Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-18, 22:36
  #1
Medlem
Idde89s avatar
Hejsan. Det är såhär att jag har kopplat min bärbara dator till ett trådlöst internet. Det har funkat jätte bra i flera år. Men nu på den senaste tiden så har det krabat.

Till en början för några månadersen så tappade jag anslutningen då och då till min bärbara och det räckete för att få mig rasande:/. I och med att jag bor i radhus så kunde jag enkelt koppla upp mig till grannens olåsta undertiden som min trådlösa inte funkade. Jag ringde support och hörde vad dom har att säga, och enligt dom så kunde det inte hittas något fel vid min anslutning. De trodde att det var något fel/hinder i min bärbara som kan påverka anslutningen. ( jag nämnde aldrig att grannes trådlösa funkar utan problem då jag ansluter dit).

Nu de senaste dagarna så har det blivit värre. Det går inte att koppla upp sig till min trådlösa alls. När man försöker koppla upp så står det "ansluten med en begränsad anslutning". När jag istället kopplar upp mig till grannens så funkar det, men tappar anslutningen då och då. Precis som mitt trådlösa gjorde i början.

Någon som vet hur jag borde gå till väga?
Citera
2009-06-18, 23:46
  #2
Medlem
cannaBes avatar
Det första jag hade testat hade nog varit att återställa routern med en gång. Håll in reset-knappen tills alla lampor börjar lysa eller blinka och släpp knappen. När den bootar upp igen så ansluter du till den direkt med kabel och loggar in på den för att eventuellt slå igång WIFI, och sätta lösenord.
Citera
2009-06-18, 23:50
  #3
Medlem
Dizz-s avatar
Du skulle ju kunna prova systemåterställning några månader tebax.
Citera
2009-06-18, 23:52
  #4
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dizz-
Du skulle ju kunna prova systemåterställning några månader tebax.
Antagligen hade det inte fungerat med grannens router om det hade varit något fel i datorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback