Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-20, 23:17
  #1
Medlem
Stiglands avatar
"Tja" samtliga flashbackmedlemmar, också ni under 18.

Jag bor i Götebogsområdet och är på jakt efter treasurercigaretter, beryktat att vara det dyraste märket i världen. Jag är ingen schtekare, ohnej, kalla mig snarare finsmakare. Jag har tänkt mig ett paket eller en alluminiumlåda av sådana på min födelsedag då man kan unna sig nåt.

Cigaretterna i fråga ser ut som så här då det är just "black" jag letar efter, har ni sett någon annan version så uppskattas förstås rapporter om det lika mycket:

http://4billion.net/wp-content/uploa...garetblack.jpg
Citera
2009-06-20, 23:28
  #2
Medlem
Såg riktigt stygga ut. Kanske skulle försöka få tag på ett paket till 20 års festen ! Vad springer ett paket iväg på?
Citera
2009-06-20, 23:29
  #3
Medlem
Stiglands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimelimen
Såg riktigt stygga ut. Kanske skulle försöka få tag på ett paket till 20 års festen ! Vad springer ett paket iväg på?

Vad jag hör runt 20 euro, pris i SEK har jag inte fått fastställt. Bäst för dem att det är lyx i tobaksform när jag väl får tag på dem.
Citera
2009-06-20, 23:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigland
Vad jag hör runt 20 euro, pris i SEK har jag inte fått fastställt. Bäst för dem att det är lyx i tobaksform när jag väl får tag på dem.

Ja, lyx i tobaksform har jag lite svårt att föreställa mig vad det kan vara. Då jag kan röka de flesta märken utan att känna att vissa är av sämre kvalitet. Iiochförsig så avskyr jag L&M och level. Prince Indian Summer är dock favoriten på sommarhalvåret
Citera
2009-06-20, 23:46
  #5
Medlem
Stiglands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimelimen
Ja, lyx i tobaksform har jag lite svårt att föreställa mig vad det kan vara. Då jag kan röka de flesta märken utan att känna att vissa är av sämre kvalitet. Iiochförsig så avskyr jag L&M och level. Prince Indian Summer är dock favoriten på sommarhalvåret

Lyx i tobaksform... dyra och fina cigarrer? Det har ju bara med smakpaletten att göra, har du rökt länge så är ju dina smakreceptorer också sämre så det kan ju vara en av anledningarna. :P
Själv går jag för tillfället på en stadig diet av Camel natural flavor.
Citera
2009-06-20, 23:59
  #6
Medlem
Röker själv JS, Prince & Camel (bara för att min polare röker dessa och han tål inte JS, så det blir ofta att vi delar på ett packe camel light om vi ska ta en dag ute i det friska tillsammans). Grejen är att jag tycker smak faktiskt varierar och vissa cigg vill jag inte ens röka för att jag ogillar smaken t. ex. Marlbro.

Men nu blev jag sugen på dessa cigg. Om vi hittar ett ställe ska de definitivt införskaffas.
Citera
2009-06-21, 00:02
  #7
Medlem
SWEDEN

Distribution:
Tobakshuset AB
August Barks gata 30 B
SE-421 32 V. FROLUNDA
SWEDEN
tel: +46 31 470560
fax: +46 31 471560

Källa
Citera
2009-06-21, 12:52
  #8
Medlem
Stiglands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Röker själv JS, Prince & Camel (bara för att min polare röker dessa och han tål inte JS, så det blir ofta att vi delar på ett packe camel light om vi ska ta en dag ute i det friska tillsammans). Grejen är att jag tycker smak faktiskt varierar och vissa cigg vill jag inte ens röka för att jag ogillar smaken t. ex. Marlbro.

Men nu blev jag sugen på dessa cigg. Om vi hittar ett ställe ska de definitivt införskaffas.

För det första är du en gud som hittar något sådant här och sen så finner jag också smaken av Marlboro motbjudande, kemiskt på något sätt, inte sant?

Sen så vill jag gärna veta om tobakshuset är en butik.
Citera
2009-06-21, 16:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigland
För det första är du en gud som hittar något sådant här och sen så finner jag också smaken av Marlboro motbjudande, kemiskt på något sätt, inte sant?

Sen så vill jag gärna veta om tobakshuset är en butik.

Den är helt enkelt inte skön att dra ner, Men treasurer skall tydligen finnas på 4 ställen i Sverige om du kollar de finstilta.

http://kartor.eniro.se/

Sök på: August Barks gata 30 B

Så ser du det på kartan butiken ligger i Gbg.

Lycka till
Citera
2009-06-21, 16:58
  #10
Medlem
Stiglands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma
Den är helt enkelt inte skön att dra ner, Men treasurer skall tydligen finnas på 4 ställen i Sverige om du kollar de finstilta.

http://kartor.eniro.se/

Sök på: August Barks gata 30 B

Så ser du det på kartan butiken ligger i Gbg.

Lycka till

Syftade snarare på om det verkligen är en butik eller om det är ett grossistföretag/lager.

Jag ska ringa dem och kolla upp det så fort min telefonlinje kopplas upp igen, då återvänder jag för rapport och förhoppningsvis med uppgifter om vart dem säljs.
Citera
2009-06-23, 22:28
  #11
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigland
Syftade snarare på om det verkligen är en butik eller om det är ett grossistföretag/lager.

Jag ska ringa dem och kolla upp det så fort min telefonlinje kopplas upp igen, då återvänder jag för rapport och förhoppningsvis med uppgifter om vart dem säljs.
Hur gick det? Hittade du någon återförsäljare? Finns det kanske t.o.m. någon nätbutik som säljer detta märke?
Citera
2009-06-26, 01:16
  #12
Medlem
Stiglands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Hur gick det? Hittade du någon återförsäljare? Finns det kanske t.o.m. någon nätbutik som säljer detta märke?

Fortfarande ingen telefon tyvärr, och inte än på 12 dagar. Om någon annan känner sig sugen så är ni mer än välkomna att höra med dem själva och skriva en rapport.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback