2009-06-21, 20:01
Medlem
När jag använde sökfunktionen på datorn idag såg jag att jag hade kvar flera gamla spel trots att de sedan länge varit avinstallerade/borttagna. Det går inte att klicka på någon av filerna, alla filer och mappar är borta men ändå indikerar sökfunktionen att dessa filer existerar.

Hur gör jag för att ta bort dessa filer helt och hållet?
Citera
2009-06-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strutsboa
När jag använde sökfunktionen på datorn idag såg jag att jag hade kvar flera gamla spel trots att de sedan länge varit avinstallerade/borttagna. Det går inte att klicka på någon av filerna, alla filer och mappar är borta men ändå indikerar sökfunktionen att dessa filer existerar.

Hur gör jag för att ta bort dessa filer helt och hållet?

Ta bort dem för hand..
Citera
2009-06-21, 20:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braindrain
Ta bort dem för hand..

Och detta utförs lättast och med aktsam hand under registret.

Ta en backup på registret innan du påbörjar din operation.
Citera
2009-06-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Och detta utförs lättast och med aktsam hand under registret.

Ta en backup på registret innan du påbörjar din operation.
Kan du förklara mer ingående?

Det går alltså inte att ta bort filen direkt från sökfunktionen.

Jag får felmeddelandet:

"Mappen .... finns inte. Kanske har den flyttats eller tagits bort.

Vill du skapa den?"
Senast redigerad av strutsboa 2009-06-21 kl. 20:12.
Citera
2009-06-21, 20:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om man har haft ett spel eller program och man beslutar sig om en avinstallation av detta så måste man göra en fullständig avinstallation.

Har man avinstallerat lite halvtaskigt så brukar genvägen stannar kvar och vissa hänvisningar går till registret.Det är dessa hänvisningar som man får tar bort manuellt under registret.

Eller lägger man in spelet eller programmet på nytt och sedan gör man denna fullständiga avinstallation med ett vettigt verktyg, te.x Revo Uninstaller.
Citera
2009-06-21, 20:25
Medlem
Om man inte är allt för kunnig, är risken stor att man förstör någonting då när man är inne i registret?
Senast redigerad av strutsboa 2009-06-21 kl. 21:01.
Citera
2009-06-21, 21:04
Medlem
Andreasvbs avatar
Testa rensa med CCleaner.

Låter som att sökfunktionen inte uppdaterar sin indexering.
Citera
2009-06-21, 22:07
Medlem
cannaBes avatar
Har du Vista så räcker det nog med att du bygger upp sökindexet igen bara. Ingen vits att använda massa program för att ordna såna här saker, CCLeaner är egentligen bara skit. Rätt vad det är tas något viktigt bort ur registret och då får du installera om Windows på nytt.

http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/
Citera
2010-05-13, 11:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Har du Vista så räcker det nog med att du bygger upp sökindexet igen bara. Ingen vits att använda massa program för att ordna såna här saker, CCLeaner är egentligen bara skit. Rätt vad det är tas något viktigt bort ur registret och då får du installera om Windows på nytt.

http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/
Efter en hel jävla förmiddagsproblem efter att gary utilities fuckat upp min dator hjälpte faktiskt indexering. Så tack till ett supertips för en icke så datakunnig Gammalt men extremt värdefullt.
Citera
2010-05-13, 21:54
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Efter en hel jävla förmiddagsproblem efter att gary utilities fuckat upp min dator hjälpte faktiskt indexering. Så tack till ett supertips för en icke så datakunnig Gammalt men extremt värdefullt.
Hehe gött att det löste sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in