• 1
  • 2
2009-06-18, 09:55
Medlem
Fmus avatar
Hej

Jag och min tjej tog ett återfall ihop idag efter runt fem månaders uppehåll.
Hon har tagit 3st tem 0,4mg oralt och en 0,4mg nasalt samt en xanor 1mg depot och en 0,5mg xanor depot. Båda hela, dvs ej pulvrade.

Detta är en fjolldos, jag vet. Men jag är fan orolig, hon är mitt allt.
Hon är typ 172, 55kg.
När vi hade sex hade hon inga problem att andas och när vi står och röker bad jag henne ta djupa andetag för att se om hon klarade det och det gick galant utan motstånd.

Däremot så när hon noddar in så får hon andningsuppehåll emellanåt samt andas tung medans hon andas. Hon säger "Det är lugnt, så mycket har jag inte tagit"

Har tutat i henne vatten och säger åt henne att hela tiden ligga i framsidostupaläge eller vad det heter för det är värst när hon ligger på rygg.
Hon har inga blåa läppar eller liknande.

Vågar jag somna? Eller måste jag hålla mig vaken och se till henne?
Finns det nåt utom vatten jag kan tuta i henne? Hon dricker inte kaffe.

Ska tilläggas att det är flera timmar sen vi tog något senast och har haft intensiv sex så det borde ju snabba på processen att få ut drogerna?

Ursäkta att jag är paranoid. Men det är liksom min tjej sen flera år tillbaka, inget pundarluder som följer mig för knarket liksom.

Har jag anledning att vara orolig eller är det för liten dos och jag kan somna gott med henne?

Tack
Citera
2009-06-18, 10:23
Medlem
smygolfs avatar
Varför postas liknande saker gång på gång, är rädslan för akuten så stor ?
Citera
2009-06-18, 10:54
Medlem
Norrahammars avatar
Ja håller med rädslan måste vara extrem.
Och ibland blir det ju verkligen tokiga svar här.
Kan ju hända att någon ber personen att stå på huvudet osv.
Citera
2009-06-18, 11:08
Medlem
Marlboromans avatar
http://www.vardguiden.se/Om-Vardguid...en-pa-telefon/

ring o fråga
Citera
2009-06-18, 14:02
Bannlyst
Haha skevt! om du nu säger att du älskar henne, så vet du själv vad svaret är på om du ska "Somna in själv le va vaken o kolla till henne " förstår inte ens att du ställer en sån dum fråga o frågar andra!?!? FTW
Citera
2009-06-18, 14:03
Medlem
Lever ni fortfarande?
Citera
2009-06-18, 14:06
Medlem
Fmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smygolf
Varför postas liknande saker gång på gång, är rädslan för akuten så stor ?

Nu kan jag ju inte svara för dom andra. Men anledningen till att jag inte ringde ambulans (jag ville) var 1: hon ville inte, sa att hon va okey. 2: hon åkte nyss dit för innehav och ringa och hon är underårig så jag ville inte sätta henne mer i problem. 3: dosen var så låg. Hade hon börjat bli blå om läpparna osv hade jag ringt snabbare än du hinner blinka.

Fmu
Citera
2009-06-18, 14:07
Medlem
Fmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrahammar
Ja håller med rädslan måste vara extrem.
Och ibland blir det ju verkligen tokiga svar här.
Kan ju hända att någon ber personen att stå på huvudet osv.

Ja, det är ju trots allt flashback, förvånad över att ingen sagt att jag skulle ta henne i tvåan. Och ja, rädslan var extrem även fast dosen var väldigt låg på grejerna så visste man ju inte att hon skulle reagera så starkt eftersom första gången hon tog sub tog hon högre dos än såhär och hade absolut inga problem med andningen.

Fmu
Citera
2009-06-18, 14:08
Medlem
Fmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
http://www.vardguiden.se/Om-Vardguid...en-pa-telefon/

ring o fråga

Ska lägga på minnet, tack.
Ska det inte finnas en sjukvårdsupplysning också, typ 11717 eller nåt sånt?

Fmu
Citera
2009-06-18, 14:11
Medlem
Fmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullstrike
Haha skevt! om du nu säger att du älskar henne, så vet du själv vad svaret är på om du ska "Somna in själv le va vaken o kolla till henne " förstår inte ens att du ställer en sån dum fråga o frågar andra!?!? FTW

Läste du hur låg dosen var? Läste du att hon förutom när hon nodda så var andningen på topp? Jag skulle ju inte lägga mig och sova medans hon ligger och inte kan andas liksom.

Fmu
Citera
2009-06-18, 14:15
Medlem
Fmus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderstand
Lever ni fortfarande?

Jadå, absolut ingen fara med oss förutom att vi fick sova en timme och fortfarande är helt väck. Satt och tvingade i henne vatten och skrek att hon måste ligga på sidan annars blir jag förbannad, när hon väl nodda in och somnade så låg jag och lyssnade så hon andades och efter jag varit på toa (ni vet, sub-kissa tar ju 30 min) så väckte jag henne för att se att andningen var ok och det var den, enda var att hon svamla som om hon var svampad.

Fmu
Citera
2009-06-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmu
Jadå, absolut ingen fara med oss förutom att vi fick sova en timme och fortfarande är helt väck. Satt och tvingade i henne vatten och skrek att hon måste ligga på sidan annars blir jag förbannad, när hon väl nodda in och somnade så låg jag och lyssnade så hon andades och efter jag varit på toa (ni vet, sub-kissa tar ju 30 min) så väckte jag henne för att se att andningen var ok och det var den, enda var att hon svamla som om hon var svampad.

Fmu

Betyder nodda att somna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här