Yakuzan många legala bitar i Asien, Yakyza-bossar är offentliga, de ger intervjuer, exakt som Georgierna gör, Uzbek-bossen där, om att han skulle påverkat i OS, han bjöd på en frikostig intervju, för där kan de göra så, helt otänkbart för en Zetas eller Italiensk boss.

och till det viktigaste, USA känner ett hot då Asien är så starkt fäste och som världen mer eller mindre är tvingade att göra affärer med, och samma med Ryssland, oljan, gasen, om maffian opererar bakom/ihop med staten i Asien, och i Ryssland, så måste USA bryta alla kontakt med dem för att vara 100 på att maffian inte maskerat sig.

Därför albanska, serbiska maffian aldrig kan bli samma hot, deras land och stat har inget påverkan på världen, men det har inte Zetas eller Camorran heller, men då Brothers Circle har länkat ihop dessa, så ser USA alla 4 som ett hot,men jag undrar hur han ska parera att de är verksamma i arabvärlden där många av dem bor, och har banker via bulvaner, så ryska baner kan stoppas, men ska han utesluta affärer med hela Asien också? Det kommer inte gå, plus att det är ganska häftigt att dessa georgier varit i USA och sett som knarkkungar, och nu är dem med i detta globala spektakel.

I love it.
Citera
2015-04-23, 22:40
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Lockdowns. Raskrig. Slagsmål.

Jaså?
Citat:
Alla raser har sina egna bord, platser och TV. Detta är på västkusten.
Ok

Citat:
Just på det häktet fanns 4 TV-apparater; en för vita, en för svarta, en för mexarna och en för övriga.

Ok


Citat:
Övriga är vanligtvis native americans och asiaterna. De fick samsas.

Asiater är ihop, ok.
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ditt dravel om raser och färger på hud, som att det skulle vara någon indelning, är helt bisarr.


Nu har han ändrat sig, men nyss sa han


Citat:
"Asiater sitter inte med andra".....Är du drogad eller?

Jag sa att asiater brukar hålla ihop. Han sa emot, se ovan
Citat:
Övriga är vanligtvis native americans och asiaterna. De fick samsas.
Och här säger han emot sig själv, igen. De höll ihop.


Citat:
Skulle dom ha sitt eget bord och inte sitta med någon annan vännen lilla då varje bord brukar ha 4 sittplatser?
Ja?

Citat:
Är asiaterna under 4 så får ingen annan sitta på det bordet?

Du sa ju dels att de umgicks med naitive americans, och om du tror att bordet alltid måste vara fullt, så kan ju det sitta 3 asiater och americans?

Citat:
Är asiaterna över 4 och ojämnt antal så får resten av asiaterna sitta på golvet eftersom dom inte sitter med någon annan än andra asiater?

Fattar du inte att man kan äta 2, 3, bara för att det finns ex antal stolar så måste dessa inte fyllas, och måste dem det så ska alla raser kunna multipliceras med 4.

Imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av metamfetaminist
Haha Xtroverto, din historia på flashback kan och kommer att delas in i epoker, just nu amerikansk/italienska maffian -13 and ticking.

Bandidos samt Ha epoken rider mot sitt slut och nästa tar vid. Jag beundrar ditt kunnande, har du lust att berätta hur du levt till dig allt detta?
Kolla, bara kommer in, för att citera mig.

hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av metamfetaminist
Mannen, varför skulle han ljuga om sina upplevelser?



Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
.

Kan även lägga till att jag har träffat och rubbed shoulders med Aryan Brotherhood och The Mexican Mafia and everything in between.


Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Skall jag också nämna Crips, Bloods, Colombian Cartel och Surenos (säg till när jag skall stoppa)?

Citat:
Ursprungligen postat av metamfetaminist
Mannen, varför skulle han ljuga om sina upplevelser?


Citera
2016-12-19, 06:27
  #171
Medlem
gk.su.0159s avatar
Meyer Lansky anordnade stora sammanträffar på Kuba. Någon som har koll på det?
Citera
2017-09-30, 06:07
  #172
Medlem
La-Habanas avatar
Det enda jag har hört är den kända havanna konferensen

ps. har hört också att på hotel nacional fanns några mafioso namn på vägen eller om det var Lucky Luciano´s namn, kommer inte riktig ihåg
Citera
2018-01-06, 20:52
  #173
Medlem
orrecrists avatar
Vad jag förstår så är det den italienska maffian (med rötter får Italien då såklart) som styrt i USA med undantag några andra, men jag tycker det är märkligt att det inte blivit som i Ryssland då maffian är väldigt mäktig & där man många gånger inte kan urskilja vad maffia egentligen är, regering/maffia kan många gånger vara samma sak eller gå hand i hand, då dessa länder är ungefär lika stora så borde det väll vara mer oraganiserad brottslighet i USA än vad det är? Eller handlar det om att Ryssland är ett fattigare land? Eller handlar det kanske om en historia som skiljer sig så mycket ifrån varandra att det var menat att bli olika?
Citera
2018-01-07, 00:08
  #174
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Vad jag förstår så är det den italienska maffian (med rötter får Italien då såklart) som styrt i USA med undantag några andra, men jag tycker det är märkligt att det inte blivit som i Ryssland då maffian är väldigt mäktig & där man många gånger inte kan urskilja vad maffia egentligen är, regering/maffia kan många gånger vara samma sak eller gå hand i hand, då dessa länder är ungefär lika stora så borde det väll vara mer oraganiserad brottslighet i USA än vad det är? Eller handlar det om att Ryssland är ett fattigare land? Eller handlar det kanske om en historia som skiljer sig så mycket ifrån varandra att det var menat att bli olika?

Eller kanske har med USA rigorösa säkerhet, CIA, FBI osv. Svårt dör onda krafter att slå sig in.
Citera
2019-03-14, 15:26
  #175
Medlem
Brodiniums avatar
Frank Cali, en av de tyngsta maffiabossarna i New York blev mördad idag. Det är första gången sedan 1985 som en maffiaboss i New York har mördats (1985 mördades Paul Castellano på order av John Gotti)

Frank Cali är en andra generationens Italienare som är ingift i maffian i Palermo och tros ha varit involverad i internationell narkotikasmuggling. Han sägs ha varit en medlem i både maffian i Palermo och New York och var mycket respekterad inom maffia kretsar. Han ska också ha varit en av anledningarna till att Gambino familen lyckats återhämta sig och växa i makt så pass framgångsrikt de senaste åren.

Maffian i New York lär få mer uppmärksamhet efter de här, de var ju aldrig borta men man har definitivt inte hört så mycket därifrån på länge. Ska bli intressant att se vilka som ligger bakom mordet, om det nu kommer fram vill säga.
Citera
2019-03-18, 05:32
  #176
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodinium
Frank Cali, en av de tyngsta maffiabossarna i New York blev mördad idag. Det är första gången sedan 1985 som en maffiaboss i New York har mördats (1985 mördades Paul Castellano på order av John Gotti)

Frank Cali är en andra generationens Italienare som är ingift i maffian i Palermo och tros ha varit involverad i internationell narkotikasmuggling. Han sägs ha varit en medlem i både maffian i Palermo och New York och var mycket respekterad inom maffia kretsar. Han ska också ha varit en av anledningarna till att Gambino familen lyckats återhämta sig och växa i makt så pass framgångsrikt de senaste åren.

Maffian i New York lär få mer uppmärksamhet efter de här, de var ju aldrig borta men man har definitivt inte hört så mycket därifrån på länge. Ska bli intressant att se vilka som ligger bakom mordet, om det nu kommer fram vill säga.

Sedan 1985 alltså. Extrem stor sak. John Gotti och Gambino-familjen igen det är familjen som ger rubriker. Det verkar som en mer "mindre sak" att mördaren ville dejta hans släkting men i dessa kretsar är det i regel inte så enkelt.

Återstår att se om det blir mafifakrig över detta. Eller om det nu bara vara just ett kärlekstrubbel. Mannen som mördade honom lär ju oavsett inte få det lätt.
Citera
2019-03-18, 05:46
  #177
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodinium
Frank Cali, en av de tyngsta maffiabossarna i New York blev mördad idag. Det är första gången sedan 1985 som en maffiaboss i New York har mördats (1985 mördades Paul Castellano på order av John Gotti)

Frank Cali är en andra generationens Italienare som är ingift i maffian i Palermo och tros ha varit involverad i internationell narkotikasmuggling. Han sägs ha varit en medlem i både maffian i Palermo och New York och var mycket respekterad inom maffia kretsar. Han ska också ha varit en av anledningarna till att Gambino familen lyckats återhämta sig och växa i makt så pass framgångsrikt de senaste åren.

Maffian i New York lär få mer uppmärksamhet efter de här, de var ju aldrig borta men man har definitivt inte hört så mycket därifrån på länge. Ska bli intressant att se vilka som ligger bakom mordet, om det nu kommer fram vill säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sedan 1985 alltså. Extrem stor sak. John Gotti och Gambino-familjen igen det är familjen som ger rubriker. Det verkar som en mer "mindre sak" att mördaren ville dejta hans släkting men i dessa kretsar är det i regel inte så enkelt.

Återstår att se om det blir mafifakrig över detta. Eller om det nu bara vara just ett kärlekstrubbel. Mannen som mördade honom lär ju oavsett inte få det lätt.

Verkar vara en lirare som agerat bödel på eget initiativ:

Citat:
Men snart pekade allt mot 24-årige Anthony Comello, som enligt*New York*Post är ostraffad sedan tidigare.

Hämd på grund av:

Citat:
Enligt källor ska maffiabossen varit missnöjd över att Comello, som Cali inte tyckte var ”värdig”, träffade en kvinna i Gambinobossens familj.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-maffiaboss

Sorry Zaedrews: mina ögon har tydligen inte öppnats helt än. Läste ditt inlägg med kinesögon.
Jag kom inte med något nytt
__________________
Senast redigerad av Man-At-Arms 2019-03-18 kl. 05:53. Anledning: Tidigt på morgonen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback